Enzymen, Crudités en Alvleesklier of ik heb pijn in de alvleesklier

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Enzymen, Crudités en Alvleesklier of ik heb pijn in de alvleesklier




par Hic » 12/04/13, 12:28

Enzymen, rauwe groenten, ongepasteuriseerd en alvleesklier of ik heb pijn in de alvleesklier

De vertering gebeurt met 1,2 liter uit de alvleesklier.

Als het voedsel geen enzymen bevat (gekookt en gepasteuriseerd voedsel),
de alvleesklier zal spijsverteringsenzymen negeren
en zal zich richten op de productie van metabolische enzymen.

Wat veroorzaakt een slechte spijsvertering
en geeft in feite aan dat de alvleesklier bij maximale activiteit overweldigd is.
'Secretoire insufficiëntie leidt tot chronische pancreatitis
met een slechte spijsvertering; slechte opname en slechte voeding. '
wiki

of ik heb pijn in mijn alvleesklier
de alvleesklier bevindt zich achter de maag,
voor en boven de nieren
wiki

Wat zijn de symptomen die zullen leiden tot een specifieke interesse in de alvleesklier?
Professor LEVY: Het belangrijkste symptoom dat wijst op een pancreasziekte is pijn, pijn in de maag. soms extreem intens en die ook kan uitstralen, dat wil zeggen dat we het gevoel hebben van een tweede pijnlijke plek in de rug of tussen de schouderbladen, soms zelfs in de schouders en soms bovendien waardoor pancreasziekten soms verward worden met een reumatologische aandoening. ziekte.
*** http://www.snfge.asso.fr/02-Connaitre-m ... w_levy.asp ***


Eet rauw en ongepasteuriseerd!!!
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/04/13, 15:49

Voor zover ik weet, overleeft geen enkel plantaardig enzym de passage door maagsap*.

Dit is dus een vals probleem, aangezien alleen de eiwitten die ermee verband houden in de darm achterblijven... Dus, gepasteuriseerd of niet, de enzymen spijsverterings waar je het over hebt (degenen die het werk doen.) après passage in de maag) zijn daarom noodzakelijk “metabolisch”!

Dat betekent niet dat je geen rauwe groenten mag eten, de voordelen liggen (met name) boven je beschrijving! : Lol:

Rauw of gekookt? Ook dit is discutabel! Het hangt af van wat je eet, je stofwisseling, je leeftijd en zelfs je geslacht!

* op een paar zeldzame uitzonderingen na, als je exocriene enzymen bedoelt ?!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 12/04/13, 19:42

Hallo Obamot

Bedoel je dat dit allemaal een internationale oplichterij is?

"
Voorbeelden van voedingsmiddelen die rijk zijn aan spijsverteringsenzymen:
– Ananas: Ananas bevat bromelaïne. Dit enzym versnelt de opname van voedingseiwitten door het lichaam.
– Papaja: de aanwezigheid van een enzym, papaïne, maakt het een vrucht die de spijsvertering vergemakkelijkt.
– Maar ook appel, mango, kiwi, salade…
"



Obamot schreef:Naar mijn weten
Dat wil zeggen: geen enkel plantenenzym overleeft de passage door maagsap*.

Dit is dus een vals probleem, aangezien alleen de eiwitten die ermee verband houden in de darm achterblijven... Dus, gepasteuriseerd of niet, de enzymen spijsverterings waar je het over hebt (degenen die het werk doen.) après passage in de maag) zijn daarom noodzakelijk “metabolisch”!

Dat betekent niet dat je geen rauwe groenten mag eten, de voordelen liggen (met name) boven je beschrijving! : Lol:

Rauw of gekookt? Ook dit is discutabel! Het hangt af van wat je eet, je stofwisseling, je leeftijd en zelfs je geslacht!

* op een paar zeldzame uitzonderingen na, als je exocriene enzymen bedoelt ?!
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/04/13, 20:22

Onmogelijk om te zeggen. Je hebt het niet gespecificeerd. Noch terugkaatsen op mijn punten.

Ik weet niet precies waar we het hier over hebben, hoe te antwoorden Beeld

Als het om sachet-enzymen gaat? Ik zie het punt echt niet! Je kunt net zo goed rauw voedsel eten. Iets zegt mij dat er enige verwarring is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 12/04/13, 20:40

kever
Dernière édition par Hic de 12 / 04 / 13, 20: 56, 8 keer bewerkt.
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 12/04/13, 20:42

Obamot schreef:Onmogelijk om te zeggen. Je hebt het niet gespecificeerd. Noch terugkaatsen op mijn punten.

Ik weet niet precies waar we het hier over hebben, hoe te antwoorden Beeld

Als het om sachet-enzymen gaat? Ik zie het punt echt niet!


Sorry, ik kon je bronnen niet vinden.
Maar het is een goede vraag.
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 12/04/13, 20:57

Hoe wil je dat ik links plaats (?) Ik heb het hier over geheugen...

Waar heb je het over? Exocriene pancreasinsufficiëntie? Secundair aan chronische pancreatitis? Hoofdpancreasresectie? Of cystische fibrose?

Als het spijsverteringsenzymen zijn... Ze zijn metabolisch. Amha.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 13/04/13, 09:14

Rauw of gekookt? Ook dit is discutabel! Het hangt af van wat je eet, je stofwisseling, je leeftijd en zelfs je geslacht!
Nee, precies, de vraag kan niet worden besproken (en ik eet gedeeltelijk gekookt, dus ik verdedig mijn mening niet) Koken is een methode voor de afbraak van voedsel waardoor een grotere hoeveelheid ervan kan worden opgenomen door het zacht te maken, ten koste van de spijsvertering energie die dit vertegenwoordigt (alleen mensen koken hun voedsel), dus ongeacht de leeftijd is rauw voedsel altijd voordeliger dan gekookt voedsel.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 13/04/13, 16:56

hello,

Ik zou willen completeren met het citeren van het "voorouderlijke" dieet dat aldus door dokter Seignalet wordt genoemd. Een dieet dat voor het grootste deel gebaseerd is op rauw voedsel en wat gekookt voedsel betreft, beveelt hij zogenaamd behoedzaam koken (onder 100°C) aan, dus met zachte stoom. ..

We zeggen dieet maar niet in de zin van dieet om af te vallen natuurlijk, dieet dus we moeten niet langer eetgewoonten zeggen...

Veel mensen beoefenen deze manier van eten en het helpt een groot aantal "ziekten" onder controle te houden...

Zijn boek is compleet (zeer compleet voor bijvoorbeeld biologen, het beschrijft bijvoorbeeld alle principes van actie en functioneren)...

En het probleem is dat als we uw redenering volgen, in het onderwerp over dierlijke eiwitten zegt u dat u ze niet mag eten (ik zeg niet dat u ongelijk of gelijk heeft, ik citeer alleen het onderwerp), hier zegt u feitelijk dat Rauwe groenten zijn ook slecht voor je gezondheid (ik vat het waarschijnlijk een beetje samen, maar dat begreep ik toen ik je las), dus wat heb je nog te eten????

Alleen gekookte groenten en peulvruchten? en granen natuurlijk, behalve dat je gluten uitsluit, dus het aantal beschikbare granen wordt veel minder belangrijk...(Ik denk ook dat gluten een probleem is in onze voeding, maar ik zal er niet over uitweiden, ik merk dat alleen meer en steeds meer mensen worden gluten-intolerant)...

Persoonlijk eet ik nog af en toe eieren en vis, maar geen vlees meer, vooral rood vlees, ik voel me goed en voer mijn werkdag uit zonder de vermoeidheid die ik eerder had tijdens een vleesetende maaltijd... .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 14/04/13, 00:12

Janic schreef:
Rauw of gekookt? Ook dit is discutabel! Het hangt af van wat je eet, je stofwisseling, je leeftijd en zelfs je geslacht!
Nee, precies, de vraag kan niet worden besproken (en ik eet gedeeltelijk gekookt, dus ik verdedig mijn mening niet) Koken is een methode voor de afbraak van voedsel waardoor een grotere hoeveelheid ervan kan worden opgenomen door het zacht te maken, ten koste van de spijsvertering energie die dit vertegenwoordigt (alleen mensen koken hun voedsel), dus ongeacht de leeftijd is rauw voedsel altijd voordeliger dan gekookt voedsel.


Wel als zijn leeftijd en/of zijn metabolisme, het is geforceerd!
- degene die bijvoorbeeld diabetes heeft! Leg hem uit hoe hij het zetmeel uit de aardappelen kan halen zonder ze te koken!
— er zijn ook allergische mensen. En voor hen staat het niet ter discussie. Je zou kunnen zeggen dat rauw eten het uiteindelijk mogelijk zou maken om genoemde allergieën niet meer te hebben. In de tussentijd moeten mensen zichzelf voeden!
- sommigen zullen zwellen met rauwe granen, anderen niet (maar ze zijn vrij zeldzaam)!
— bovendien is het niet erg aan te raden om in de winter koud te eten (de mens eet al heel lang “warm”...)
— koken heeft niet alleen negatieve aspecten, het helpt OOK gifstoffen uit voedsel te verwijderen,
— Ik zie niet echt in hoe iemand rauwe aardappelen zou kunnen eten! En het zou zonde zijn om het niet te eten, want het is een uitstekende ontzuurder! Idem voor courgette (het is niet geweldig, rauw!), Rapen, zelfs pompoen.
- en nogmaals, het is een kwestie van SMAAK, verdomme!
— wat gekookt voedsel denatureert, is vooral het stijgen en dalen van de temperatuur. Dus kort gebroeid voedsel verliest bijna niets (zelfde voor stomen of wakker worden!) Het bewijs hiervan is dat zelfs vitamine C behouden blijft bij een goede kookmethode!
- Eindelijk, last but not leastDe biochemie leert ons dat er actieve ingrediënten zijn die warm vrijkomen, en andere koud (zoals we merken bij bepaalde infusies, die zowel warm als koud gedronken moeten worden).

Samenvattend zou ik dus willen zeggen: dat je op je smaak moet vertrouwen, en dat je van beide een beetje moet doen, wil je profiteren van alle actieve ingrediënten!

Aan de andere kant, waar ik het volledig eens ben met een punt dat u onlangs naar voren bracht, is dat u geen voerbak moet maken die te geavanceerd is en gevuld met zware sauzen om te verteren. Het ideaal is zelfs helemaal geen saus: koken met stoom (of in beslag genomen in een wok), dan wordt het eten geserveerd met slechts een scheutje olijfolie en een beetje zout/kruiden, maar niets meer! En het is heerlijk!
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : LudoThePotagiste en 217 gasten