Het maken van een bot molen naar de tuin

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Het maken van een bot molen naar de tuin




par Did67 » 18/08/16, 09:00

En als iemand een dag vindt een "bone crusher" (goedkoop, uiteraard), ik ben er actief naar op zoek. Botten zijn de belangrijkste bron van fosfor. Niet direct assimileerbaar, maar ik denk dat ze in mijn systeem snel geassimileerd zullen worden door de werking van de schimmel en de "zure" atmosfeer die ze creëren! Ik zou het graag willen proberen.
Het is een van de handigste "rotzooi" die we in onze vuilnisbakken gooien (ik bedoel natuurlijk niet-vegetariërs).

Verdeeld sinds landbouw / tuinieren-meer-dan-bio-en-zaaien-leven-zonder-vermoeidheid-t13846-1860.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Christophe » 18/08/16, 11:38

Maalt een tuinhakselaar niet goed genoeg?

Blijkbaar kun je een keukenvleesmolen gebruiken (mits de botten niet te dik zijn, natuurlijk)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Ahmed » 18/08/16, 12:21

Het lijkt mij dat het meer nodig is om aan de kant van hamermolens te zoeken, zeer effectief op harde materialen.
Misschien is het mogelijk om een ​​roterend gereedschap (type grasmaaier) te transformeren door een paar vaste platen toe te voegen om het aantal botsingen te vergroten?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 18/08/16, 14:35

Ahmed schreef:Het lijkt mij dat het meer nodig is om aan de kant van hamermolens te zoeken, zeer effectief op harde materialen.
Misschien is het mogelijk om een ​​roterend gereedschap (type grasmaaier) te transformeren door een paar vaste platen toe te voegen om het aantal botsingen te vergroten?


Ja. Maar ik vond niets kleins, voor huishoudelijk gebruik. Het zou zijn om onze botten te verpletteren (skelet van kippen, enz ...). Niet veel ... Ik heb een beetje gezocht, maar niet gevonden.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Ahmed » 18/08/16, 15:48

Voor kleine botten, het vervangen van het blad van een elektrische tondeuse door een plat ijzer (meer traagheid) en een paar perifere aambeelden, zou dit voldoende moeten zijn ...
Misschien ook een rooster om de fragmenten tot de gewenste dimensie te bevatten ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chatelot16 » 18/08/16, 16:21

deze multi grinds alles wordt vervaardigd door rené toy a montoire: dit bedrijf bestaat nog steeds maar op hun site vind ik geen spoor van dit model, dat misschien hun eerste model is

het wordt aangedreven door 540t / min aftakas van tractor

gogol vind me deze video die hetzelfde lijkt te zijn in elektrische versie

https://www.youtube.com/watch?v=Crvfay4Usnc

in deze video breken ze hun hoofd om hun grond door het kleine gat in de trechter te laten, gemaakt om graan met constante stroom te passeren ... maar we kunnen het ook gebruiken door dit stuk te verwijderen en het te slijpen materiaal te slingeren in de grote trechter, schep of vork

Ik had een voorkeur voor langzame slijpsystemen die meer in kracht werken dan in snelheid ... maar ik deed er goed aan om deze molen te kopen, het deed me de efficiëntie van dit systeem ontdekken

Ik denk dat dit principe in kleinere kan worden gerealiseerd

hoeveel bot wil je slijpen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 18/08/16, 18:28

Het is echt voor het "huiselijk": zoals "karkas" van kip ... of bot van een konijn ...

Ik denk dat ik weinig kans heb om het te vinden! Maar vergeleken met de fosforbalans in mijn tuin, zou het een eenvoudige oplossing zijn!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Ahmed » 18/08/16, 18:34

Ik ken dit apparaat goed omdat ik er een gebruikte: ik vermaalde half ontlede schors; het resultaat was gemiddeld op dit soort nat afval en snel zeefde ik eerst om de boetes te extraheren en vervolgens de grote fracties, droger, met grote verbetering te passeren.
Wat me opviel was het vermogen van het apparaat om de hardste vreemde lichamen, vermengd met de schors, zoals graniet of vuursteen te verpulveren ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chatelot16 » 18/08/16, 19:25

voor kippen- of konijnenbotten is het net iets groter dan een koffiemolen ... of laat de botten gewoon drogen en sla ze met een hamer

Ik ga foto's maken: mijn ding heeft een verticale as, draait met 3000 tpm de bizar gevormde propeller snijdt helemaal niet maar katapulteert het materiaal tegen de raroi bedekt met getand stuk hard staal

te grote stukken blijven boven de propeller en kunnen alleen vallen als ze in kleinere stukken worden gebroken: het is daarom veilig om ze grote stukken te laten inslikken

het uitblaasrooster loopt van zijkant naar onderkant ... stuk van getand staal met 3/4 slag, rooster met 1/4 slag

hoger is het getande stuk bij de volledige draai

de rotor is star zonder enige articulatie: ondersteunt daarom het schurende materiaal

Ik keek op de huidige rené-speelgoedsite: ik zie vooral horizontale grinder met hamer op de rotor scharnierend ... Ik zie de fouten van mijn eerste Chinese groentemaalmachine

nog een tip van deze multi maalt alles, de rotor vormt een plaat met een grote diameter aan de onderkant die de boom verbergt ... en er is een luchtinlaat tussen de versnellingsbak en de breker: het zuigt de buitenlucht en brengt het in de molen: dit voorkomt dat het te gronden materiaal de afdichtingen of de lagers beschadigt

deze machine is echt een goed model om te kopiëren om het kleiner te maken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 18/08/16, 19:44

chatelot16 schreef:
voor kippen- of konijnenbotten is het net iets groter dan een koffiemolen ... of laat de botten gewoon drogen en sla ze met een hamer



Dat dacht ik ook ... Maar ik ben zo lui!
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 337-gasten