Emmanuel Giboulot: rechter voor niet-vervuiling met het pesticide!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Emmanuel Giboulot: rechter voor niet-vervuiling met het pesticide!




par Christophe » 19/02/14, 11:10

Een zaak die serieuze jurisprudentie zou kunnen opleveren!! Welk land... welk Europa...

Emmanuel Giboulot wordt op 24 februari om 13 uur voor de rechtbank van Dijon gedagvaard wegens weigering een gevaarlijk pesticide te gebruiken.

Vanaf 12 uur die dag roept zijn steuncollectief op om samen te komen en biedt hij aan om voor het gebouw te picknicken als demonstratie.

Luister naar Emmanuel's getuigenis en geef zijn boodschap door:
http://ipsn.eu/petition/viticulteur.php
:onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 19/02/14, 11:28

0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 19/02/14, 11:31

Ik heb de petitie ondertekend, maar ik geef toe dat ik nog steeds erg voorzichtig ben, want op het net zijn er veel schokkende verhalen als deze, sommige zijn waar, andere zijn hoaxes of manieren om gerichte commerciële bestanden op te bouwen.

Dat is een ander debat, maar het zou fijn zijn om er zeker van te zijn dat dit soort petities gebaseerd is op een oprechte en eerlijke motivatie, of dat het niet wordt uitgebuit door "slechte oplichters voor winst".
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 19/02/14, 13:33

dit geval doet denken aan dat van biologische fokkers die vaccinatie en antibioticatherapie en andere giftige producten op hun vee weigeren. En nog dramatischer, het geval van ouders die dezelfde gevaarlijke producten zoals vaccins weigeren en die door de wet streng worden bestraft: 6 maanden gevangenisstraf en/of een boete van 30.000 euro.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 19/02/14, 13:43

Ik heb geprobeerd te ondertekenen, maar de site lijkt inert bij het valideren

er zouden al 226000 handtekeningen zijn, dus alles is in orde...

is het verhaal een hoax? Ik weet het niet.

Het is in ieder geval volkomen aannemelijk. We leven momenteel in een sfeer van sluipende dictatuur waar de meeste staatsinstellingen soms pervers zijn om burgers te dwingen het absurde te respecteren.

In hetzelfde genre, over dit onderwerp, was er gisteren een Arte-rapport (nr. 7) over de "Raiders" in Rusland, dit zijn zeer slimme juridische staat-maffia-arrangementen gericht op het onteigenen van eerlijke mensen / ondernemers van hun eigendom.
http://www.arte.tv/guide/fr/046917-000/ ... a-la-russe

Collusie, corruptie en boosaardigheid zijn op alle niveaus, inclusief die van justitie, de politie, de staatsadministratie, die deze ingenieuze spelletjes van dupes ondersteunt... We verdelen een paar kruimels onder de "primaire" grote wapens en andere ijverige ambtenaren / handlangers van roebels, terwijl kopstukken in een paar maanden miljoenen verdienen.

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 19/02/14, 21:56

0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 20/02/14, 09:41

In dezelfde volgorde van onderwerpen hoorde ik gisteravond José Bovet zijn laatste boek presenteren ("hold-up on democratie") waarin hij de infiltratie van lobby's binnen het Europees Parlement aan de kaak stelt om gunstige wetten aan te nemen die lobby's goedkeuren, of zijn ongunstig voor hen.

Of je nu voor of tegen José Bovet bent, hij is boven alle verdenking een eerlijke en oprechte politieke figuur:

http://www.liberation.fr/economie/2014/ ... 507_979932

zijn boek : http://www.editionsladecouverte.fr/cata ... 78220.html
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 20/02/14, 10:27

helaas staat Frankrijk op gespannen voet met GGO's. Enerzijds vanwege de invoer van diervoeder, dat massaal wordt gebruikt in Franse industriële boerderijen en niet alleen, maar ook door medicijnen die het voorwerp zijn geweest van genetische manipulatie en die bijna niemand in twijfel trekt. Het simpelweg verbieden van GGO's zou in feite ook betekenen dat ze worden verboden. Maar zowel de laboratoria als de industriële veredelaars zijn het er niet mee eens dat hun bedrijf zal worden aangetast en ze zijn machtig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 20/02/14, 19:04

Ik heb de petitie getekend...
Jammer als het fout is...
Soms "moeten gaan"
Bovendien zag ik op TV een verdediger van GGO's, die sprak over "selectie van soorten en kruisingen die al eeuwen worden toegepast"...Terwijl dat niets te maken heeft met genetische manipulatie.
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 21/02/14, 09:53

manet hallo
Bovendien zag ik op TV een verdediger van GGO's, die sprak over "selectie van soorten en kruisingen die al eeuwen worden toegepast"...Terwijl dat niets te maken heeft met genetische manipulatie.
absoluut, je vraagt ​​je af of deze mensen competent zijn. Het was waarschijnlijk een interview met c'est dans l'air, een landbouwkundig ingenieur (wiens onafhankelijkheid niemand zal durven twijfelen aan de distributeurs van "fytosanitaire producten" (sic)) : Cheesy: :onheil:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 417-gasten