Wateropvangtanks op landbouwgrond?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Zoë Morgane
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 28/09/22, 11:31
x 10

Wateropvangtanks op landbouwgrond?




par Zoë Morgane » 28/09/22, 11:40

Hallo,

Ik sta mezelf toe hier een vraag te stellen, zelfs als ik niet zeker weet of u het kunt beantwoorden.

Ik zou graag willen weten of ik investeer in landbouwgrond (dus niet bouwen) of ik het recht heb om waterwintanks daar op te slaan en zo ja of ik wel of niet het recht heb om in deze tanks te meten.

Ik denk erover om regenwater en graan te reserveren voor de jonge hennen, ook al is het vanuit gebruiksoogpunt niet super geschikt, ik hou echt van dit soort tank omdat het waterbestendig en UV-bestendig is voor een zeer betaalbare prijs. Ik denk niet dat ik chemicaliën zoals olie of kunstmest zal opslaan.

Ik begreep ook dat de grond per zone is ingedeeld, naar welke zone moet ik streven bij dit soort projecten, als dat kan natuurlijk?

Wat is jouw mening ?

Bij voorbaat dank.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Wateropvangtanks op landbouwgrond?




par Christophe » 28/09/22, 11:45

Ik ken de regelgeving niet echt maar de opslag van water, een product dat niet gevaarlijk is voor het milieu en tenzij we het hebben over miljoenen m3 (ik denk niet dat dat bij jou het geval is), is naar mijn mening niet gereguleerd ...

Over welk volume heb je het hier?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Wateropvangtanks op landbouwgrond?




par Macro » 28/09/22, 11:49

En vooral de bestemmingsplannen qua stedenbouw... Ik heb grond waarop ik niet eens het recht heb om een ​​caravan langer dan 3 maanden te stallen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Wateropvangtanks op landbouwgrond?




par Christophe » 28/09/22, 11:56

Move Macro, want je zit duidelijk in een hoekje van de zee...!!! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zoë Morgane
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 28/09/22, 11:31
x 10

Re: Wateropvangtanks op landbouwgrond?




par Zoë Morgane » 28/09/22, 12:10

Hallo Christoffel.

Allereerst bedankt dat je de tijd hebt genomen om te lezen en vooral om mijn vraag te beantwoorden ;)

Aan de kant van de waterberging heb ik 15 tot 17 m2 per jaar nodig, maar gezien de klimatologische verslechtering zou ik in het herfst-winterseizoen, waar de regenval het hoogst is, ongeveer 20m2 willen opslaan (om groot te zijn). voor het jaar.

Aan de kant van de "voedsel" opslag denk ik dat een of twee m2 graan voldoende moet zijn om 3 jonge hennen een tijdje te voeden.

Ik zou het feit niet willen verbergen dat er een project is dat misschien, toegegeven volkomen gek, lijkt om een ​​​​tank van 4 m2 uit te rusten en te isoleren om er een comfortabele schuilplaats voor mij van te maken. Ik ga uit van de logica dat als (en ik zeg of) een opslagtank is toegestaan ​​op niet-bouwbare grond en ik daar geen giftige componenten opsla, dit geen problemen zou moeten opleveren, bovendien zou ik dat niet doen installeer in deze tank een keuken- en/of sanitairblok, de bestemming van deze laatste dient normaliter ongewijzigd te blijven en dient daarom altijd als opslagtank en niet als woongebouw te worden beschouwd.

Het is zeker dat het een interpretatie van de wetgeving is die tot juridische problemen zou kunnen leiden, maar de "groten" van de wereld aarzelen niet, waarom zou ik het doen?

Aarzel niet om me te vertellen dat ik op het verkeerde spoor zit.

Bij voorbaat dank.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Wateropvangtanks op landbouwgrond?




par Remundo » 28/09/22, 12:13

voor water of graan zou er geen verbod moeten gelden in landelijke gebieden.

Aan de andere kant, vermijd harde installaties, daar is het over het algemeen verboden!

je maakt een hoek plat en je zet daar 1000 L cubitainers of goed schoongemaakte brandstoftanks (inhoud 2000 tot 3000L).

voor het graan heb je een droge en goed gesloten schuilplaats nodig omdat de ratten en de watervogels erg geïnteresseerd zullen zijn in het voer van je kippen...
1 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Wateropvangtanks op landbouwgrond?




par Christophe » 28/09/22, 12:14

Dat is niet veel m2 volume... : Lol:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Wateropvangtanks op landbouwgrond?




par Remundo » 28/09/22, 12:15

dit is waar we het hele oppervlak van je kennis meten :P
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Wateropvangtanks op landbouwgrond?




par Macro » 28/09/22, 12:21

Diogenes... ik groet u...
Twee m3 graan en 20 m3 water voor drie jonge hennen....Ze hebben trek : Cheesy: : Cheesy:

Kortom, het ruikt naar de persoon die van het elektriciteitsnet wil leven die zijn tiny house niet heeft kunnen zetten op grond die tegen een lage prijs is gekocht in een beschermd of risicogebied die de wetten wil omzeilen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Zoë Morgane
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 28/09/22, 11:31
x 10

Re: Wateropvangtanks op landbouwgrond?




par Zoë Morgane » 28/09/22, 12:29

Hallo Remundo,

Ik dacht inderdaad niet aan knaagdieren voor graan, ik dacht vooral aan een verblijf voor vossen. het is goed te zien en geeft stof tot nadenken. Dankzij jou.

christophe,
wat betreft de hoeveelheid water, ik consumeer, voor mijn vitale consumptie, voor hygiëne (van mijn persoon, kleding, keukenbestek en leefomgeving, ongeveer 11 m3 per jaar terwijl de gemiddelde Fransen ongeveer 53 m3 verbruiken, dus het is veel en kan tegelijkertijd tijd als ik het mag zeggen.Ik voeg marges toe voor de dieren en de moestuin.
1 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : LudoThePotagiste en 304 gasten