Geen moedervlekken meer in de tuin;)

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
TITO3245
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/06/14, 11:46

Geen moedervlekken meer in de tuin;)




par TITO3245 » 26/06/14, 13:22

Hallo,

Ik gebruikte stokken die gas verspreiden in de molshoop 3 weken geleden en sindsdien is er veel minder activiteit onder mijn gazon! Ik hoop dat dit hen voor altijd zal wegjagen ...
Hier is de link van het product dat ik heb gebruikt:

Appro-btp.com/insecticide/6566-ape-repulsif-taupe-barriere-de-protection-taupe-55-batonnets-3432380190229.html



bonne journée

overwinnaar
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13701
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1517
Neem contact op met:




par izentrop » 26/06/14, 17:20

Hallo,
Het hebben van moedervlekken geeft aan dat er nog wat leven in de grond is. In de tuin huppelen ze planten een beetje, maar ik zie geen reden om ze daar uit te roeien.
Een gazon als een tapijt hebben is geen doel voor mij en is het een econoloog?
Ik was blij om onlangs een orvet in mijn veld te zien, omdat ik het sinds mijn jeugd niet meer had gezien :)
3 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/06/14, 17:33

Geweldig als het werkt.

Pas echter op: conventioneel, in dit seizoen, kalmeren mollen: ze zijn tevreden met de ruimtes die ze al hebben gegraven. Dit is een van de "problemen" met allerlei soorten antimol-gadgets; we reageren als we het beu zijn; vaak is het wanneer de mollen klaar zijn met hun "sites"; en oh wonder, het lijkt te werken!

Als het product effectief is, moet het mollen verdrijven, niet doden. Dus ze zouden ergens anders moeten graven, bij de buurman ????

Er is geen "organische" classificatie, maar toch laat het veiligheidsinformatieblad zien dat het vrij onschadelijk is - het is in wezen een oliedestillatieresidu (zware nafta)!

http://www.france-fluides.com/wp-conten ... -TAUPE.pdf

[NB: aan de andere kant zijn de "souriciden" van hetzelfde merk anticoagulantia, waarmee voorzichtiger moet worden omgegaan!]
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113




par Oli 80 » 26/06/14, 23:08

Goedenavond, ik weet dat ze ooit granulaat van calciumcarbide verkochten om in een galerij te plaatsen, nadat ze het hadden gevonden met een gereedschap, legde het granulaat en water en een grote steen zodat de gassen zich konden verspreiden in de galerijen

http://www.droguerie-jary.com/carbure-d ... 6yLCpR_uLw
maar hey ik geef er de voorkeur aan de mollen met rust te laten : Mrgreen: : Mrgreen:

maar ik heb tenminste genoeg om een ​​acetyleenlamp te laten werken
maar dat is een ander onderwerp

hartelijk voor iedereen
0 x
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 27/06/14, 12:13

Ik heb een haalbare oplossing gevonden (deze wordt al een tijdje getest)
Ik vang ze dan maak ik een gat en begraaf ze
het lijkt goed te werken
ik ben buiten, niet duwen
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13701
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1517
Neem contact op met:

Re: Geen mollen meer in de tuin;)




par izentrop » 04/09/19, 11:25

Wees voorzichtig, een gif kan ook roofdieren van molratten decimeren en het slechter doen dan beter.
Als iemand wil tuinieren en zijn nuttige aardwormen en de wortels van zijn groenten en fruitbomen niet wil zien worden gedecimeerd, moeten deze ondergrondse roofdieren worden gereguleerd. Professionals zijn goed advies:


Het advies van een professionele moedervlek van vader op zoon. Vertrouw in het begin niet in flamingo, het vervolg is zeer leerzaam :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Opnieuw:




par GuyGadebois » 04/09/19, 11:32

izentrop schreef:Hallo,
Het hebben van moedervlekken geeft aan dat er nog wat leven in de grond is. In de tuin huppelen ze planten een beetje, maar ik zie geen reden om ze daar uit te roeien.
Een gazon als een tapijt hebben is geen doel voor mij en is het een econoloog?
Ik was blij om onlangs een orvet in mijn veld te zien, omdat ik het sinds mijn jeugd niet meer had gezien :)

Ik heb niet alleen orvets, maar voor het eerst in mijn leven zag ik een seps!
Beeld
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 405-gasten