Mijn groentetuin op 54

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Mijn groentetuin op 54




par Tuinman van 54 » 06/05/21, 20:11

Bonjour à tous,

Ik stel me Jérôme voor, binnenkort 42 jaar oud, getrouwd en vader van 2 kleindochters van 5 en 8 jaar oud. Ik heb een huis met een perceel grond van ongeveer 2500 m2, we wonen in Lorraine in de 54 maar dicht bij de Vogezen. Mijn project: in mijn groentetuin mijn hart ophalen met verschillende seizoensgroenten, want ik kook ook graag. Ik bedien momenteel alleen de kas (60 m2), de kasgrond en het deel dat ik graag zou willen gebruiken voor de moestuin is al 5 jaar niet meer teruggekomen (aangezien wij de eigenaar zijn geweest). Ik weet alleen dat de vorige eigenaar gebruikte geen kunstmest en pesticiden, ik weet niet of mijn land klei of zand is of anders alleen mijn buurman die me vertelt dat we goede grond hebben :D . Ik heb het geluk dat ik een put en 2 regenwateropvangbakken heb (ongeveer 1800 l voor de 2).
Ik ben al een paar jaar geïnteresseerd in permacultuur en tot nu toe heb ik de kas alleen voor de zomer gebruikt (tomaten, aubergines, paprika's, watermeloenen, meloenen). In het najaar van 2019 besloot ik, na wat advies op internet, dozen op het oppervlak in mijn kas te zetten en een beetje water te geven (een gieter van 11 liter eenmaal per week). Ik verzamel tomatenplanten en daar het drama in mei 2020 geen onkruid maar een harde grond en ineens was het jaar qua oogst niet geweldig. Ik realiseer me het gebrek aan water in de herfst van 2020 en verander mijn methode.Ik stro met dode bladeren die van mijn vele bomen op de grond zijn gevallen met varen- en dennennaalden, ik geef water met 3 gieters (vis aquariumwater plus regenwater) met een druppel systeem (2x per week) en één keer per maand overvloedig water geven met water uit de put. 1 dagen geleden heb ik met de wortels gemakkelijk wat brandnetels kunnen verwijderen en daar vanmiddag graaf ik op verschillende plaatsen om potten in de grond te zetten (capaciteit 2l) om het oylas-systeem aan te brengen (kurken stop voor het gat en alleen een deksel eroverheen ). Wonder een losse aarde Ik was als een kind met een stuk speelgoed, ik zag verschillende wormen bijna geen slakken (varens?), Het speet me een beetje dat ik ze had gestoord, maar het te gelukkige leven werd hervat in mijn kas. Spijtig genoeg Didier en zijn formidabele groentetuin niet zo goed te hebben gekend forum. Ik heb 5 kleine balen rietjes verzameld (te laat om meer te verzamelen), dus ik zal gewoon een kleine plank doen, maar de volgende herfst zou ik normaal veel meer moeten verzamelen. Als sommige mensen bij zichzelf zeggen waarom oyas ik een droom of liever een weddenschap heb beantwoord: om in augustus 2 weken te kunnen vertrekken en dus geen water te geven. : Wink: .
FF1CCCD4-D5DD-4E87-8AC0-F38E88FCADF5.jpeg
toebehoren
7C90BB1B-7050-4DAB-B87A-E21185BC44A8.jpeg
Mijn watergeefsysteem smaakt naar een infuus
1CB54B24-3618-433C-AA0A-08F997372D01.jpeg
Toekomstige locatie voor tomatenplanten met oya's
EAC1AF71-E15C-487F-B5EB-2A79B849B89C.jpeg
Toekomstige groentetuin met een paar eerder gemaakte vierkanten
2 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin op 54




par Moindreffor » 06/05/21, 20:41

welkom
mooi oppervlak van land dat vrij vlak lijkt, naar goeddunken is het goed water dat ook Top is
Ik las dat je spreekt over aquariumwater, putten en je oya's voor 15 dagen vakantie, dus ik sta mezelf toe erop terug te stuiteren, als voormalig aquariaan weet ik uit ervaring dat 15 dagen vertrekken absoluut geen probleem is voor een aquarium, als je het van tevoren klaarmaakt, zal het zijn leven rustig leven, zelfs zonder enige zorg tijdens de periode, misschien een paar planten die door herbivoren worden geknabbeld : Mrgreen: Dus voor de groentetuin is het hetzelfde, 15 dagen zonder water geven, zelfs in een kas, het kan oké zijn mits je je goed voorbereidt, je hebt water dus een supergoede bewatering voordat je vertrekt, de grond met water laten weken en open laten, dus dat de temperaturen niet extreem oplopen, zou voldoende zijn geweest

u begint hier, en u zult zien dat hoe minder we doen, hoe beter het gaat : Mrgreen:

voor mulchen, heb je het over stro of hooi?, hier gebruiken we liever hooi, maar velen hebben ook stro getest, ik de eerste en ik was erdoor teleurgesteld met betrekking tot hooi, dat is het 'is de ervaring voorbij de meer theoretische verklaringen die u hier ook kunt vinden

Bon Courage
en goed project
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 06/05/21, 20:58

Moindreffor schreef:welkom
mooi oppervlak van land dat vrij vlak lijkt, naar goeddunken is het goed water dat ook Top is
Ik las dat je spreekt over aquariumwater, putten en je oya's voor 15 dagen vakantie, dus ik sta mezelf toe erop terug te stuiteren, als voormalig aquariaan weet ik uit ervaring dat 15 dagen vertrekken absoluut geen probleem is voor een aquarium, als je het van tevoren klaarmaakt, zal het zijn leven rustig leven, zelfs zonder enige zorg tijdens de periode, misschien een paar planten die door herbivoren worden geknabbeld : Mrgreen: Dus voor de groentetuin is het hetzelfde, 15 dagen zonder water geven, zelfs in een kas, het kan oké zijn mits je je goed voorbereidt, je hebt water dus een supergoede bewatering voordat je vertrekt, de grond met water laten weken en open laten, dus dat de temperaturen niet extreem oplopen, zou voldoende zijn geweest

u begint hier, en u zult zien dat hoe minder we doen, hoe beter het gaat : Mrgreen:

voor mulchen, heb je het over stro of hooi?, hier gebruiken we liever hooi, maar velen hebben ook stro getest, ik de eerste en ik was erdoor teleurgesteld met betrekking tot hooi, dat is het 'is de ervaring voorbij de meer theoretische verklaringen die u hier ook kunt vinden

Bon Courage
en goed project


Hallo Moindreffor,

Ja, mooi oppervlak na een goed groot wild blijft op het gazon liggen voor mevrouw en mijn dochters, ik heb een fout gemaakt over het aquarium, het zijn maar 2 goudvissen die erin zitten zonder bubbler, de persoon die ons het voer voor hen verkocht heeft vissen adviseerde ons om te veranderen elke dag 1/3 van het aquariumwater dus in plaats van het water te gooien had ik het idee om het in de kas te gebruiken dus vul ik met water uit het aquarium mijn gieter elke dag en zodra het vol is (na 3 dagen) Ik giet het in mijn druppelsysteem plus 2 regenwatergieters. Als ik op vakantie ga, zal er natuurlijk iemand voor ze zorgen. Om te mulchen heb ik in feite 2 balen stro die ik aan een boer vroeg voordat ik Didier's video's zag, ik zal gewoon de tomatenplanten mulchen, sinds gisteren heb ik 5 balen hooi gewonnen die ik binnenkort ga gebruiken voor mijn moestuin die staat voor de kas afgebeeld.
Bedankt voor je advies
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin op 54




par Did67 » 07/05/21, 10:31

Het moeilijkste blijft: jezelf leren afvragen wat je niet moet doen om succesvol te zijn. En speen jezelf af van alle dingen die "we je vertelden" gedaan moesten worden ...

Voor het rietje: pis erop - dus in volgorde: neem een ​​beetje koffie, dan een moment ... De drang om te pissen zou niet lang moeten duren ... Maak een "kleine rondleiding" in de moestuin om deze die te zien verhuisd - of niet! Trouwens, pis op de baal stro ... En verklaar dat alles in orde is!
1 x
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 07/05/21, 11:58

Did67 schreef:Het moeilijkste blijft: jezelf leren afvragen wat je niet moet doen om succesvol te zijn. En speen jezelf af van alle dingen die "we je vertelden" gedaan moesten worden ...

Voor het rietje: pis erop - dus in volgorde: neem een ​​beetje koffie, dan een moment ... De drang om te pissen zou niet lang moeten duren ... Maak een "kleine rondleiding" in de moestuin om deze die te zien verhuisd - of niet! Trouwens, pis op de baal stro ... En verklaar dat alles in orde is!


Hallo Didier

Ik onderneem een ​​behandeling om me ongevoelig te maken voor een allergie, zal het niet in mijn urine terechtkomen? Bovendien, als ik het rietje op de tomatenplanten leg, is het niet schadelijk als het niet verdund wordt?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Mijn moestuin op 54




par Moindreffor » 07/05/21, 12:46

Jardinierdu54 schreef:Hallo Moindreffor,

Ja, mooi oppervlak na een goed groot wild blijft op het gazon liggen voor mevrouw en mijn dochters, ik heb een fout gemaakt over het aquarium, het zijn maar 2 goudvissen die erin zitten zonder bubbler, de persoon die ons het voer voor hen verkocht heeft vissen adviseerde ons om te veranderen elke dag 1/3 van het aquariumwater dus in plaats van het water te gooien had ik het idee om het in de kas te gebruiken dus vul ik met water uit het aquarium mijn gieter elke dag en zodra het vol is (na 3 dagen) Ik giet het in mijn druppelsysteem plus 2 regenwatergieters. Als ik op vakantie ga, zal er natuurlijk iemand voor ze zorgen. Om te mulchen heb ik in feite 2 balen stro die ik aan een boer vroeg voordat ik Didier's video's zag, ik zal gewoon de tomatenplanten mulchen, sinds gisteren heb ik 5 balen hooi gewonnen die ik binnenkort ga gebruiken voor mijn moestuin die staat voor de kas afgebeeld.
Bedankt voor je advies

ah de beroemde goudvis in een kom, als het maar een bal is, is er niet veel te doen, hoewel, als je hun leven aangenamer wilt maken, er een manier is, vertel me gewoon of dat je interesseert
pissen op de baal stro, zal ervoor zorgen dat je urine wordt afgebroken met de behandelingen erin, een apotheek zoals ik zal in de verleiding komen om je te vertellen dat de risico's heel, heel minimaal of zelfs nul zijn, aan de andere kant een milieuvriendelijk , zal je vertellen dat je binnen 15 dagen kanker riskeert, je ziet waar je tussen beide valt : Mrgreen: , voor mij kan een behandeling die van de ene kant binnenkomt, niet schadelijker zijn van de andere kant : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
alkalisch
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 12/06/19, 18:49
Plaats: Monts du Lyonnais
x 52

Re: Mijn moestuin op 54




par alkalisch » 07/05/21, 12:58

Ooh, het ziet er allemaal veelbelovend uit :)
De kas is geweldig hoe gelukkig het is!
Welkom en dus hooi hooi hooi de kleine moestuintjes van de luie : Lol:
1 x
dat hangt er vanaf
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Mijn moestuin op 54




par Did67 » 07/05/21, 16:31

Jardinierdu54 schreef:
Hallo Didier

Ik onderneem een ​​behandeling om me ongevoelig te maken voor een allergie, zal het niet in mijn urine terechtkomen? Bovendien, als ik het rietje op de tomatenplanten leg, is het niet schadelijk als het niet verdund wordt?



Cardiaal, ik neem veel erger !!! [desensibilisatie, tenzij ik me vergis, het bestaat erin je lichaam in contact te brengen met allergenen op toenemende niveaus, om het in zekere zin te leren niet overdreven te reageren; Ik denk dat het niet zo is als hinderlijk!]

De vraag blijft.

Mijn antwoord is de moeite waard, want niemand heeft het lot van deze moleculen in een bodem bestudeerd! Dus "we laten ons nadenken". Niet weten.

1) Deze moleculen zijn zeker chemisch, maar organisch: ze zijn min of meer stabiel - eerder minder en in ieder geval veel minder dan het koper in Bordeaux-mengsel! Ze bootsen min of meer (niet altijd, maar soms) natuurlijke moleculen na ... die in de natuur voorkomen. Wanneer een molrat sterft, is het een cocktail van organische moleculen, waarvan sommige erg complex zijn ...

2) Ze zijn al gedemantibuleerd in ons lichaam - daarom moeten we onze pil elke dag terug innemen! Anders zouden we de juiste dosis in het lichaam toedienen en ermee stoppen! Dit zijn dus metabolieten die in de urine worden aangetroffen ...

3) Ons milieu is vervuild "zonder dat we het weten"! Alleen de gevolgen van menselijke activiteiten (inclusief behandelingen, maar dat is lang niet alles - emissies van onze auto's, boilers, enz. - je stak je neus in de rook van een vuur ??? tranen ??? Het is een echte cocktail van dingen. min of meer leuk uit de familie van cresols, creosoten, etc.)

4) Zo'n molecuul dat een "beef" -effect kan hebben op mijn bloeddruk kan volkomen onverschillig zijn als het gaat om de bodem, bacteriën (die geen hart hebben), schimmels, wormen ... Ik denk dat het dat wel is ' is vaak het geval ... Slakken vreten paddenstoelen weg die een "buff" effect op ons hebben als ze ons niet neerschieten! Ze vinden het goed en gaan 10 of 20 meter om te smullen ...

Dus ik gebruik nog steeds mijn urine. Tegen een "redelijke" dosis. Maar het is de overtollige stikstof (uit ureum) die ik vrees voor mijn planten. En het overtollige zout (natrium) voor mijn bodem! Ik heb liever geen metabolieten van mijn medicijnen erin - omdat ik mijn medicijnen liever niet hoef in te nemen!
2 x
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 07/05/21, 18:07

Moindreffor schreef:
Jardinierdu54 schreef:Hallo Moindreffor,

Ja, mooi oppervlak na een goed groot wild blijft op het gazon liggen voor mevrouw en mijn dochters, ik heb een fout gemaakt over het aquarium, het zijn maar 2 goudvissen die erin zitten zonder bubbler, de persoon die ons het voer voor hen verkocht heeft vissen adviseerde ons om te veranderen elke dag 1/3 van het aquariumwater dus in plaats van het water te gooien had ik het idee om het in de kas te gebruiken dus vul ik met water uit het aquarium mijn gieter elke dag en zodra het vol is (na 3 dagen) Ik giet het in mijn druppelsysteem plus 2 regenwatergieters. Als ik op vakantie ga, zal er natuurlijk iemand voor ze zorgen. Om te mulchen heb ik in feite 2 balen stro die ik aan een boer vroeg voordat ik Didier's video's zag, ik zal gewoon de tomatenplanten mulchen, sinds gisteren heb ik 5 balen hooi gewonnen die ik binnenkort ga gebruiken voor mijn moestuin die staat voor de kas afgebeeld.
Bedankt voor je advies

ah de beroemde goudvis in een kom, als het maar een bal is, is er niet veel te doen, hoewel, als je hun leven aangenamer wilt maken, er een manier is, vertel me gewoon of dat je interesseert
pissen op de baal stro, zal ervoor zorgen dat je urine wordt afgebroken met de behandelingen erin, een apotheek zoals ik zal in de verleiding komen om je te vertellen dat de risico's heel, heel minimaal of zelfs nul zijn, aan de andere kant een milieuvriendelijk , zal je vertellen dat je binnen 15 dagen kanker riskeert, je ziet waar je tussen beide valt : Mrgreen: , voor mij kan een behandeling die van de ene kant binnenkomt, niet schadelijker zijn van de andere kant : Mrgreen:

Het verhaal over deze beroemde goudvis dateert van een kermis waar mijn dochters om ze vroegen als een geschenk voor eendenvissen, een beetje tegen het advies van Madame in. :D ineens was de deal ok en goed zorg jij ervoor, de sinaasappel op 2 jaar oud en de andere 4 maanden omdat er intussen weer een ander overleden is, daarna kun je me altijd vertellen wat me zou kunnen interesseren : Wink:
Wat betreft het onderwerp plassen, ik werd verleid door de ervaring, dus maak je geen zorgen.
toebehoren
4D46BDAE-C8AC-4172-90A2-F379C67A564E.jpeg
Hier zijn de beroemde runderen lol
0 x
Tuinman van 54
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 02/05/21, 20:53
x 5

Re: Mijn moestuin op 54




par Tuinman van 54 » 07/05/21, 18:08

Alkaline schrijft:Ooh, het ziet er allemaal veelbelovend uit :)
De kas is geweldig hoe gelukkig het is!
Welkom en dus hooi hooi hooi de kleine moestuintjes van de luie : Lol:


Bedankt Alcaline. Ik zag je post leuke baan : Wink:
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten