De agro-industriële dictatuur in Frankrijk? Ja, meer dan ooit!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

De agro-industriële dictatuur in Frankrijk? Ja, meer dan ooit!




par GuyGadebois » 24/05/20, 18:01

Déméter, de cel van de gendarmerie die tegenstanders van de productivistische landbouw in de gaten houdt

Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft Déméter opgericht, een inlichtingeneenheid die zich toelegt op "aanvallen op de landbouwwereld". Dit apparaat van politie en justitie dreigt te worden gebruikt om dierenactivisten en milieuactivisten die tegen industriële landbouw zijn, in de gaten te houden.


Richt je op ‘ideologische’ en ‘symbolische’ acties

Het systeem bevat nieuwe features die het een nieuwe reikwijdte geven. Het duidelijk omschreven doel is in de eerste plaats het produceren van inlichtingen. Vervolgens worden de doelstellingen verbreed. Het is niet langer alleen een kwestie van het ongerust maken van de daders van diefstal en schade: hieraan komt nog de “illegale bezetting van landbouwgrond” (door reizigers of voor “vrije feesten”), de dierlijke indringing in boerderijen (in het bijzonder om video’s te maken ), anti-bont-, anti-jachtacties, of zelfs de daders van schade aan slagerijen en slachthuizen. De persmap is duidelijk, de doelstellingen zijn daarom ook politiek: Déméter zal “acties van ideologische aard volgen en proberen te voorkomen, of het nu gaat om eenvoudige symbolische acties van kleinering van de landbouwgemeenschap of acties onder zware omstandigheden met materiële of fysieke gevolgen. “Ik vroeg dat antispeciesisme een van de prioritaire gebieden van de inlichtingendiensten zou worden”, verklaarde de minister van Binnenlandse Zaken bij de lancering van de eenheid. Dierenactivisten staan ​​dus in de frontlinie, maar impliciet maken ook verenigingen en activisten die kritisch staan ​​tegenover het dominante landbouwsysteem (verdedigd door de FNSEA en de JA) zich zorgen.

Door alle geïdentificeerde misdaden samen te voegen, komt het ministerie van Binnenlandse Zaken serieus tot de conclusie dat er in 1,5 sprake was van een toename van 2019% in het aantal aanvallen op de landbouwwereld. Maar van de ruim 14.000 geregistreerde incidenten bestaat de overgrote meerderheid uit diefstallen en inbraken. Ondervraagd door Reporterre vertelt de Nationale Gendarmerie ons dat vorig jaar slechts ongeveer twintig gevallen van inbraak in boerderijen of het vrijlaten van dieren door anti-speciesistische activisten tot de overtredingen werden gerekend. De FNSEA rapporteert op haar beurt niet veel meer: ​​41 inbraken – maar ongetwijfeld meer, zo wordt ons verteld – in 2019. Étienne Gangneron beschouwt dit als een “exponentieel” cijfer, omdat “er de afgelopen jaren minder dan tien inbraken waren.

Met behulp van de cijfers van de rijkswacht en de FNSEA berekende de dierenbeschermingsvereniging L214 een percentage van “0,28% [van de daden van dierenverenigingen], overdreven en geassocieerd met niet-verwante daden van vandalisme, om een ​​onevenredig repressief arsenaal te “rechtvaardigen”. “De FNSEA probeert er heel duidelijk voor te zorgen dat geen enkel beeld de boerderijen verlaat”, meent Brigitte Gothière, woordvoerder van L214.

https://reporterre.net/Demeter-la-cellu ... griculture
ALLES GEVULD
Eigenlijk is het: "laten we in vrede vervuilen, onze stront opeten, je mond houden, anders wordt het een gevangenis".
Beter en beter!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De agro-industriële dictatuur in Frankrijk? Ja, meer dan ooit!




par Moindreffor » 24/05/20, 18:23

Nee, het komt erop neer dat als je jezelf niets te verwijten hebt, je niets riskeert

Waarom altijd de slechte kant van de dingen zien? De Fransen weigeren autoriteit, maar eisen gerechtigheid als het om hen gaat

Ik keek gisteren naar een reportage over de wolf, de odyssee van de wolf denk ik, er was een Zwitser, uitstekend, die sprak over het trauma dat fokkers ervaren tijdens een wolvenaanval. Ik vergelijk dit trauma met dat ervaren door slagers die alleen maar doen hun werk als ze merken dat een winkel besproeid is met bloed

niemand verdient het om getraumatiseerd te worden, om welke reden dan ook, geen enkele zaak verdient het om aan te vallen, we bestrijden barbarij niet door zelf barbaars te zijn

om te zeggen dat de landbouwwereld vervuilt en alleen maar stront produceert, het is agressief en overdreven tegenover een zeer groot aantal mensen die hun werk doen met liefde, respect voor dieren en de natuur, dus laten we stoppen met deze zeer ongepaste uitstorting van haat
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De agro-industriële dictatuur in Frankrijk? Ja, meer dan ooit!




par GuyGadebois » 24/05/20, 18:29

Moindreffor schreef:Nee, het komt erop neer dat als je jezelf niets te verwijten hebt, je niets riskeert

Demonstranten die tegen pesticiden, GGO's, industriële landbouw zijn en dat uitroepen, riskeren nu groot, dankzij Démeter. Altijd aan de “rechterkant van het handvat”, Moindreffor... : Roll:
https://www.lemonde.fr/planete/article/ ... _3244.html
https://blogs.mediapart.fr/yves-guiller ... n-de-lobby
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2659

Re: De agro-industriële dictatuur in Frankrijk? Ja, meer dan ooit!




par sicetaitsimple » 24/05/20, 18:38

Moindreffor schreef:Nee, het komt erop neer dat als je jezelf niets te verwijten hebt, je niets riskeert


+ 1.

Een directe buurman heeft op een ochtend, 3 of 4 jaar geleden, de drie ossen (kalveren als ze aankomen) die bij hem thuis worden grootgebracht (hij is niet de eigenaar, ze grazen op zijn 3 ha land) niet gevonden. hij zorgt voor water, supplementen in de winter, een beetje hooien...
Hij is geen vervuiler die zegt: eet mijn stront op en laat me met rust, hij is een goede kerel die gewoon zijn werk zo goed mogelijk doet.

Mensen neerschieten die dat doen vind ik prima.
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De agro-industriële dictatuur in Frankrijk? Ja, meer dan ooit!




par GuyGadebois » 24/05/20, 18:45

sicetaitsimple schreef:Mensen neerschieten die dat doen vind ik prima.

Behalve dat het aanvallen op deze mensen een voorwendsel is om elke oppositie en elk verlangen naar een “paradigmaverandering” neer te schieten. Dat zijn goede jongens, jullie zijn rijp voor dictatuur, want als dit gebeurt, zullen ze niet stoppen bij de agro.
Ps: Ook ik haat de acties van bepaalde extremistische activisten, maar het probleem gaat verder dan een paar domme veganisten.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De agro-industriële dictatuur in Frankrijk? Ja, meer dan ooit!




par Moindreffor » 25/05/20, 10:10

GuyGadebois schreef:
sicetaitsimple schreef:Mensen neerschieten die dat doen vind ik prima.

Behalve dat het aanvallen op deze mensen een voorwendsel is om elke oppositie en elk verlangen naar een “paradigmaverandering” neer te schieten. Dat zijn goede jongens, jullie zijn rijp voor dictatuur, want als dit gebeurt, zullen ze niet stoppen bij de agro.
Ps: Ook ik haat de acties van bepaalde extremistische activisten, maar het probleem gaat verder dan een paar domme veganisten.

altijd huilen voordat we het zien, zodra we strengere wetgeving willen invoeren om eerlijke mensen te beschermen, tegen activisten die een goede pers hebben omdat ze zogenaamd handelen voor het welzijn van ons allemaal, en dat ‘we er niet tegen zijn, we overkomen als fascisten, collaborateurs of gewoonweg openhartig
Als we meer gematigdheid zouden gebruiken en we dit soort noodzaak zouden vermijden, zou meer burgeractivisme geen hardere wetgevende reactie teweegbrengen

de meerderheid lijdt vaak onder de slechte daden van een minderheid
2 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: De agro-industriële dictatuur in Frankrijk? Ja, meer dan ooit!




par Rajqawee » 25/05/20, 10:22

GuyGadebois schreef:
sicetaitsimple schreef:Mensen neerschieten die dat doen vind ik prima.

Behalve dat het aanvallen op deze mensen een voorwendsel is om elke oppositie en elk verlangen naar een “paradigmaverandering” neer te schieten. Dat zijn goede jongens, jullie zijn rijp voor dictatuur, want als dit gebeurt, zullen ze niet stoppen bij de agro.
Ps: Ook ik haat de acties van bepaalde extremistische activisten, maar het probleem gaat verder dan een paar domme veganisten.


Deze overweging lijkt mij uiteindelijk de juiste: was het haatdragende anti-landbouwactivisme echt zo belangrijk dat er een juridisch raamwerk voor nodig was dat breed toezicht mogelijk maakte? Ik dacht het niet. Naar mijn mening is de schade die deze activisten aanrichten op nationale schaal verwaarloosbaar, toch?

Het is meer een excuus dan iets anders... of lobbyisme... of zelfs verkiezingspolitiek;)
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De agro-industriële dictatuur in Frankrijk? Ja, meer dan ooit!




par Moindreffor » 25/05/20, 10:32

Rajqawee schrijft:Deze overweging lijkt mij uiteindelijk de juiste: was het haatdragende anti-landbouwactivisme echt zo belangrijk dat er een juridisch raamwerk voor nodig was dat breed toezicht mogelijk maakte? Ik dacht het niet. Naar mijn mening is de schade die deze activisten aanrichten op nationale schaal verwaarloosbaar, toch?

Het is meer een excuus dan iets anders... of lobbyisme... of zelfs verkiezingspolitiek;)

onbelangrijk op het niveau van een land, traumatisch voor degenen die eronder lijden, hoeveel aanvallen mogen we niet overschrijden, zodat hiervoor geen juridisch kader nodig is?

omdat anders het aantal door hun echtgenoten vermoorde vrouwen in verhouding tot de bevolking heel klein is, dus we kunnen het ook laten gebeuren, het aantal doden op de weg in verhouding tot de bevolking is ook heel klein, dus laten we ook stoppen met wegcontroles , waarom werd je opgesloten, want uiteindelijk is het aantal sterfgevallen in verhouding tot de bevolking heel klein...

Zoals hierboven gezegd, is het gemakkelijk om te zeggen dat haatdragend activisme zo gewoon is dat we het kunnen laten gebeuren. De dag dat een idioot je auto zonder reden in brand steekt, zul je dan een klacht indienen? of niet serieus? stel jezelf deze vraag en beantwoord hem oprecht...
2 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: De agro-industriële dictatuur in Frankrijk? Ja, meer dan ooit!




par Rajqawee » 25/05/20, 10:55

Moindreffor schreef:
Rajqawee schrijft:Deze overweging lijkt mij uiteindelijk de juiste: was het haatdragende anti-landbouwactivisme echt zo belangrijk dat er een juridisch raamwerk voor nodig was dat breed toezicht mogelijk maakte? Ik dacht het niet. Naar mijn mening is de schade die deze activisten aanrichten op nationale schaal verwaarloosbaar, toch?

Het is meer een excuus dan iets anders... of lobbyisme... of zelfs verkiezingspolitiek;)

onbelangrijk op het niveau van een land, traumatisch voor degenen die eronder lijden, hoeveel aanvallen mogen we niet overschrijden, zodat hiervoor geen juridisch kader nodig is?

omdat anders het aantal door hun echtgenoten vermoorde vrouwen in verhouding tot de bevolking heel klein is, dus we kunnen het ook laten gebeuren, het aantal doden op de weg in verhouding tot de bevolking is ook heel klein, dus laten we ook stoppen met wegcontroles , waarom werd je opgesloten, want uiteindelijk is het aantal sterfgevallen in verhouding tot de bevolking heel klein...

Zoals hierboven gezegd, is het gemakkelijk om te zeggen dat haatdragend activisme zo gewoon is dat we het kunnen laten gebeuren. De dag dat een idioot je auto zonder reden in brand steekt, zul je dan een klacht indienen? of niet serieus? stel jezelf deze vraag en beantwoord hem oprecht...


Natuurlijk zou ik een klacht indienen. Maar dat zal het wettelijke kader niet veranderen. Uw voorbeelden zijn relevant, maar bestaat er een inlichtingeneenheid die mogelijk huiselijk geweld in de gaten houdt? We hebben het over inlichtingen, dat wil zeggen het anticiperen op mogelijke misdaden, en niet het bestraffen van misdaden die plaatsvinden.
En dan hebben we het, ondanks alles, in al jouw voorbeelden over duizenden doden. Geen 40 overtredingen.

Als we op dit moment geloven dat trauma's (reëel, niet ter discussie gesteld in dit gesprek, noch hun impact op mensen) allemaal, ongeacht hun omvang, een INTELLIGENTIE-eenheid verdienen, dan is dat het. Dit is totale surveillance. Inclusief autobranden door idioten.

Hetzelfde geldt voor verkeersongevallen: we plagen je al jaren met het dragen van een veiligheidsgordel, omdat het daadwerkelijk veel levens redt, zonder grote beperkingen. Deze maatregelen zijn in het leven geroepen omdat het systeem dat levens redt uiteindelijk niet erg restrictief en dus interessant is.
Nu, het opzetten van een hele inlichtingeneenheid om mogelijk veertig diefstallen/schade (zogenaamd verband houdend met activisme!) per jaar te voorkomen, lijkt jou dat niet onevenredig?
Dat gezegd hebbende, denk ik dat het dezelfde redenering zou kunnen zijn die van toepassing is als het gaat om terroristische aanslagen.
2 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De agro-industriële dictatuur in Frankrijk? Ja, meer dan ooit!




par Moindreffor » 25/05/20, 13:49

Rajqawee schrijft:
Moindreffor schreef:
Rajqawee schrijft:Deze overweging lijkt mij uiteindelijk de juiste: was het haatdragende anti-landbouwactivisme echt zo belangrijk dat er een juridisch raamwerk voor nodig was dat breed toezicht mogelijk maakte? Ik dacht het niet. Naar mijn mening is de schade die deze activisten aanrichten op nationale schaal verwaarloosbaar, toch?

Het is meer een excuus dan iets anders... of lobbyisme... of zelfs verkiezingspolitiek;)

onbelangrijk op het niveau van een land, traumatisch voor degenen die eronder lijden, hoeveel aanvallen mogen we niet overschrijden, zodat hiervoor geen juridisch kader nodig is?

omdat anders het aantal door hun echtgenoten vermoorde vrouwen in verhouding tot de bevolking heel klein is, dus we kunnen het ook laten gebeuren, het aantal doden op de weg in verhouding tot de bevolking is ook heel klein, dus laten we ook stoppen met wegcontroles , waarom werd je opgesloten, want uiteindelijk is het aantal sterfgevallen in verhouding tot de bevolking heel klein...

Zoals hierboven gezegd, is het gemakkelijk om te zeggen dat haatdragend activisme zo gewoon is dat we het kunnen laten gebeuren. De dag dat een idioot je auto zonder reden in brand steekt, zul je dan een klacht indienen? of niet serieus? stel jezelf deze vraag en beantwoord hem oprecht...


Natuurlijk zou ik een klacht indienen. Maar dat zal het wettelijke kader niet veranderen. Uw voorbeelden zijn relevant, maar bestaat er een inlichtingeneenheid die mogelijk huiselijk geweld in de gaten houdt? We hebben het over inlichtingen, dat wil zeggen het anticiperen op mogelijke misdaden, en niet het bestraffen van misdaden die plaatsvinden.
En dan hebben we het, ondanks alles, in al jouw voorbeelden over duizenden doden. Geen 40 overtredingen.

Als we op dit moment geloven dat trauma's (reëel, niet ter discussie gesteld in dit gesprek, noch hun impact op mensen) allemaal, ongeacht hun omvang, een INTELLIGENTIE-eenheid verdienen, dan is dat het. Dit is totale surveillance. Inclusief autobranden door idioten.

Hetzelfde geldt voor verkeersongevallen: we plagen je al jaren met het dragen van een veiligheidsgordel, omdat het daadwerkelijk veel levens redt, zonder grote beperkingen. Deze maatregelen zijn in het leven geroepen omdat het systeem dat levens redt uiteindelijk niet erg restrictief en dus interessant is.
Nu, het opzetten van een hele inlichtingeneenheid om mogelijk veertig diefstallen/schade (zogenaamd verband houdend met activisme!) per jaar te voorkomen, lijkt jou dat niet onevenredig?
Dat gezegd hebbende, denk ik dat het dezelfde redenering zou kunnen zijn die van toepassing is als het gaat om terroristische aanslagen.

Ik denk dat er een cel zal worden opgericht vanwege een toename van haatdragende daden, zeker niet voor de lol, we spelen altijd in op een behoefte

Frankrijk is geen politiestaat zoals sommigen ons willen doen geloven, 30 jaar rijbewijs, minder dan 5 wegcontroles en toch doe ik mijn 20 km per jaar zoals bijna iedereen

25% van de Fransen zou een vaccin tegen het coronavirus weigeren, Frankrijk is een van de landen die het meest resistent zijn tegen vaccins, dankzij of dankzij anti-vaccinactivisten, en toch volgen gerenommeerde epidemiologen uit alle hoeken van Frankrijk elkaar twee maanden lang op TV om het succes van vaccinatiecampagnes te prijzen

Wij zijn hier in de Frans-Franse anti-politie, klaar om de misdaden van de politie aan de kaak te stellen en tegelijkertijd te klagen over de passiviteit van de politie

onze vriend is bereid een klacht in te dienen voor de schade aan zijn auto, maar vindt het niet zinvol een inlichtingeneenheid op te richten om activisten op te sporen die eerlijke mensen traumatiseren, allemaal omdat het er maar veertig zijn, kortom met zulke redeneringen kunnen we moet vooral geen deel uitmaken van een minderheid van slachtoffers, omdat het de dubbele straf is, het trauma van de aanval en de overgave van de samenleving aan haar trieste lot...

die zei dat de volgende wereld meer verenigd zou moeten zijn...
2 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 551-gasten