Tomatenplantage

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
myriameol
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/05/20, 09:42

Tomatenplantage




par myriameol » 16/05/20, 09:59

Dag
Ik heb net het boek "Le potager du paresseux" gekocht, waarvan de titel me erg goed beviel! Ik heb nog niet de tijd genomen om alles te lezen, en zou graag wat advies willen: Ik dacht er aan dit weekend mijn tomatenplanten in de grond te zetten, maar ik weet niet hoe ik het moet doen: het gekozen stuk land is nog vol diverse grassen (wild gras), en ik heb geen hooi: wat kan ik doen? Bij voorbaat dank voor uw advies!
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Tomaten planten




par phil53 » 16/05/20, 12:09

Het beste is om het door de gemeente gemaaide gras te maaien als het droog is, zoveel mogelijk op te vangen en dan door te planten. Herstel vervolgens zoveel mogelijk van alle beschikbare droge kruiden en voeg het toe rond de voeten. Het eerste jaar kan het tegenvallen omdat het hooi-effect dit jaar weinig zal voeden. Volgend jaar zal beter zijn.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Tomaten planten




par Moindreffor » 16/05/20, 20:56

phil53 schreef:Het beste is om het door de gemeente gemaaide gras te maaien als het droog is, zoveel mogelijk op te vangen en dan door te planten. Herstel vervolgens zoveel mogelijk van alle beschikbare droge kruiden en voeg het toe rond de voeten. Het eerste jaar kan het tegenvallen omdat het hooi-effect dit jaar weinig zal voeden. Volgend jaar zal beter zijn.

als hij gemaaid gras aan de voeten van zijn tomaten legt, zal dat heel goed werken, het is natuurlijke meststof, dus TOP
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten