Bodembedekker met wat bergwier op het strand?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Bodembedekker met wat bergwier op het strand?




par chris de corse » 18/02/18, 23:56

bodembedekker met een beetje zeewierherstel op het strand ???
hallo allemaal,

hier heb ik de mogelijkheid om kleine droge algen (natuurlijke cyclus van de plant) op het strand te herstellen, en ik vraag me af of ik deze algen kan gebruiken om ze op mijn bodembedekker te stoven ``, ps als ik moet nadenken hier, dat ik geen volume heb voor mijn bodembedekker, om mijn oppervlak voor te bereiden op mijn toekomstige plantage ,,,,,
bedankt als je enig idee had wat het had kunnen geven voor de grondschroef?!

chris
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: bodembedekker met een beetje zeewierherstel op het strand?




par Bardal » 19/02/18, 04:51

Het gebruik van zeewier herstelde zich op het strand en een oude Bretonse traditie (en waarschijnlijk elders); deze algen vormen een eerste keus mest voor een moestuin ... Er is geen reden waarom het anders zou moeten op Corsica ...
0 x
jpg43
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 28/08/15, 15:56
x 29

Re: bodembedekker met een beetje zeewierherstel op het strand?




par jpg43 » 19/02/18, 08:17

Hallo, op de stranden van Corsica vinden we vaak periodiek grote lagen Posidonia-bladeren die onderwaterplanten zijn en geen algen en hun bladeren verliezen. Er kunnen ook algen zijn.

Naast het op de grond brengen van zout, is het normaal gesproken verboden om deze zonder toestemming te oogsten omdat ze bijdragen aan de stabiliteit van de kusten Normaal gesproken is er beheer van deze afzettingen.
1 x
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: bodembedekker met een beetje zeewierherstel op het strand?




par chris de corse » 19/02/18, 09:58

jpg43 schreef:Hallo, op de stranden van Corsica vinden we vaak periodiek grote lagen Posidonia-bladeren die onderwaterplanten zijn en geen algen en hun bladeren verliezen. Er kunnen ook algen zijn.

Naast het op de grond brengen van zout, is het normaal gesproken verboden om deze zonder toestemming te oogsten omdat ze bijdragen aan de stabiliteit van de kusten Normaal gesproken is er beheer van deze afzettingen.

u zegt dat er normaal gesproken een beheer van deze deposito's is, of u pence dat ik kan gaan om de info te krijgen, om wat te kunnen recupereren ??
0 x
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: bodembedekker met een beetje zeewierherstel op het strand?




par chris de corse » 19/02/18, 10:40

jpg43 schreef:Hallo, op de stranden van Corsica vinden we vaak periodiek grote lagen Posidonia-bladeren die onderwaterplanten zijn en geen algen en hun bladeren verliezen. Er kunnen ook algen zijn.

Naast het op de grond brengen van zout, is het normaal gesproken verboden om deze zonder toestemming te oogsten omdat ze bijdragen aan de stabiliteit van de kusten Normaal gesproken is er beheer van deze afzettingen.


keer dat ik niet weet of hij de mogelijkheid heeft om deze afwikkelingen in alle rust terug te krijgen, pauzeer ik niet de vraag, of het goed was om ze terug te krijgen voor het gebruikte of niet,
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: bodembedekker met een beetje zeewierherstel op het strand?




par sicetaitsimple » 19/02/18, 11:54

jpg43 schreef: Het is normaal gesproken verboden om deze zonder toestemming te oogsten omdat ze bijdragen aan de stabiliteit van de kusten. Normaal gesproken is er een beheer van deze afzettingen.


Voor zover ik weet is het oogsten van levende (hangende) algen gereguleerd of zelfs verboden. De oogst van "dood" zeewier dat op een strand is aangespoeld, is niet specifiek gericht, ook al moeten natuurlijk andere regels worden gerespecteerd, met name het vrij algemene verbod op gemotoriseerde voertuigen.
Nou, ik weet het niet helemaal zeker.
0 x
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: bodembedekker met een beetje zeewierherstel op het strand?




par chris de corse » 19/02/18, 12:11

sicetaitsimple schreef:
jpg43 schreef: Het is normaal gesproken verboden om deze zonder toestemming te oogsten omdat ze bijdragen aan de stabiliteit van de kusten. Normaal gesproken is er een beheer van deze afzettingen.


Voor zover ik weet is het oogsten van levende (hangende) algen gereguleerd of zelfs verboden. De oogst van "dood" zeewier dat op een strand is aangespoeld, is niet specifiek gericht, ook al moeten natuurlijk andere regels worden gerespecteerd, met name het vrij algemene verbod op gemotoriseerde voertuigen.
Nou, ik weet het niet helemaal zeker.


de c van de dode algen en in wat ik haar verafschuw met de handen die ik haar zie ((kleine hoeveelheid)), maar eerst wil ik weten wat ik kan en of ik het kan, of gevonden de info?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: bodembedekker met een beetje zeewierherstel op het strand?




par sicetaitsimple » 19/02/18, 12:44

chris de corse schreef: of de info gevonden?


Het beste is naar mijn mening om het stadhuis te bellen van de plaats waar u ze wilt ophalen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: bodembedekker met een beetje zeewierherstel op het strand?




par Gaston » 19/02/18, 14:04

De voorschriften zijn a priori afhankelijk van de zones en soorten algen.

Zo zijn de Posidonia beschermde soorten. Afhalen is niet toegestaan ​​(de gemeenten kunnen om toeristische redenen afhaalplannen uitvoeren, maar met datum en technische beperkingen).
0 x
jpg43
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 28/08/15, 15:56
x 29

Re: Bodembedekker met wat bergwier op het strand?




par jpg43 » 19/02/18, 18:08

De gestrande Posidonia zijn dood. Het is duidelijk dat het verboden is zeegras van Posidonia dat geen algen is te vernietigen. In ieder geval is het in principe verboden om de zeelijn op te pikken, min of meer verse algen die zich bij de hoogste getijden bevinden en die bijdragen aan de fixatie van de duinen en een ecosysteem vormen. Over het algemeen wordt dit vaak vermeld op borden aan de toegang tot het strand. Vooral in het Atlantische gebied

In andere gevallen kan er speciaal voor het zomerseizoen opgehaald worden maar in het algemeen betreft dit niet de zeelijn, dit wordt beheerd door de gemeenten of andere administratie.

Op Corsica zijn het meestal dode bladeren van Posidonia, vaak erg dik en vaak over grote gebieden. Gelaagd met zandbanken Ze helpen de stranden te onderhouden die, volgens de stromingen, de winden veranderen. Sommigen zijn enkele meters teruggegaan. Men kan zich dus niet vrij komen bedienen zonder risico op problemen.
Door nadelen zie bij de strandschoonmaak.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : LudoThePotagiste en 308 gasten