Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par thibr » 11/10/20, 09:29

landbouw vanuit het oogpunt van energie


Petros Chatzimpiros presenteert "Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn op het gebied van energie?" tijdens de Shift Workshops georganiseerd op 24 september 2019.
Pétros Chatzimpiros is onderzoeker bij het Interdisciplinair Laboratorium voor Energieën van Morgen (LIED) en docent aan de Universiteit van Paris-Diderot.
2 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par Forhorse » 11/10/20, 11:01

Het legt in feite in cijfers uit wat iedereen die in de sector geïnteresseerd was al voelde.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par Christophe » 11/10/20, 13:20

a) Zou de juiste vraag automatisch OPNIEUW zijn geweest ...

Omdat het al 10 jaar geleden is ...

b) Hebben we hier niet al een uitstekend praktisch antwoord met het werk van Didier en zijn moestuin van de Lazy?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par Moindreffor » 11/10/20, 13:43

Christophe schreef:b) Hebben we hier niet al een uitstekend praktisch antwoord met het werk van Didier en zijn moestuin van de Lazy?

daar denk ik dat je een fout maakt, het hooi dat Didier gebruikt wordt geproduceerd buiten zijn moestuin en komt niet in zijn resultaten terecht, als je deze input van hooi in aanmerking neemt, daalt de winstgevendheid dramatisch ...

Neem daarom altijd het geheel goed en niet alleen het gedeelte dat de toespraak ondersteunt
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par Christophe » 11/10/20, 13:44

Natuurlijk, maar wat weerhoudt Didier ervan om zijn eigen hooi te verbouwen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par Obamot » 11/10/20, 13:57

Christophe schreef:a) Zou de juiste vraag automatisch OPNIEUW zijn geweest ...

Omdat het al 10 jaar geleden is ...

Uitstekend, dat is duidelijk ...

En aangezien de covid heeft aangetoond dat alle economische activiteit bijna kan stoppen, behalve de voedselvoorziening, is het niet ingewikkeld, om de planeet te redden, laten we ALLES stoppen dat niet strikt noodzakelijk is.

Laten we onder andere lui zijn, laten we stoppen met werken: "Bedrijf liefde gaat niet werken" : Mrgreen:
Dernière édition par Obamot de 11 / 10 / 20, 14: 02, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par Christophe » 11/10/20, 14:02

Juist, ik denk dat meer dan 60% van de banen in ontwikkelde landen niet essentieel is ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par Obamot » 11/10/20, 14:04

Dit idee zal hooi maken : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par Ahmed » 11/10/20, 14:07

Natuurlijk, maar wat weerhoudt Didier ervan om zijn eigen hooi te verbouwen?
...zijn hart!
Serieus, hooi vereist niet al te veel inspanning, omdat het de machines zijn die voor het essentiële zorgen. Van mijn kant produceer ik hooi (bijna) handmatig en het bundelen is pijnlijk (het is soms mogelijk om deze stap over te slaan als de bron en de bestemming dichtbij zijn).
Er zijn andere manieren om deze vraag te formuleren, bijvoorbeeld: is het met een bevolking van 7 miljard mensen mogelijk om zowel het voedsel als de energie te produceren die het veronderstelt of niet? In het verleden, met een veel kleinere demografie, was slavernij een van de beste antwoorden ... De landbouwopbrengst, inclusief de opgenomen energie, blijft laag en vooral speelbaar op kleine schaal ...
De industrie doet het niet veel beter, wat we nu kunnen zien dat ze een belangrijk ontwikkelingsstadium bereikt *: wat ik grappig vind, is dat financiële kranten deze zorgen beginnen te herhalen!

* Omdat negatieve externe effecten niet worden meegeteld bij de resultaten.

@ Obamot: de covid liet niet veel zien, aangezien de sluiting slechts tijdelijk was en we dus konden profiteren van de traagheid, voorraden en eerdere dynamiek ...
"Vrijen werkt niet", maar met condoom ...

@ Christopheze dienen natuurlijk in wezen om het systeem in werking te houden, met andere woorden, dit komt overeen met een ineenstorting van de systemische efficiëntie (van - naar - banen produceren abstracte waarde en de laatste wordt + en + herverdeeld naar onproductieve banen volgens dit criterium; gelukkig compenseren de leningen dit gebrek ...).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par Christophe » 11/10/20, 15:19

We vallen altijd terug op Jancovici's zeer correcte redenering van fossiele virtuele slaven ...

Omdat dit onderwerp al verrot is, voeg ik bij deze video een laag toe die niet de buzz had die het verdiende!

Mensen zijn duidelijk zo "werk, werk is leven" ... moeilijk om de rode pil te nemen ...

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 387 gasten