Kleine moestuin lui in de Ardennen

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Kleine moestuin lui in de Ardennen




par Christophe » 15/05/17, 14:23

Hier ben ik ook van start in de fenocultuur!

Ik bereikte de grond aan het eind van vorig jaar, zie dit onderwerp: Landbouw / how-start-a-tuin-of-lui-over-simple-as-the-permacultuur-the-stappen-en-tips-t14895.html

Ik heb een paar weken geleden wat in de vaten gezaaid: komkommerachtigen, komkommer, maïs en andere bonen.

potager_paresseux_ardennes_DSC06034.JPG

potager_paresseux_ardennes_DSC06035.JPG


Hier is de toekomstige moestuin van luie mensen met een aantal vervelende kruiden die doorboren:
potager_paresseux_ardennes_DSC06036.JPG


Ik heb ook 2-grenzen in BRF, wat raadt u aan om te planten?
potager_paresseux_ardennes_DSC06044.JPG
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Kleine tuin lui in de Ardennen




par Did67 » 15/05/17, 19:37

Christophe schreef:Hier ben ik ook van start in de fenocultuur!


de toekomstige moestuin van luie mensen met wat vervelende grassen die doorboren:


Ik heb ook 2-grenzen in BRF, wat raadt u aan om te planten?



In volgorde:

1) Nog een, perfect!

2) Normaal. Maak je geen zorgen. Ik moet er absoluut een video van maken, omdat mensen zich zorgen maken. Des te meer zou ik zeggen dat ze "fans" zijn!

- van tijd tot tijd, wanneer het niet drassig is, ga voorbij en scheur af wat je kunt; afhankelijk van de vaste planten, tillen met een vork en laten vallen op het onkruid kan ook de truc; vergeet niet heel hard na te denken dat het niets is naast het werk dat zou hebben moeten voorzien om dat allemaal te graven!

- geleidelijk wordt de grond erger en steeds vaker komen de wortels; Ik was een paar dagen geleden bij de demonstratie die ik heb opgezet op de Agricultural High School of Obernai; sommige cirsen en ... alfalfa was doorgebroken; de meeste cirsen (distel) kwamen al met de wortels - wat betekent dat ze "hit-and-cast" zijn; we zullen ze nooit meer zien (in tegenstelling tot al degenen die schoffelen, graven of frezen); in dit geval zijn handschoenen welkom (net als bij brandnetels) ...

Sommige close-ups interesseren me om een ​​beetje te zien wat je hebt!

3) Rand + BRF: de vergelijking is eenvoudig = rood fruit (de BRF is geschikt, randen voor picking) ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Kleine tuin lui in de Ardennen




par Christophe » 15/05/17, 20:26

Bedankt Doctor Phenocultum! 8)
0 x
jpbord
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 13/05/17, 23:45
Plaats: 24 Dordongne Bergerac
x 9

Re: Kleine tuin lui in de Ardennen




par jpbord » 15/05/17, 21:54

Christophe schreef:Bedankt Doctor Phenocultum! 8)


Ik ben ook begonnen! Ik heb ook een border-brf maar ik heb aardbeien, andere platte repen brf en zoals gezegd did67 rood fruit, rood fruit, rood fruit eindelijk zwart als cassis en framboos ik een beetje zou doen foto morgen is het explicieter
hartelijk
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Kleine tuin lui in de Ardennen




par Christophe » 15/05/17, 22:18

Ik zal aardbeien proberen ... omdat al mijn vorige testen op dezelfde bodem / klimaat zijn mislukt ...

Frambozen Ik heb al een "klein bos" in een andere hoek van de tuin (maar ik zal wat BRF aan hun voeten leggen ... ik heb er nog wat over) Ik zal morgen een foto voor je maken.

Thuis de vruchten die het beste groeien, in aanvulling op frambozen (na het testen van 3- of 4-rassen, heeft slechts één goed genomen en reproduceert), het is de Macro ... (maar hun neven zijn niet door kruisbessen verbouwd) verschrikkelijk helemaal)

Ik zou zwarte bessen proberen (als je andere suggesties hebt neem ik ... de oriëntatie is zuid)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Kleine tuin lui in de Ardennen




par Did67 » 16/05/17, 09:37

Uh, ik heb de aardbeien in de rode vruchten gedaan ... Dit zijn planten waarvoor de behandeling met massieve BRF bijzonder geschikt is. Zoals veel tuinders, toen ik met kale grond werkte, zag ik ze na 3 of 4 jaar "degenereren" ... Niets van dat vandaag: ik leid af dat het niet de aardbeien zijn die degenereren , maar de grond en zijn activiteit (in kale grond). Zonder twijfel vooral de paddenstoelen! En zelfs "gedegenereerde" aardbeien in een oud perceel zijn ... geregenereerd (bewijs dat het niet de aardbeienplant was, maar de grond!).

Nog een suggestie: de "bessen van mei" (van Siberische oorsprong, het klimaat van de Ardennen moet ze zachtjes aan het lachen maken!); eerste rode bessen van het jaar (vorige week bij mij thuis) [dit is Lonicera kamtschatica; het is botanisch gezien een kamperfoelie]; bosbessen moeten goed passen bij uw zure grond (gecultiveerde bosbessen zijn een andere soort, met wit vruchtvlees, afkomstig uit Canada - goede genetica twijfelt aan weerstand tegen kou! -; zie ook onder "bluet"; veel voorkomend in de Vogezen)
1 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Kleine tuin lui in de Ardennen




par olivier75 » 16/05/17, 10:58

In rood fruit, en voor de rest, is er ook keuze binnen variëteiten, het is vrij verbazingwekkend dat kruisbessen niet thuis groeien.
Ik heb; witte aalbessen, rode aalbessen, caseïnen, rode kruisbes, witte, witte aardbeien, rood, bos, moerbeibomen, bramen zonder doornen, Japanse moerbei, bluet, verschillende frambozen, verschillende wijnstokken, goji.

Olivier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Kleine tuin lui in de Ardennen




par Did67 » 16/05/17, 14:28

olivier75 schreef:In rood fruit, en voor de rest, is er ook keuze binnen variëteiten, het is vrij verbazingwekkend dat kruisbessen niet thuis groeien.
Ik heb; witte aalbessen, rode aalbessen, caseïnen, rode kruisbes, witte, witte aardbeien, rood, bos, moerbeibomen, bramen zonder doornen, Japanse moerbei, bluet, verschillende frambozen, verschillende wijnstokken, goji.

Olivier.


Even een kleine opmerking: ik geef de voorkeur aan rood fruit dat rood is, omdat anthocyanen (die de vruchten - en soms de bladeren - rood kleuren) antioxidanten zijn. Dus ik denk dat rode bessen "beter" zijn (voor je gezondheid). Zelfs als het betekent "meer dan biologisch" hebben, is het ook de belangrijkste kwestie van samenstelling ...

De Goji is een heilige struik, die zich verspreidt, doornig; het spreidt zich uit, valt en vormt lagen ... Pas op voor "vuil", ik heb het over "congestie"!
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Kleine tuin lui in de Ardennen




par olivier75 » 16/05/17, 15:50

Ja, in feite heb ik het antwoord uitgebreid met wat aan de rand van een moestuin staat en wie van brf houdt!
Ik ben ook vrij snel om de variëteiten te vermenigvuldigen, om de kansen op succes, de oogsten en de smaak en de kleuren te vermenigvuldigen. Ik heb net zoveel wijnstokken als Varietes, over 25.
Mijn wolfberry is nog steeds klein maar erg scherp, in de buitenheg, die kan worden omschreven als defensief en koesterend, eindelijk voldragen.
Olivier.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Kleine tuin lui in de Ardennen




par Christophe » 17/05/17, 19:55

Hier hebben we de zaailingen in de tuin getransplanteerd ... het is op dit moment een beetje leeg ... : Mrgreen:

Cucurbits zijn allemaal monden behalve één ... is dit normaal? Ik zorgde ervoor de heuvel in het water te houden ...

PP_ardennes.jpg

PP_ardennes3.jpg


Anders is hier mijn hoekje van frambozen, heb ik jaren geleden 1 of 2 zaailingen 4 of 5 geplant en het heeft BRF ontwikkeld (nog niet gezet):

PP_ardennes2.jpg


Aan de andere kant is het een vrij late soort zoals ik hier heb aangegeven: Landbouw / framboos-te-laat-can we-move-the-crop-t14944.html

Als het BRF de productie zou kunnen bevorderen, zou het goed zijn :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten