Tunnelserre of kas in chassis?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Tunnelserre of kas in chassis?




par Adrien (voormalig nico239) » 07/03/18, 23:51

Aan de oorsprong van het verhoor van de titel verschillende observaties.

Kas in de tunnel
- het is duur
- overgeleverd aan slecht weer
- het regent niet binnen
- voor de schaduwsluier wordt deze niet gewonnen

Om het probleem van de prijs te omzeilen, dacht ik er eerst aan om er een van hout te maken, er zijn er een paar bij particulieren thuis en ik zag er tientallen in professionele afmetingen in Portugal

Toen ik de degradaties zag die door de natuur werden veroorzaakt (wind en sneeuw), zei ik tegen mezelf dat het niet de moeite waard was om mijn geluk daarvoor te verbreken.

Dus ik denk dat ik ga kiezen voor framekassen waarvan de hoogte wordt bepaald
Trouwens, welke hoogte?

Voordeel
- Ik kan ze voor een lage prijs van hout maken
- ze worden op maat gemaakt voor mijn omgeving
- regen kan gewassen water geven
- de "deksels" in kasdek zouden gemakkelijk volledig kunnen worden verwijderd (zie de frames in P30) die aan het begin van de winter zijn gemaakt en door mevrouw zijn genaaid voor haar tunnel)
- geen vangst in de wind
- mogelijke sneeuwschade is een probleem met pindakosten
- Ik kan me op de grond uitrekken zonder gedwongen te worden om een ​​hek te bouwen (het is zwelling om dat te doen) tegen konijnen
- Ik kan scheiden volgens de zon: goedkope schaduw

MEER

Voor groenten VERANDERT HET IETS ???

Het luchtvolume is anders dan een tunnel .... plotseling welke gevolgen

De planten staan ​​dichter bij de broeikasfilm (vergrootglaseffect?)
Warmer?
Kouder?
zie video van Didier: zijn planten grootbrengen

Ik verzin veel bezwaren om de koekjessnijder in te richten, maar eigenlijk weet ik helemaal niets :schok:


Afmetingen ... 4 x 2 m beoordeeld?
Houten zijkanten?
1 kant? de achterwand?
2 kanten? de 2 kanten van de kanten
3 kanten? onderkant en zijkanten
4 kanten?
Hoe zit het met het gebrek aan licht met houten zijkanten?
Hoe zit het met koudebescherming zonder houten zijkanten maar als broeikaszeil?
Wetende dat 1 (schot onderaan) of 2 (schot aan de zijkanten) voor mij essentieel lijkt om een ​​gewichtsverhaal te maken dat het niet wegvliegt

Kortom je ziet dat er geen tekort is aan vragen ... dus tot je goede hart ... : Idee:
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Tunnelserre of kas in chassis?




par olivier75 » 08/03/18, 14:07

Hallo,
Ik had het idee om een ​​kas te maken op een standaard chassismodel, stijl 1m bij 2, dubbele ster, die naast het beschermen van het hout, een dubbele isolerende huid creëert, assembleert met coupletten, (verwijderbare scharnieren ), het moet een werk zijn dat voor velen toegankelijk is.
Ik zou moeten schetsen.
Voor mij kan ik geen kas of volledig geautomatiseerd hebben.
Olivier.
2 x
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: Tunnelserre of kas in chassis?




par Carl » 08/03/18, 19:29

olivier75 schreef:Ik zou moeten schetsen.

Ik zou geïnteresseerd zijn, met wat foto's!
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Tunnelserre of kas in chassis?




par chatelot16 » 10/03/18, 23:20

kas tunel? dubbel nadeel, het regent niet binnen en het water dat erop valt kan niet worden teruggewonnen om een ​​tank te vullen

dus ik geef de voorkeur aan een kas met verticale wanden en een dak met een lage helling, met goot om een ​​tank te vullen

de tunnels zijn beide te duur en niet sterk genoeg om alle weersomstandigheden te weerstaan ​​... we kunnen er de voorkeur aan geven om solider te zijn om veilig en duurzaam te zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Tunnelserre of kas in chassis?




par Adrien (voormalig nico239) » 11/03/18, 01:20

Breekbaarheid bij allerlei soorten slecht weer is een van de criteria van deze keuze, evenals het voordeel van regen.

Verder begrijp ik het broeikasobject persoonlijk niet als een 'kamer' (zoals mevrouw : Mrgreen: ) maar uitsluitend als een object bedoeld voor groenten en alleen voor hen.

Het enige nadeel dat ik niet weet, is de impact op gewassen: het volume lucht ... :schok:

Is het beperkte karakter van een chassis beter of minder goed of gelijkwaardig aan dat van een tunnel met een groot luchtvolume zonder gemeenschappelijke maatregel?
Mysterie- en tandvleesbal

Een paar factoren moeten nog worden bepaald
- lengte
- breedte
- hoogten
- hellingsgraad van de afdekking
- soort dekking
- type wanden
- type berichten
- type openingsbeheer
- locatie / tentoonstelling

Dit alles suddert .... : Mrgreen: voor een eerste prototype ...

Wetende dat de eenvoudigste oplossing al is gevonden: strobalen voor de scheidingswanden en het frame voorbij, klaar.
Dit kan de oplossing zijn voor uitgebreide uitbreiding.

Momenteel zwelt de impasto op de grond van de balen stro (zelfs verticaal geplaatst) me een beetje op in de huidige moestuin in de buitenlucht waarvan de omtrek al bevroren is.

Je verliest inderdaad al snel potentiële vierkante meters en dat bevalt me ​​niet zoveel.

Wordt vervolgd
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 325-gasten