Shredder voor BFR of boschips

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Shredder voor BFR of boschips




par chatelot16 » 04/05/14, 18:23

hallo

Ik open een nieuw onderwerp om uit te breiden wat hier begint
https://www.econologie.com/forums/post272899.html#272899

na het volgende bericht
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16090
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232




par Remundo » 04/05/14, 22:44

je maakt de spanning het laatst :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/05/14, 23:03

maak je geen zorgen, het zal gebeuren
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/05/14, 11:06

Ik beantwoordde dit op de oude thread:

De "breker" die ik noemde is in feite niets meer dan een "continu snijdende roterende schaar", een turbine genaamd (zeer langzaam roterend, vandaar de afwezigheid van geluid) vandaar ook het TC-achtervoegsel voor "TurbiCut".

[Dit is de Bosch AXT 2 TC]

De "rotor", gemaakt van een opeenvolging van "messen", snijdt de takken tegen een "hoef", tegelijkertijd "pakken" de volgende inkepingen de tak en laten deze vanzelf voortbewegen voordat deze wordt ingesneden eindschakelaar ...

De inspanning, afgezien van de wrijving van de twijg tegen de hoef, komt vrij dicht in de buurt van wat een schaar nodig zou hebben, denk ik (ik kon het duidelijk niet verifiëren, maar het maximale vermogen is 2 W, ik denk dat het is een goede "terugkeer"!) ...

Aan de andere kant is het niet geschikt voor het "verscheuren" en "hakken" van klein afval voor compostering. Het is alleen geschikt voor twijgen ...
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 05/05/14, 12:46

Ik had een breker met een roterende trommel en een mes, als een gigantisch elektrisch vliegtuig.
Het maakte een enorm geluid, en soms geblokkeerd, lukte het me eindelijk om het aan iemand te geven ...

Ik vraag me af of de versnipperaar meer is dan een versneller, in het bos kan de natuur het zonder? Nu (voor 10 of 20 jaar) stapel ik de heggenscharen op, na afgekapt te hebben met een snoeischaar of een bijl, en leg ik de stelen (> 2-3 cm) uit elkaar.

De grond is daar bijna een meter gestegen en ik doe mijn groentjes aan de rand van de stapel, dat is een stapel potgrond.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/05/14, 13:29

Voor mij, het "slijpen" - dus eigenlijk een "snijden" in kleine stukjes van ongeveer 1 cm dik - heeft de volgende voordelen:

- zoals elders aangegeven [hier: https://www.econologie.com/forums/jardin-et- ... 13234.html

Ik heb als objectief een "bepaalde productie"; Ik wil niet te verwaarlozen oppervlakten "exploiteren" zonder werk: mijn "tuin is tussen de 300 en 400 m²

- Ik wil dat de vloer komt gedekt de hele tijd : dit is de voorwaarde om zonder grondbewerking te kunnen telen (ook niet schoffelen)

- "BRF" (dit hout "gesneden" in reepjes) is hiervoor een van de beste "wapens": het maakt, vanaf 5 cm dik, een voldoende dichte mat om de kieming van onkruid tegen te gaan ...

- bovendien probeer ik het leven van paddenstoelen in mijn tuin te 'activeren', ervan overtuigd dat paddenstoelen ongeëvenaarde 'extractors' van mineralen zijn; Ook ervan overtuigd dat deze schimmels, na deze fase van proliferatie, afsterven en "hopen levende wezens" in stand houden - die ik niet ken - maar die zich voeden met deze mycelia - filamenten van de schimmel; Ik tel, dit is slechts een hypothese, over deze "levende wezens" om ook mijn percelen schoon te maken door de sporen van parasitaire schimmels, zoals meeldauw, te "eten" ... Dus een "natuurlijke reiniging".

Schimmels gedijen op vochtig hout.

Dus in tegenstelling tot jou wil ik niet 'alles concentreren' op één plek, maar indien mogelijk, behandel met een beperkte middelen de hele tuin gedurende een cyclus van ongeveer 3 jaar.

Ik ben daarom veel sneller op een "cyclus" dan de jouwe: alles vindt plaats over ongeveer 3 jaar, zelfs als sommige gunstige effecten op langere termijn zijn ...

NB: vul in mijn "rotatie" ook een jaar in, van klaver van Alexandrië, om stikstof in mijn cyclus te 'invoeren' (hout is extreem arm aan stikstof; het brengt voornamelijk K, P en enkele andere mineralen - de componenten van as).

En een jaar op 3, hooi of stro : het is een kwestie van het "kweken" van de regenwormen, zodat ze de grond bewerken, galerijen graven, organisch materiaal en mineralen van de grond mengen om het te structureren, humusproductie ... [c 'is de rol van bladeren in het bos]. Hout voedt geen regenwormen, zelfs niet als ze worden aangetroffen in rottend strooisel (ze voeden zich met cellulosemateriaal, zoals dode cellulosestengels, rietjes, dode bladeren ...).

Dus ik offer het "hakken" op om mijn hout over 1/3 van het oppervlak te kunnen verdelen (met een snelheid van ongeveer vijftig kruiwagens al!). Dit vertegenwoordigt ongeveer 50 kWh elektriciteit, op een huishoudelijk verbruik van 2 ...

Maar op kleine schaal werkt uw systeem natuurlijk ook. De takken laten het licht binnen, je hebt een veel dikkere laag nodig. Plots, zelfs arm aan stikstof, brengt het nog steeds een hoeveelheid die niet nul is ... En dus heb je, rond de hoop, een goed gestructureerde grond, rijk, enz ... Maar wat? 10 strekkende meter?

[niet om op te scheppen, alleen om het verschil in doelstellingen en dus aanpak te illustreren: de som van de "lijnen" in mijn tuin is zoiets als 250 strekkende meter gewassen]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/05/14, 13:36

dede2002 schreef:Ik had een breker met een roterende trommel en een mes, als een gigantisch elektrisch vliegtuig.
Het maakte een enorm geluid, en soms geblokkeerd, lukte het me eindelijk om het aan iemand te geven ...


Het moet een van de "klassieke" modellen zijn, met een snelle rotor.

Het model dat ik noemde, werkt met een langzaam draaiende turbine. We horen natuurlijk een "brom" van de motor en het mechanisme, vergelijkbaar met een boormachine of een elektrische heggenschaar ...

De mijne raakt ook wel eens verstopt, als ik te hebberig ben en Luio een knoestige tak van meer dan 3 of 4 cm "stuurt"! Maar hij heeft een beveiliging en een "achteruit" -knop: dus een plotselinge achteruitversnelling en daar ga je.

[Ik wil niet adverteren; maar ik was positief verrast met dit apparaat gekocht zonder het te hebben zien werken! En zoals gezegd komt de BRF in mijn benadering, dus ik heb hem nodig].
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/05/14, 15:00

het trage schroefsysteem van de did67 bosch crusher is goed, het enige defect is een beetje duur, maar de kwaliteit is betaald en als het lang duurt, wordt de aankoopprijs vergeten

1) het meest voorkomende model shredder, het is een schijf die draait met 3000 toeren per minuut met messen ... het is slecht in energie omdat het van tevoren kracht opeet om wind te maken met de grote snelheid

het is niet praktisch omdat het de takken niet inslikt: je moet ze over de hele lengte met de hand duwen, en als je te snel duwt stop je de motor ... er zijn andere versies of c is een drum in plaats van een schijf: het is niet beter

dit principe is beter bij grote shredders met automatisch te versnipperen houttransportsysteem

2) model met langzame tandwielen: het hout blijft steken tussen een tandwiel en een vlakke plaat: we rijgen het grote uiteinde van een tak en slikken het alleen door tot het laatste blad: het trekt hard genoeg om te maken geef alle vertakkingen door de machine

Ik kocht er een, merk trima voor 100 euro per dag promotie ...

het werkt goed voor groen hout (het is het hoofddoel) het werkt minder goed met droog hout, soms is het de moeite waard om op de tak te duwen voor wat voor vooruitgang

3) Ik praat niet meer over het schroefsysteem dat Bosch al deed

4) mijn toekomstige model: slik het hout tussen 2 tandwielen ... de truc is om de 2 wielen met 2 verschillende snelheden te draaien: een die draait met tanden die trekken en de andere die langzamer draait, om voorkomen dat de tak te snel wordt ingeslikt

dit systeem vermindert de wrijving van het systeem met een enkel tandwiel en maakt het mogelijk om een ​​langzame slijper zeer energiezuinig te maken

dit systeem met 2 wielen kan groter zijn dan de kleine trima die ik heb, die beperkt is tot de tak van 3 cm

de wielen zijn uitwisselbaar: grote tand voor grof slijpen, vooral om volume te verminderen en opslag in een silo te vergemakkelijken: verbruikt minder energie dan voor fijn slijpen

klein tandwiel: om echte BRF of brandstof te maken, met automatisch herstel van wat zich in een silo bevindt ... en aangezien het automatisch is door alleen te draaien als er energie is in rab
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/05/14, 17:01

1) Ja. Een beetje duur !!!

Het is het merk dat dat ook wil. Maar er zijn de prestaties, het gebruiksgemak - u plaatst de tak en hij "gaat" vanzelf! - en de veiligheid...

2) Ik denk dat we altijd duidelijk moeten zijn over het doel:

- voor BRF wil ik goed "gesneden" stukken hout; idem als ik een ketel met bloedplaatjes moest voeden!

- iets anders is composteren, waar we door alles heen willen (takken, gewasresten, dode bladeren ...) en er een redelijk verscheurd, redelijk gebroken product uit halen dat snel uiteenvalt (vermengd met andere producten die rijker zijn aan stikstof en meer fermenteerbaar); daar is de "snelle" en lawaaierige shredder "technisch" geschikt (afgezien van de slechte energie-efficiëntie en het geluid - maar er zijn zo'n 3 keer goedkoper dan degene die ik noemde; duurzaamheid ???).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/05/14, 17:07

chatelot16 schreef:
4) mijn toekomstige model: slik het hout tussen 2 tandwielen ... de truc is om de 2 wielen met 2 verschillende snelheden te draaien: een die draait met tanden die trekken en de andere die langzamer draait, om voorkomen dat de tak te snel wordt ingeslikt

dit systeem vermindert de wrijving van het systeem met een enkel tandwiel en maakt het mogelijk om een ​​langzame slijper zeer energiezuinig te maken

dit systeem met 2 wielen kan groter zijn dan de kleine trima die ik heb, die beperkt is tot de tak van 3 cm

de wielen zijn uitwisselbaar: grote tand voor grof slijpen, vooral om volume te verminderen en opslag in een silo te vergemakkelijken: verbruikt minder energie dan voor fijn slijpen

klein tandwiel: om echte BRF of brandstof te maken, met automatisch herstel van wat zich in een silo bevindt ... en aangezien het automatisch is door alleen te draaien als er energie is in rab


Uh, ik begreep niet wat bezuinigingen ??? Een van de wielen? Op de andere drukken ???

Vooruitgaan is één ding. Snijd netjes en vooral duurzaam, nog een.

Ofwel snelheid. Dit is het principe van de keukenhakker. Van waar oproer van energie en ... lawaai. [ter informatie, mijn Bosch maakt minder geluid bij het snijden van hout dan mijn Moulinex als ik wortels rasp!]

Ofwel is het het knijpen tussen een wiel met messen en zoiets, bij lage snelheid. Maar je hebt iets nodig dat "vasthoudt" ... Het is het principe van de snoeischaar en het tegenmes, behalve dat het roterend en continu is.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten