Plantaardige communicatie door de jaren heen

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Plantaardige communicatie door de jaren heen




par Adrien (voormalig nico239) » 27/07/17, 17:53

Een onderwerp van stemming (zonder slecht humeur) dat de loop volgt van verschillende diverse en gevarieerde sites die de afgelopen jaren hebben gebloeid maar die nu braak liggen.

Ik zal geen naam noemen, maar ik realiseer me via de verwijzingslinks van Google dat verschillende moestuinsites al een paar jaar een zekere bloei hebben doorgemaakt en momenteel slapend zijn, sommige artikelen dateren van enkele jaren geleden.. .

Het is maar een voorbijgaande opmerking die me doet afvragen wat het mode- of weggelopen effect op dit onderwerp is.

Hoe zal het zijn voor ons (ik heb het over ons allemaal in het algemeen) over 4 of 5 jaar?? :schok:

Hebben we de pagina omgeslagen?
Gaan we ons vervelen?
Zullen we het verlangen hebben verloren om over het onderwerp te communiceren?
Hebben we... het onderwerp behandeld?

Mijn geloof... wordt vervolgd. : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Plantaardige communicatie door de jaren heen




par Adrien (voormalig nico239) » 27/07/17, 21:42

Ik maak van de gelegenheid gebruik om een ​​kleine aanvulling op het vorige bericht te maken...

Net zoals we nogal wat verlaten moestuin-sites of blogs tegenkomen... aan de andere kant zijn we getuige van de opkomst van een hele reeks min of meer serieuze individuele You Tube-kanalen waarin elk met vreugdevolle naïviteit beschrijft in de meeste van het geval zijn persoonlijke experimenten .... met soms behoorlijk veel incompetentie van allerlei aard.

Het zij verre van mij om deze initiatieven te bekritiseren, ook al hebben ze ons niets te brengen, aangezien You Tube enigszins de vrije radio van het net op individuele schaal is geworden...

We kunnen alleen maar betreuren dat de meeste van hen slechts een vlakke verkenning van moestuinen zijn zonder enige toegevoegde waarde, ver verwijderd van de reflectie van Didier of enkele zeldzame anderen....

Wordt ook daar vervolgd op zijn tijd en de benauwdheid die daarop volgt...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2655

Re: Plantaardige communicatie door de jaren heen




par sicetaitsimple » 27/07/17, 21:46

nico239 schreef:Ik maak van de gelegenheid gebruik om een ​​kleine aanvulling op het vorige bericht te maken...

Net zoals we nogal wat verlaten moestuin-sites of blogs tegenkomen... aan de andere kant zijn we getuige van de opkomst van een hele reeks min of meer serieuze individuele You Tube-kanalen waarin elk met vreugdevolle naïviteit beschrijft in de meeste van het geval zijn persoonlijke experimenten .... met soms behoorlijk veel incompetentie van allerlei aard.

Het zij verre van mij om deze initiatieven te bekritiseren, ook al hebben ze ons niets te brengen, aangezien You Tube enigszins de vrije radio van het net op individuele schaal is geworden...

We kunnen alleen maar betreuren dat de meeste van hen slechts een vlakke verkenning van moestuinen zijn zonder enige toegevoegde waarde, ver verwijderd van de reflectie van Didier of enkele zeldzame anderen....

Wordt ook daar vervolgd op zijn tijd en de benauwdheid die daarop volgt...


We kijken uit naar je YouTube-kanaal!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Plantaardige communicatie door de jaren heen




par Adrien (voormalig nico239) » 27/07/17, 22:14

: Cheesy: :D : Mrgreen: Wow, ik heb het te druk ergens anders....

Helaas heb ik nog een verslindende passie die verband houdt met de actualiteit... en de actualiteit (zoals de aandelenmarkt) is de dood omdat het nooit ophoudt... als het niet Europa is, is het Japan en als het niet Japan is, is het Amerika... :schok:

Maar afgezien daarvan heb ik niets te zeggen en geen noemenswaardige ervaring, in ieder geval niets dat video's rechtvaardigt...

Daarnaast ben ik een fotograaf aan de basis en laten we zeggen dat de video en ik .... het is een beetje zoals de motor en de quad ... we zijn geen vrienden : Lol:

We zullen zien
WANNEER het pensioentijd is...
ALS ik zelf heb volgehouden (omdat ik mezelf niet uitsluit van de categorie van mogelijke kortademigheid)
et
ALS de ervaring die ik heb opgedaan in de teelt van een moestuin in het midden van de bergen interessant blijkt te zijn om te delen
et
Als de video me begint te interesseren, wat nog lang niet verworven is

Kortom, zoals je ziet zijn we er nog niet...

Dat gezegd hebbende, het onderwerp impliceert allerminst enige spot met degenen die de handdoek in de ring hebben gegooid of met beginners...

Het is slechts een observatie van de golven van het fenomeen....

Trouwens, als ik (een beetje) tijd besteed aan het raadplegen ervan, is dat omdat we vaak iets interessants vinden in de ervaringen van anderen... 1 of 2 minuten op een video van 20 minuten is genoeg voor mijn geluk...
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 270-gasten