Ui branden

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Delestre
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/02/20, 12:14

Ui branden




par Delestre » 23/05/21, 17:03

twee jaar op rij hebben mijn uien (bollen) geplant in het hooi veel last van de verbranding
heeft iemand een remedie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: ui branden




par GuyGadeboisTheBack » 23/05/21, 17:52

(Ik dacht dat het een medische vraag was ... : Oops: )
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Uien branden




par Did67 » 24/05/21, 10:25

delestre schrijft:twee jaar op rij hebben mijn uien (bollen) geplant in het hooi veel last van de verbranding
heeft iemand een remedie?


We zouden in staat moeten zijn om te identificeren wat deze brandwond is. Anders is het moeilijk om van genezing te spreken. Misschien geluk?

Ik heb in meer dan een half dozijn jaar nog nooit iets blijvends gezien.

De mogelijkheden die ik zie:

a) overtollig zout: kust, urine ... ??? Of in dezelfde geest, een "meststof"? Pluimveemest?

b) te hoge luchtvochtigheid: in dat geval geen hooi in de bak doen; blijf in kale grond (of zet het laat, als de grond eenmaal grondig is gedroogd - het is vervelend): in zware grond en als een bassin of een zeer vlak (horizontaal) gebied, de grond licht uitpuilen

Maak een "test alles vergelijkbaar": een deel van hetzelfde perceel, geteeld met dezelfde bollen, tegelijkertijd geplant, dat kaal blijft en het andere "ven". niet kijken of er een directe link is met hooi ...
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 338-gasten