Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par VetusLignum » 20/05/20, 01:39

3 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par Moindreffor » 20/05/20, 09:50

kijk naar de grootte van de vijver, tel het aantal soorten dat het citeert en vraag jezelf af hoeveel het mensen daarmee kan voeden
en je zult begrijpen dat het een experiment is
ja we kunnen produceren, maar voor welke populatie voor welk oppervlak? en daar heb je het begin van een antwoord
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par VetusLignum » 20/05/20, 10:39

Moindreffor schreef:kijk naar de grootte van de vijver, tel het aantal soorten dat het citeert en vraag jezelf af hoeveel het mensen daarmee kan voeden
en je zult begrijpen dat het een experiment is
ja we kunnen produceren, maar voor welke populatie voor welk oppervlak? en daar heb je het begin van een antwoord


Ik denk dat er potentieel is om veel voedsel te produceren:


Er is een heel andere manier van tuinieren, met weinig of geen behoefte aan water geven, zelfvoorzienende vruchtbaarheid en totaal verschillende interventies.

Maar dat betekent dat je al je gewoontes moet veranderen, vooral met betrekking tot de planten die je eet.
Ik ben vooral bezorgd dat in meer noordelijke klimaten sommige planten geen zonlicht hebben.
Bovendien duurt het even voordat het op zijn plaats valt.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par Moindreffor » 20/05/20, 11:20

ja als je 10 jaar nodig hebt om op te zetten en daarnaast heb je de zon nodig, hij is geraspt voor veel regio's
goed in het zuiden denk ik dat het lang geleden is dat ze de schaduw van de bomen kennen,

de nieuwe "bobo" spreken van "bostuinen" ze hebben zojuist lauw water opnieuw uitgevonden, en het creëert een buzz, vooral bij al diegenen die "groen" willen na verschillende generaties van "grijs beton"

de zoon van een vriend, die tuinfruit tot zijn beschikking heeft, maakt paardebloem jam, dat is trendy, hij had klassiek kunnen blijven, met aalbessen, rabarber, kersen, appels maar nee?

dus voor mij moet je dromen laten
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par Taam » 20/05/20, 12:27

Bedankt voor de info over deze "tuinen".
Omdat ik er niets van af weet, hoor ik het argument 3D versus 2D toch goed.

Ik luisterde ook naar deze feedback met herinneringen aan de opmerking van Didier die zegt dat het bos het kan overnemen als de mens stopt met ingrijpen. Hier komt de man nog tussenbeide, maar voor een bos ... dus het is goed denk ik.

Vraag voor kenners: waarom moet dit Latijnse namen geven? Persoonlijk spreekt het helemaal niet tegen mij.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par Moindreffor » 20/05/20, 13:06

taam schrijft: Hier komt de man nog tussenbeide, maar voor een bos ... dus het is goed denk ik.

het heeft geen zin als de man niet ingrijpt, het bos komt helemaal alleen aan, daar wil je laten geloven dat je een bostuin, de boter en het geld van boter kunt cultiveren
onze groenten zijn veldplanten, ze willen kweken in de schaduw van bomen is een utopie of er zijn niet te veel bomen en daarom mogen we niet spreken van bos .. en dus c 'is opnieuw een vocabulaire om aantrekkelijk te zijn, om een ​​buzz te creëren, dus vanaf het begin is er "bedrog", dus voor mij is het resultaat een illusie, na 10 jaar zijn de bomen nog jong voor de echte bomen , dus te maken met nog 10 jaar waarin de bomen 4 of 5 meter meer hebben geduurd

praten over het bos na 10 jaar is belachelijk ...
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par Taam » 20/05/20, 13:19

Bof voor mij die gewoon de wandaden van de man opmerkt, vind ik niet dat er misleiding is.
Een diversiteit aan ideeën lijkt welkom. En voor een keer als ik een "jong" op zo'n video zie en geen oude tuinman, geweldig : Cheesy:

Wat betreft het maken van buzz, als het om bomen gaat, geen probleem, toch?
Er zal altijd tijd zijn om binnen enkele decennia een vlot te plannen om aan de oppervlakte te oogsten : Wink:
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par Ahmed » 20/05/20, 13:29

Ja, maar je zult hard moeten roeien ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par Moindreffor » 20/05/20, 13:37

taam schrijft:Bof voor mij die gewoon de wandaden van de man opmerkt, vind ik niet dat er misleiding is.
Een diversiteit aan ideeën lijkt welkom. En voor een keer als ik een "jong" op zo'n video zie en geen oude tuinman, geweldig : Cheesy:

Ik heb het over bedrog omdat de jongere in kwestie je iets ouds als de wereld presenteert, met nieuwe termen, een andere die herontdekt wat sommige mensen empirisch hebben gedaan voordat hij de huidige wetenschap heeft ingebracht om iets nieuws te maken

je denkt dat de jongens van de middeleeuwen en die van vroeger pissig zouden zijn geweest op de open plek als er een manier was om in het bos te boeren : Mrgreen:

onthoud dat de bosomgeving erg arm is en daarom niet bevorderlijk is voor een aanzienlijke productie
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Zijn "bostuinen" de toekomst van onze moestuinen?




par Taam » 20/05/20, 14:04

Moindreffor schreef:je denkt dat de jongens van de middeleeuwen en die van vroeger pissig zouden zijn geweest op de open plek als er een manier was om in het bos te boeren : Mrgreen:

onthoud dat de bosomgeving erg arm is en daarom niet bevorderlijk is voor een aanzienlijke productie
Bah, een simpele slingerbeweging in de andere richting. In die zin past het bij mij.

Ik wil geloven dat het bosmilieu arm is, maar dat het toch het door de natuur gekozen "economische model" is.
Persoonlijk zie ik niet in waar een productie voor is. belangrijk ... Is dit het doel van de man?
Wat de uitkomst hier ook is, er zullen bomen zijn.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 332-gasten