Welke websites om zaden te kopen?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Welke websites om zaden te kopen?




par Adrien (voormalig nico239) » 16/07/17, 02:11

Ik wend me tot u om uw website (als u er een gebruikt) van voorkeur te kennen (of niet) om zaden te kopen

Persoonlijk kocht ik wat op de zaaddoos en ik was redelijk tevreden.

Maar als je REEDS zaden op het net hebt gekocht en je was tevreden met de site, dan ben ik een nemer...

Let op: ik ben niet geïnteresseerd in een lijst met sites die zaden op internet verkopen (hiervoor is Google erg goed)

Ik ben alleen geïnteresseerd in sites waar je REEDS iets hebt gekocht en die je zou aanbevelen...

dank u
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par olivier75 » 16/07/17, 10:56

Hallo,
Dit is de kans om me uit te drukken over een onderwerp dat me bezighoudt, me zorgen baart? en om een ​​beetje verder te gaan dan de vraag ... ik verontschuldig me bij voorbaat, en mogelijk om me een beetje te laten haten.
Sinds deze winter houd ik spreadsheets bij in Excel waarmee ik dit allemaal kan structureren. Ik koop zaden sinds 2008, ik ruil ze, ik oogst ze, een bepaalde hoeveelheid, meer dan 80 variëteiten in aankoop of ruil dit jaar, 170 gepland in de moestuinen, waarschijnlijk 150 in het echte leven.
De vraag komt vaak naar voren, waar en hoe zaden te kopen, maar er is geen antwoord. Economisch, curieus, politiek, productief kopen, kopen is voor mij ook een daad van consumptie.
Persoonlijk ben ik af en toe een weekend begonnen met de moestuin, met een mand van Joél Thiébault, met een vader die een "pompoenverzamelaar" was, en daarom met een zekere rassengevoeligheid. (Na tien jaar in de mand moest je nog steeds wat groenten snijden om radijs of rapen te herkennen...), twee meisjes om in de stad te voeden, een vegetarische au pair.
In die tijd waren de gerechtelijke guerre baumaux kokopelli de helft van de online sites bijna allemaal "historisch".
Als de variëteiten die ik zocht hier en daar waren, had alleen baumaux ze bijna allemaal, of was de enige, dus elk jaar ben ik een tevreden klant of zelfs gedwongen om bepaalde variëteiten te kopen, alleen bij hen verkrijgbaar. De evolutie van hun site, onder andere tomatobomo, blijft naar mijn mening essentieel, vooral voor degenen die graag de hele winter rondsnuffelen in de duizenden referenties.
Ik blijf sinds dit jaar klant van labonnegraine, de boerderij van Sainte Marthe, icko-bijenteelt voor groenbemesters, en ik heb essembio gepland voor volgend jaar.
Ik specificeer dat met zo'n hoeveelheid de prijsverhouding belangrijk blijft, meer dan 300 euro kosten dit jaar, ik vergelijk de prijzen die gemakkelijk van eenvoudig naar verdubbelen gaan tussen twee leveranciers, elk op hun beurt volgens de producten.
Het is duidelijk dat de verkoop van proximities zeer goede rapporten blijft, in de weinige referenties die ze op voorraad hebben.
Ik heb echt moeite met de toespraak van Kokopelli, te politiek en klauteren, de wereld knock-out slaan met hun slechteriken die ons niet-reproduceerbare zaden willen verkopen, ze zelf kopen van hun eigen kwekers, ook moderne variëteiten verkopen en tegen prijzen die vergelijkbaar zijn met filantropie, die ik opvat, op voorwaarde dat het niet ten koste gaat van alle kwekers en zaadproducenten als geheel.

Om eindelijk je vraag te beantwoorden, nico239;
-Voor de nieuwsgierige hebzuchtige gravers, in staat om van tijd tot tijd een relatieve kieming te ondersteunen, die hun moestuin onder de knie willen krijgen, GRAINES-BAUMAUX, regelmatig de goedkoopste.
-Voor nieuwsgierige biologische fijnproevers die geen uren willen besteden aan het kiezen, met verschillende variëteiten, stevig en smaakvol, kwaliteitszaden, duurder, maar biologisch, Frans met politieke steun voor een van de eerste pioniers en onderhouders, DE BOERDERIJ VAN SAINTE MARTHE.
-Voor meer klassieke en productievere, grotere of kleinere tuinen, biedt LA BONNE GRAINE een selectie en maten van variabele zakken, vaak economisch zeer goed, vooral voor zeer kleine of zeer grote tuinen. Ik gaf er de voorkeur aan nadat ik de sites van LA BOITE A GRAINES had bestudeerd.
-Om zeker te zijn van je werk en je oogsten, zijn er alleen in traditionele variëteiten de VILMORINS en CAILLARD variëteiten, ontwikkeld voor de "massa" tuiniers, goede en productieve variëteiten, met een goede prijsverhouding, voor mooie klassieke tuinen, te vinden overal.
-Om zo weinig mogelijk uit te geven, bieden de tassen van supermarkten en discounters de basis van de basis, altijd reproduceerbaar en zonder copyright, van de gemakkelijkste groenten.

Ik zou een artikel schrijven over de reproduceerbaarheid van zaden en de gevolgen van onze aankopen.

Olivier
1 x
GEK
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 19/11/16, 09:40
Plaats: Holtzheim (67810)
x 28

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par GEK » 16/07/17, 13:40

Biaugerme is ook niet slecht. Vanuit een iets ander maar vreselijk effectief en goedkoop perspectief, LIDL.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par Did67 » 16/07/17, 13:55

Voor wat meer specifieke dingen: lessemencesdupuy
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par olivier75 » 16/07/17, 14:12

SEMENCES DU PUYS, Voor zaden van bomen en struiken, nu iets meer, met name groenbemesters, voor verlichte amateurs en/of bonsai, Voor ons zou het voor hagen met niet-commerciële variëteiten zijn. Ik heb ongeveer 15 jaar geleden bij hen besteld, heel goed.

Olivier
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par Adrien (voormalig nico239) » 17/07/17, 00:33

Bedankt allemaal voor de bijdragen die me in staat stellen om snel inzicht te krijgen in echte ervaringen en die me tijd zullen besparen.

Ik ga al die sites bekijken...

Geen zorgen voor je "uitweiding" Olivier... plotseling open vraag en zonder bijbedoelingen

olivier75 schreef:kokopelli koopt ze zelf bij eigen kwekers


De enige gedachte die bij me opkomt is "Ach nou???"
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par Adrien (voormalig nico239) » 17/07/17, 01:40

Ik heb voor mezelf een klein mandje gemaakt van rond de €50 bij La Bonne Graine,

ik weet het niet
Verona rode cichorei
Witte Weense Koolrabi
Maiko-sla
Vaugirard witte ui

Ik weet
Radijs 1/2 lang Pernot light
Biologische Bloedrode Wortel
Broccoli 'Early Purple Sprouting'
Biologische reuzenwinterspinazie
Veldsla Vit Bio
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par olivier75 » 17/07/17, 07:36

Nico239,
Ja, bijna geen enkele (weder)verkoper produceert al zijn zaden, (misschien Gauthier?), Kokopelli wordt ook geleverd in groepen die in ieder geval uit Frankrijk en Zwitserland zijn gehaald, ik heb daar de namen niet, en zijn zaadherstel-individu is verlost van welke regel dan ook.
Voor rozen twijfelt niemand aan het werk van de uitvinders, waarom op tarwe of kool? Als de f1-rassen tot 20 keer duurder worden verkocht, is dat omdat we ze kopen.
De eerste commerciële reden voor f1 is niet om de markt te blokkeren, maar om zichzelf te bevrijden van de stabilisatie van Variety, die onzeker en lang is en die nieuwe eigendommen verwatert. Indienen is sneller, maar cross-productie is duurder.
Olivier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par Adrien (voormalig nico239) » 17/07/17, 15:17

olivier75 schreef:Nico239,
Ja, bijna geen enkele (weder)verkoper produceert al zijn zaden, (misschien Gauthier?), Kokopelli wordt ook geleverd in groepen die in ieder geval uit Frankrijk en Zwitserland zijn gehaald, ik heb daar de namen niet, en zijn zaadherstel-individu is verlost van welke regel dan ook.
Voor rozen twijfelt niemand aan het werk van de uitvinders, waarom op tarwe of kool? Als de f1-rassen tot 20 keer duurder worden verkocht, is dat omdat we ze kopen.
De eerste commerciële reden voor f1 is niet om de markt te blokkeren, maar om zichzelf te bevrijden van de stabilisatie van Variety, die onzeker en lang is en die nieuwe eigendommen verwatert. Indienen is sneller, maar cross-productie is duurder.
Olivier.


Ok voor leveranciers van Kokopelli...


Voor het overige :schok: Ik begreep er niets van :D ... oké, ik ben even op vakantie en mijn geest is een beetje zacht.

Persoonlijk zou ik het tegenovergestelde beweren: F1 = MINDER duur dan reproduceerbare materialen.
Tenzij ik het verpest en de F1's herhaalbaar zijn.

Het is een beetje zoals Apple (nou ja, we blijven op het gebied van fruit : Mrgreen: )
Het is duur en je kunt er niets aan doen. : Cheesy: = geen interesse... : Wink:

Goed, ik wijk af, maar “om jezelf te bevrijden van de stabilisatie van de variëteit, onzeker, lang en die de nieuwe eigenschappen verdunt. De aanbetaling is sneller, aan de andere kant de duurdere cross-productie.” Ik begreep het ook niet helemaal.... : Oops:
0 x
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: Welke websites om zaden te kopen?




par chris de corse » 17/07/17, 15:46

BJR
Ik zag vanmorgen,, dat de reageerbuiszaden en niet f1 nog steeds reproduceerbaar waren

dus als dit waar is, hoe kunnen we dan het verschil zien tussen de omhulsels van onze voorouders en de omhulsels van de reageerbuis (laboratoriumzaad))
Van wat ik zag, zouden de omhulsels van de reageerbuis heel goed bestand zijn tegen chemische behandelingen en nog steeds reproduceerbaar zijn, dat is alles wat ik heb voor info, voor dit moment over het onderwerp,,,,

wie weet meer???
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 281-gasten