Vecht effectief tegen naaktslakken!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ollaf
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 05/09/17, 15:24
Plaats: Tarn et Garonne
x 2

Vecht effectief tegen naaktslakken!




par Ollaf » 22/05/18, 21:29

Hallo, ik heb een groot slakprobleem ik heb een nacht pick-up gemaakt sinds 3 dag en ik oogst grote hoeveelheden, maar ik heb niet het gevoel dat de populatie afneemt. Ik krijg verwoeste aubergine-pepers en ze vallen zelfs tomaten aan. Hebben. Ja, leefde dezelfde ervaring en welk advies kun je mij krijgen?

IMG_0870.JPG
0 x
Avatar de l'utilisateur
denis17
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 138
Inschrijving: 13/10/16, 13:15
Plaats: 17
x 37

Re: Slug




par denis17 » 23/05/18, 09:12

Ik heb ook hetzelfde probleem, naaktslakken in dit seizoen zijn alomtegenwoordig. Sinds het begin van mijn aanplant had ik alleen 4 18-tomatenplanten verloren die tot nu toe zijn geplant. Dit weekend heb ik mijn courgettepoten geplant en tijdens mijn ochtendbezoek vanmorgen, bim, waren ze allemaal aan het knabbelen. Dus de verzameling van vijftien van deze kleine dieren, een maximale lengte van 3 cm, met een kleur die heel dicht bij die van hooi ligt. Sommige waren zelfs goed verborgen onder de bladeren. En dus morgen, opnieuw ochtendbezoek.
Ter info, ik vrees dat het koffiedik niet werkt. : Roll:
denis
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Slug




par Christophe » 23/05/18, 14:24

De enige echte biologische oplossing is om een ​​familie van egels te huisvesten ... ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gevonden ...

De lijsters eten ook slakken maar zeker minder dan een egel en het is zelfs moeilijker om te hosten dan egels! : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Slug




par Ahmed » 23/05/18, 14:33

Indiase hardlopers zijn gemakkelijker te implementeren dan egels ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Slug




par Did67 » 23/05/18, 15:11

1) We zijn niet gelijk als het om slakken gaat, afhankelijk van het "terroir"! En een jaar is niet een ander jaar. Daarnaast is er slak en slak ...

2) Dit jaar heb ik een relatieve invasie van de grote sinaasappels / rood (waarschijnlijk twee soorten).

3) Aan het einde van de lente lopen slakken, net als vele roofdieren, voor op hun vijanden! Het is natuurlijk.

De egel eet het, maar is een "zwabber". In dit seizoen is hij klaar om over de wegen te worden overreden, alleen om een ​​vrouwtje te vinden. "Uit een tragische bal op een zaterdagavond" zou je kunnen zeggen! Daar, of niet? Beperk het in ieder geval niet. Hij heeft een groter territorium nodig! Zo moeilijk om op hem te rekenen.

Betrouwbare hulpmiddelen zijn karabijnen en staphylines, vooral nachtelijke jagers. Maar net als alle insecten beginnen ze talrijk te zijn als het echt heet is en er twee of drie cycli hebben plaatsgevonden. Kijk naar muggen of wespen ... Bescherm ze tegen natuurlijke weiden (hun leefomgeving), met gras begroeide paden, waar ze goed circuleren. Plaats geen stoepranden, een obstakel dat hen van uw bloembedden zal afleiden!

4) En het past haarstapel wanneer de man zijn schattige kleine planten blootstelt, of schattige kleine zaailingen wortels installeert die 4 weken vegeteren zonder vet te mesten. Aantrekkelijke en gemakkelijke prooi ...

Clash verzekerd !!

5) Ik heb vorige week formeel vastgesteld en geverifieerd dat mijn rood / oranje slakken, die ik mijn "dikke koeien" noem, de voorkeur geven aan ... verwelkte distels zaaien, of verwelkte sla / escaroles, om kool of selderij. Ik ontdekte dit bij toeval, nadat ik een zeugendistel op de rijen geplante kool had geslingerd ... 's Avonds, tijdens mijn jacht, vond ik 3 naaktslakken op deze zeugendist, met de ene kant 10 cm verwijderd, aan de andere kant om ongeveer dertig uur een koolplant ...

Ik deed het op de dagen die volgden, en bij 80 / 90% geluk was dat waar. Er waren nog enkele zeldzame slakken op kool. De rest pakte ik die vervaagde planten.

Dus een paar dagen lang heb ik gebeld. Ik verstrooide zo sla en escarole zaden die tot zaad toenamen (ik hield één voet voor mijn zaden). Ik heb de betreffende lanceringen opgehaald waar ik ze heb gevonden ...

voordeel:

a) terwijl ik de film of show aan het afmaken ben, doen de naaktslakken heel weinig schade ...

b) Ik weet waar ik ze moet zoeken!

6) Voor degenen die ruimte hebben, is het het gemakkelijkst om een ​​kruipruimte te maken met eenden lopers of kippen, in een pen, het hele jaar door. Geen slakken die overleven. Geen klauwen. Het volgende jaar spreid je de hooi plant uit of zaai het in en je bent klaar! Houd indien mogelijk een sanitaire gang, om te voorkomen dat u binnendringt in de weiden. Informeer in Oost-Duitsland, ze wisten hoe te doen!

Anders is een passage van eenden in de schemering, duw ze een beetje in de kont zodat ze niet te veel hangen omdat ze ook een beetje salade met hun steaks leuk vinden, is duidelijk effectief!

7) Het opkweken van zaailingen in potten, waardoor ze goed kunnen groeien, beperkt de schade, de tijd om de boosdoeners te vangen. Vaak zijn een of twee buitenste bladeren gekarteld, maar het hart is bewaard gebleven. De plant herstelt. Dus haast je niet met rikiki-gerechten !!! We winnen niets. Maar we kunnen veel verliezen! Een luie Potager is niet voor mensen met haast!

8) Mediteer over het concept van martelaarplanten. Ik heb een "overgebleven" saladezaailingen (batavias) gebruikt om een ​​gebied waar ik binnen een paar dagen wortels zal zaaien, "schoon te maken". Er zal niet veel meer over zijn! Noch naaktslakken. Noch salades !!!! Wat kost het, een terrine, een zakje zaden bij Lidl en een transplantatie (voor niets)!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Slug




par Did67 » 23/05/18, 15:23

@olaf

Je lijkt me tieners te zijn van de grote tijgerslak. Die OOK vleesetende tendensen heeft volgens de literatuur.

Ik heb echter wat onderzoek gedaan. Ik vond geen serieuze informatie over het dieet van deze dieren. Als iedereen het erover eens is dat ze hun soortgenoten of de lijken van hun soortgenoten kunnen eten, wordt over het algemeen ook gezegd dat ze ook planten kunnen eten.

Een ding is om een ​​congener te eten die je territorium bezet, of een lijk. Een andere is om dat te eten. Want als ze samen eerst je groenten afmaken en alleen ruzie maken voor de laatste salade, is dit misschien niet de oplossing!

De teksten die op sommige sites worden gevonden en die ze presenteren als een oplossing voor naaktslakken, verlaten mij in dit stadium sceptisch!

Misschien kun je dit fijner observeren ????
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Slug




par Christophe » 23/05/18, 15:34

Did67 schreef:Die OOK vleesetende tendensen heeft volgens de literatuur.

Ik heb echter wat onderzoek gedaan. Ik vond geen serieuze informatie over het dieet van deze dieren. Als iedereen het erover eens is dat ze hun soortgenoten of de lijken van hun soortgenoten kunnen eten, wordt over het algemeen ook gezegd dat ze ook planten kunnen eten.

(...)


Ik bevestig!

Ik heb al gezien, met een zekere verbazing en walging, oranje naaktslakken hun congeneren opeten die ik net een paar minuten eerder geplet had ...

Dus vleesetende, aaseter en kannibalen! :schok:

Aan de andere kant heb ik nog nooit slakken levend tussen hen zien eten ... en ik heb niet onderzocht of ze alleen de inhoud van 'de maag' van hun soortgenoten aten of ook het vlees ... gemakkelijk te reproduceren!
0 x
monidura
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 23/05/18, 16:09

Re: Slug




par monidura » 23/05/18, 16:44

over naaktslakken, merkte ik dat bij het planten van mijn courgette als ik compost rond de voet verspreidde in een cirkel van ongeveer 10 cm in diameter, de slakken veel minder aangetrokken werden. En voor de getransplanteerde salades bewaarde ik de waterflessen van 5 of 8 die ik (voor de gelegenheid) heb gegeten, waarvan ik de bodem heb ingesneden en die ik tijdelijk bescherm door ze te bedekken, de tijd dat ze een beetje groeien en na meer problemen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Slug




par Did67 » 23/05/18, 17:29

Zodra de salades wat groter zijn en beginnen te stollen, zijn er altijd 2 of 3 slakken onder / in de laatste bladeren die in contact komen met de grond, degene die soms in de gootsteen worden gevonden, en ze zijn tevreden met deze beschadigde, verdorde bladeren, soms aan het begin van de ontbinding ... Soms glijden ze uit en maken ze een beetje kant: het is de handtekening van een groente "meer dan biologisch"!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Slug




par Did67 » 23/05/18, 17:31

Christophe schreef:
Aan de andere kant heb ik nog nooit slakken levend tussen hen zien eten ... en ik heb niet onderzocht of ze alleen de inhoud van 'de maag' van hun soortgenoten aten of ook het vlees ... gemakkelijk te reproduceren!


Wat mij interesseert is te weten "hoeveel" ze kannibalen of carnivoren zijn! Als ze af en toe, wanneer ze dat doen, en de rest van de tijd, bijvoorbeeld 90%, achter onze groenten aan zitten, kan het me niet schelen of ze af en toe vleesetend of zelfs kannibalistisch zijn! Het zal een kwestie zijn om ze te beheersen, net als de anderen ...
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 270-gasten