Voordat u begint, een paar vragen ...

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Antoche
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 18/07/17, 21:38

Voordat u begint, een paar vragen ...




par Antoche » 18/07/17, 22:30

Hallo, hier is mijn tuin en mijn ouders in juli 18. Voor het klimaat zijn we in het departement Seine-Saint-Denis in Ile-de-France. De tuin heeft ongeveer 3-meters op 3,50 m. De foto's zijn gemaakt met 12h45-13h (dus je hebt een idee op het schaduwniveau)

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Om de fenocultuur te beginnen, zal ik je advies op prijs stellen.
Zoals je kunt zien is de tuin omgeven door een soort laurier (oneetbaar) en een struik die ik niet ken, aan de rechterkant. In de afgelopen vijftien jaar zijn lauweren behandeld met 2, 3, maar niets in de afgelopen jaren.
Ik ben van plan 20 cm dekking te respecteren. Voor mijn dekking dacht ik te doen met wat ik op een natuurlijke en gemakkelijke manier beschikbaar had. dat wil zeggen gras maaien voor stikstof en dode bladeren onder mijn laurier voor koolstof.

Hier zijn 8-vragen die ik heb voordat ik begin:

1) Als ik het goed begrepen heb zodat mijn dekking niet te snel ontbindt, moet ik wachten tot het begin van de herfst om het te deponeren?

2) Kunnen grasmaaien en dode bladeren samen worden opgeslagen in recycleerbare papieren tuintassen, onder de tafel, weg van de zon? Of is er een composteffect of een ander negatief effect? Is het beter om tot het laatste moment in september te wachten om het gras te maaien?

3) Mijn vaders gewoonte is om de hagen één keer per jaar te snoeien met een elektrische heggenschaar om de snelle uitzetting van de lauweren te beperken. Deze bladeren en deze kleine takken kunnen ook worden gebruikt in de samenstelling van de hoes?

Welk percentage raadt u ongeveer 50% maaien / 50% dode bladeren en vertakking aan?

4) Moet ik op mijn tuintafel gras laten maaien met grasresten + laurier snijdt vers gesneden? Of is het beter om ze in de tas te bewaren? Zal de voedingsstoffenergie in de plantenstikstof niet verdampen als ik het laat drogen?

5) Als ik de bladeren van mijn lauweren neem, zullen ze dan niet de gevolgen ondervinden omdat ik hun nest verwijder ten koste van de bodem van mijn toekomstige cultuur?
(Maar ik zeg mezelf 2-dingen:
- Als ik voedde de grond die amper een paar meter afstand lauweren (of zelfs minder dan 1 meter, al dan niet in het ontwerp heb ik besloten om ze te plaatsen naast de deur) de filamenten van de schimmel heeft zij niet zullen doen de taak om ze te voeren?
- En het ergste, als mijn lauweren te lijden, en het zij zo, kunt u misschien hoe beter, zal er meer zijn en blijft er meer koolstof middelen als ik niet genoeg bladeren voor mijn omslag te hebben. Vooral omdat we ons in een kleine tuin bevinden en deze lauweren elk jaar meer en meer bomen worden.

6) In vergelijking met lauweren en de reorganisatie van de tuin, is het een goed idee om te snijden deze bomen zelfgenoegzaam, ten minste een deel werd, om meer ruimte te hebben en reorganiseren de tuin door ze te vervangen anderen, bijvoorbeeld door vruchtbare struiken?



7) De tuin en de woonwijk zijn redelijk goed beschermd tegen de wind, maar soms tijdens sterke stormen worden de buitenstoelen omgekanteld, is er dan geen risico dat mijn 20 cm bodembedekker zich zal verspreiden? ook?

8) Welke soorten gewassen raden jullie aan?
Het optimaliseren van de ruimte van verticale gewassen zou interessant zijn, nee?

Merci à vous
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: voordat je begint, enkele vragen ...




par Ahmed » 18/07/17, 23:35

Hier zijn een heleboel vragen! ...
Gezien de hoogte van de laurier-kers is het meer een dakraam dan een tuin, om nog maar te zwijgen van het pompeffect van deze heggen ... : Roll:

Het gebruik van maaisel is denkbaar dat in aanvulling op de bijdrage van hooi, omdat het te grazige hooi om de duur van de criteria bescherming te voldoen; Het kan echter ook worden gebruikt in combinatie met te koolstofhoudende materiaal en rijk in stikstof, als uw vakmaat: een min of meer maakt de andere ... Maar de bladeren * en lauriertakken relatief eenvoudig af te breken Waar we naar op zoek zijn, is een compromis tussen een redelijk duurzame dekking en een vermogen om de grond te voeden.

* De laurierblaadjes zijn geglazuurd, wat hen aanzienlijk beschermt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Antoche
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 18/07/17, 21:38

Re: voordat je begint, enkele vragen ...




par Antoche » 19/07/17, 01:38

Ja, een dakraam zoals een klein bos dat schoonmaakt wat, behalve dan het pompeffect, is dit een slechte zaak? Ik heb gehoord dat alles beter in de schaduw groeit. Ik kan een soort cultuur plaatsen dat meer geschikt is om schaduw te geven?

Oké, ik zie, grasresten + dode bladeren + lauriertakken kunnen goed in balans zijn op de voedingsstofgrootte van de grond, maar ze zijn niet duurzaam.

Worden de dode bladeren van de lauweren beschouwd als stikstofhoudend of koolstofhoudend?

Wanneer moet het pompen effect, dan is het toch een goed idee om een ​​groot deel van de koffers van de lauweren te snijden? Vooral die aan de linker- en rechterkant en houden die met uitzicht op het voetgangersgebied achter.

Daarnaast zal er veel voorraad zijn met de lauwerkransen ooit en kunnen ze worden hergebruikt als een koolstofbron samen met een andere bron van stikstof! Links om de grond meerdere keren te voeden door er vaak overheen te leggen. Het zal me niet zo veel tijd kosten om van tijd tot tijd lagen te geven en dan zal het met plezier gedaan worden.

Wat denk je?
0 x
Antoche
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 18/07/17, 21:38

Re: voordat je begint, enkele vragen ...




par Antoche » 19/07/17, 01:46

Ik heb een idee!

Een beetje gek maar goed, ik val 2-4 lauweren, ik laat ze plat op de vloer van mijn tuin liggen. Ik liet de grond mijn bomen opeten : Twisted: dan begin ik opnieuw met anderen (behalve die met uitzicht op de voetgangersstraat) met een dikte van ongeveer 20 cm ongeveer.

(Ik kan ze ook achteraf knippen om goede grond te hebben)
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: voordat je begint, enkele vragen ...




par phil53 » 19/07/17, 08:08

Als het mogelijk is, geautoriseerd, het past bij je gevoeligheid, zou ik alle lauweren snijden en ofwel een houten paneel, niets of een hekwerk waarop je planten beklimt plaatsen. Vriendelijk palet met potten die je kunt ophangen. Tomaten die aan de zijkant van deze partitie komen, moeten worden gewaardeerd.
Om te winnen in licht maar ook op het oppervlak en niet langer struiken die de energie van de grond pompen.
Vermaal dan de lauweren, het zal een goede dikte hebben
De eerste jaren om alleen de semi te planten zou te moeilijk zijn, denk ik.
En voeg bij voorkeur input hooi maar ook maaien hersteld van buren, maar gewoon afgestoft, zodat het niet gist.
Dit is een standpunt dat me alleen maar bindt.
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: voordat je begint, enkele vragen ...




par olivier75 » 19/07/17, 08:47

Kom op, nog een gezichtspunt.
Je snijdt de binnenste helft van de lauweren in de kofferbak, je maakt van de gelegenheid gebruik om de hoogte een beetje te verkleinen, je plant klimop tussen elke voet, die het interieur binnen enkele jaren zal bekleden. In de tussentijd plant je klimgroenten zuidkust.
Olivier
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: voordat je begint, enkele vragen ...




par Ahmed » 19/07/17, 11:41

Je kunt aardbeiplanten proberen, die een beetje schaduwrijk en leuk vinden Phil53, een klimmer (bean?) South, dat is alles wat je kunt verwachten in termen van optimalisatie.

Wat betreft uw idee "een beetje gek", u moet de takken niet laten zoals ze zijn, maar ze op de een of andere manier verpletteren ...

De dode bladeren van de lauweren zijn vrij arm, geen stikstof en alleen koolstof, maar het wordt sowieso assimileerbaar ...

Je schrijft:
Oké, ik zie: grasresten + dode bladeren + lauriertakken kunnen goed in balans zijn op de voedingsdimensie van de grond, maar ze zijn niet duurzaam.

Het is een mengsel dat niet te gebalanceerd is: aan de ene kant zal het stikstofdeel (gras) snel verdwijnen en aan de andere kant heb je de bladeren en takken van lauweren die erg taai zijn, maar niet erg voedzaam ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: voordat je begint, enkele vragen ...




par sicetaitsimple » 19/07/17, 19:11

Ik wil niet de flogger van dienstbaarheid lijken, maar vanuit mijn oogpunt moeten we absoluut de lauweren verwijderen die niet alleen voor het licht, maar ook voor hun wortels kunnen zijn.

En begin (er is, dan ben ik goed voor de brandstapel!) Door goed te beker stuff (nou ja, 10m2 is niet dood) te verwijderen en terug te komen elk jaar naar degenen die wel beperken niet verwijderd. Dit belet niet om dan principes van dekking van de bodem te inspireren als men het wil.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: voordat je begint, enkele vragen ...




par Ahmed » 19/07/17, 19:28

Ik ben het met je eens: ik was terughoudend om erover te praten, maar de wortels zullen een maximum aan water en voedingsstoffen pompen en de kastanjes uit het vuur trekken als er verbetering van de vruchtbaarheid is ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: voordat je begint, enkele vragen ...




par sicetaitsimple » 19/07/17, 19:35

Ahmed schreef:Ik ben het met je eens: ik was terughoudend om erover te praten, maar de wortels zullen een maximum aan water en voedingsstoffen pompen en de kastanjes uit het vuur trekken als er verbetering van de vruchtbaarheid is ...


Oké, we zullen twee op het spel staan!

Meer serieus, ik denk dat in een geval als Antoche de dingen moet zeggen zoals ze zijn. Er is noodzakelijk een serieus voorbereid bodemwerk, anders zijn het eigenlijk de lauweren die feest zullen vieren.
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 276 gasten