Biodynamica, landbouwtechnieken

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
toftof
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 21/05/05, 17:41

Biodynamica, landbouwtechnieken




par toftof » 05/02/06, 17:07

Bonjour à tous,

Ik verander mijn boerderij in biologisch (het duurt 3 jaar om te converteren).

De boerderij bestaat uit 80 ha granen en 9000 legkippen (consumptie-eieren).

Kent u sites of tips voor de behandeling van biodynamische granen en dieren (brandnetelsap of geplette ossenhoorn, zaaikalender, schoffelen, fytotherapie, mengsel en masseren van natuurlijke planten en mineralen ...)

Alles wat ik vind als informatie wordt betaald. Het lijkt mij dat veel boeren deze site passeren omdat econologie ons des te meer fascineert omdat het door ons vak gaat.

Het onderwerp is open, de ervaring en informatie van elk zijn betrouwbaarder dan valse training ontworpen door oplichters.

zie je snel
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 06/02/06, 12:08

je geeft me een geweldig idee!
waarom niet energie geven met een preparaat dat bedoeld is voor pantone? ... een idee om te graven.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/02/06, 17:46

Ga je BIOLOGISCH of BIODYNAMISCH? Ik begreep de ...

Kunt u enkele sites noemen die u als oplichters beschouwt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 11/02/06, 20:54

nou ja 3 jaar bij ecocert maar daar ben je zeker van je schot met de H5N1 aan onze deuren? :schok:
hij is in Italië en zeker niet voor de Olympische Spelen! :onheil:
veel succes toch (van een voormalige collega) :D .
0 x
toftof
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 21/05/05, 17:41




par toftof » 12/02/06, 13:52

antwoord op econologie

Ik ben serieus aan het studeren om biologisch te worden. Dit dwingt je om alle chemicaliën te stoppen.

Ik zou daarom graag meer willen weten over biodynamica en het via deze serieuze site aan iedereen bekend willen maken om de ziekte van granen, wieden, dieren en alles wat mogelijk is met grondstoffen die in de natuur voorkomen te verlichten. gemalen hortia of geplette ossehoorn, valeriaan ... (toepassing in de tuin voor niet - boeren).

Ik kan je geen adres geven dat wordt beschouwd als oplichters omdat het tijdens het surfen was en ik me ze niet herinnerde. In ieder geval is het genoeg om te surfen en we realiseren ons dat alles betaalt ... Voorbeeld van het boek met zaailingen volgens de manen.

Antwoord A2E

Produceer je biologisch, want ik ga binnenkort contact opnemen met ecocert als ik een CAD getekend heb.

Wat H5N1 betreft, wij, pluimveehouders verkopen geen dood pluimvee zoals in deze getroffen landen en als door pech een boerderij wordt getroffen, kennen we de te volgen stappen omdat ons pluimvee beperkt is en de boerderijen ver uit elkaar liggen anderen zonder contact waardoor het huis gemakkelijker te behandelen is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 12/02/06, 17:17

Het virus is al in Italië jongens! en de pluimveesector kan zich voorbereiden op een schoon jaar :frons:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 12/02/06, 18:46

In Sicilië, Sardinië, Apulië en nogal wat in Afrika ...
Het virus wordt aangetroffen in de uitwerpselen en uitwerpselen van trekvogels.
Dus boerderijen met Label, waardoor pluimvee een paar uur per dag de benen naar buiten kan strekken, zelfs in een draadverblijf ... ... is een heroverweging!
Ik weet dat het vanaf nu niet grappig zal zijn voor de industrie en consumenten, maar investeren in dit pad zal de komende jaren willekeurig zijn.
Maar ik begrijp het en ik bewonder dat u erin geïnteresseerd bent. Kennis van het onderwerp kan u alleen maar versterken voor de haalbaarheid van dit project.
Voor granen moet je 3 jaar wachten om biologisch te zijn.
Dernière édition par gegyx de 13 / 02 / 06, 11: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Mike.be
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 12/02/06, 18:04




par Mike.be » 12/02/06, 20:42

antwoord op Toftof

Bravo voor uw conversie naar biologisch Ik ben geen boer, maar ik ben er al ongeveer twintig jaar in geïnteresseerd Ik heb informatie die u misschien zou kunnen interesseren door mijn site te bekijken.

Tot ziens [/ b]
0 x
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 20/02/06, 22:51

Hallo Totof,
Enkele boeken over biodynamica die u misschien kent:
Jean Pain-methode
De kunst van het natuurlijke in de tuin bewerken
My Paradise en vele anderen als je geïnteresseerd bent.
Wees niet terughoudend om "de zaaikalender" van Maria Thun te kopen, wat erg interessant is voor een klein budget van 10 euro voor een jaar.
Als je geïnteresseerd bent, gaan we een kleine werkgroep vormen en ik moet iemand ontmoeten die een biodynamische cultuur beoefent die helemaal alleen en zonder moeite wordt gedaan ...
Ten slotte is het niet de bedoeling om een ​​product te gebruiken om te behandelen, zelfs niet het brandnetelsap dat toch een deel van de fauna vernietigt en om geassocieerde culturen te doen ... het is in het begin een beetje moeilijk, vooral voor opbrengsten, maar daarna is het geluk!

Nofy (droom)
0 x
gil67
x 17




par gil67 » 21/02/06, 09:56

hello,
In het boek van Jean Pain vind je ook hoe je je eigen schone energie kunt produceren, de jouwe die schone energie is : Mrgreen:

Ik heb al sites gevonden over biodynamica, ik geloof dat de Belgen net als de Duitsers genereuzer zijn in informatie.

Ik wil me niet mengen in wat mij niet aangaat, maar misschien kunt u ook zijn methode volgen om zeldzame groenten en fruit op onze breedtegraden te planten. Dit kan een diversificatie zijn en vooral een interessante financiële bron.

Als Jean Pain nog leefde, zou hij zeker op de forum, hij zou een pantone op zijn machines hebben gemonteerd, hij was een econoloque voor het uur, dus het lijkt mij dat we weinig problemen hebben zonder zijn boek te citeren. 8)

Wat betreft de gr ... av ... het leek mij zo radicaal dat trekvogels het niet konden overbrengen. Ik las ook op een interessante site dat het pad dat de GA volgde niet dat van trekvogels was, maar dat van mannen.
Er is iets onduidelijk 8)
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten