Aanval van rupsen op mijn kool!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ollaf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 05/09/17, 15:24
Plaats: Tarn et Garonne
x 2

Aanval van rupsen op mijn kool!




par Ollaf » 27/06/18, 12:27

Na de naaktslakken rupsen .....

Ik plantte 4 koolsoorten (bloem / Cabus / Brussel / broccoli) zijn er twee weken geleden, merkte ik aanvallen tijdens mijn dagelijkse passages en zet het op de achterkant van deze slakken vervloekte ^^ maar Neni (door de manier waarop ik ervoer een invasie uitvechten een maand geleden en niets sinds), mooie kleine groene rupsen ik zachtjes verpletterd mijn vingers gisteravond, vervelend werk omdat elke pas duplex bladeren op planten is 24 lang :) .

In het kort denk ik dat ik nog een paar dagen rond mijn kool zal blijven rondlopen op zoek naar deze vraatzuchtige kleine beesten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: kool aanval




par guibnd » 27/06/18, 13:27

Ollaf schreef:Na de naaktslakken rupsen .....

Ik plantte 4 koolsoorten (bloem / Cabus / Brussel / broccoli) zijn er twee weken geleden, merkte ik aanvallen tijdens mijn dagelijkse passages en zet het op de achterkant van deze slakken vervloekte ^^ maar Neni (door de manier waarop ik ervoer een invasie uitvechten een maand geleden en niets sinds), mooie kleine groene rupsen ik zachtjes verpletterd mijn vingers gisteravond, vervelend werk omdat elke pas duplex bladeren op planten is 24 lang :) .

In het kort denk ik dat ik nog een paar dagen rond mijn kool zal blijven rondlopen op zoek naar deze vraatzuchtige kleine beesten.

ja je hebt gelijk, zet niet alles op de achterste naaktslakken!
Pieride de kool zal beginnen om onze kool kraken, nu je het zegt, ik heb niet gekanteld zondag, maar ik zag 2 of 3 witte vlinders crème / lichtgeel fly nabijgelegen kool.
Ik ga vanavond een rondleiding maken om de mogelijke rupsen te ontmaskeren, want als ze beginnen te werken, beschadigen ze snel ...
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
perseus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 283
Inschrijving: 06/12/16, 11:11
x 73

Re: kool aanval




par perseus » 27/06/18, 16:30

Hallo,

Afgelopen september, toen ik terugkeerde van mijn vakantie 10j, merkte ik een bloedbad in mijn kolen vanwege de pilaar.

Grote reiniging van rupsen met de hand
Ik aarzelde niet om de BT vrij te geven
Jet reinigen van uitwerpselen en ander vuil.

Sommigen van hen zijn verloren gegaan, maar ik moest een aantal van de beschadigde gebieden uitzoeken bij het maken van zelfgemaakte gefermenteerde kool.
Ik zou dit jaar meer waakzaam zijn als ik vlinder zie : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: kool aanval




par Did67 » 27/06/18, 17:36

Inderdaad! Het gebeurt.

Ik heb geen probleem met "Bt" (Bacillus thuryngiensis).

Twee jaar geleden kreeg ik een vrij ernstige beroerte; Ik heb er twee dagen over gedaan om naar de stad te gaan om het product te kopen (op basis van "Bt"); hij bleef nog een of twee dagen poseren; voordat ik ging behandelen, zei ik tegen mezelf dat ik ging kijken of het de moeite nog steeds waard was, en verrassing: geen rups meer, alles is schoon ...

Ik denk dat de hoornaars het werk deden. Er zijn veel van hen hier. De bosjes zitten vol met dode bomen of bomen met dode takken ... Het is gemakkelijker voor hen om een ​​rups te vangen dan een vliegende bij!

De Europese horzel is een kostbare hulp! Geef hem een ​​waterpunt. Hij is niet agressief. En in tegenstelling tot een koppige legende, is het niet gevaarlijker dan bijen. Behalve, in beide gevallen, als je allergisch bent - en dat weten we niet van tevoren!

Aziaat is veel agressiever.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: kool aanval




par Adrien (voormalig nico239) » 27/06/18, 23:31

Did67 schreef:Inderdaad! Het gebeurt.

Ik heb geen probleem met "Bt" (Bacillus thuryngiensis).

Twee jaar geleden kreeg ik een vrij ernstige beroerte; Ik heb er twee dagen over gedaan om naar de stad te gaan om het product te kopen (op basis van "Bt"); hij bleef nog een of twee dagen poseren; voordat ik ging behandelen, zei ik tegen mezelf dat ik ging kijken of het de moeite nog steeds waard was, en verrassing: geen rups meer, alles is schoon ...

Ik denk dat de hoornaars het werk deden. Er zijn veel van hen hier. De bosjes zitten vol met dode bomen of bomen met dode takken ... Het is gemakkelijker voor hen om een ​​rups te vangen dan een vliegende bij!

De Europese horzel is een kostbare hulp! Geef hem een ​​waterpunt. Hij is niet agressief. En in tegenstelling tot een koppige legende, is het niet gevaarlijker dan bijen. Behalve, in beide gevallen, als je allergisch bent - en dat weten we niet van tevoren!

Aziaat is veel agressiever.


Exact, eerder in de Vaucluse hadden we veel.

En op een dag nestelde zich een nest in een gat van de muur bij 2m vanaf de ingang van de keuken.

Samenwonend zonder enig probleem.

Het enige probleem met de horzels: het nachtelijke licht .... pfffff

Daar doen ze alles.

Als je in de zomer buiten op het terras bent, is het niet erg fijn, want ze hebben een rommelige vlucht en vallen een beetje overal.
Maar vreemd, het irriteert alleen een of twee individuen, maar elke nacht.

Zodra het individu is geëlimineerd, zijn we stil of bijna
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 360-gasten