Het verborgen gezicht van vlees, documentaire

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Het verborgen gezicht van vlees, documentaire




par Christophe » 22/01/13, 18:02

Documentaire over vleesproductie: http://www.youtube.com/watch?v=vJCiHeIVQnQ (kijk niet naar een vegetariër)
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 25/01/13, 07:37

Vu,
En na reflectie, hier is een antwoord:
http://vegecarib.over-blog.com/article- ... 26708.html
Het eten van vlees, voor mij, werd een probleem toen ik niet in staat was om mijn eigen dieren (kippen, konijnen) te doden, leeg te maken en op te eten
Dus ik liet dit werk aan anderen over, altijd met een schuldgevoel ...
Welnu, sinds enige tijd drijf ik mijn vrouw om vleesloze maaltijden te eten, en we zijn nooit teleurgesteld, dus ik zal proberen dat te vermenigvuldigen.
:D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 25/01/13, 08:41

Christophe hello
Documentaire over vleesproductie: http://www.youtube.com/watch?v=vJCiHeIVQnQ (geen vegetarische look te maken)

Een groot deel van de VG is juist geworden door het kijken naar dit soort documentaire zoals aardbewoners. Dit verhoogt het bewustzijn van wat "bescheiden" verborgen is voor het grote publiek en zoals deze documentaire aangeeft: als slachthuizen glazen wanden zouden hebben, zou iedereen (tenminste een grote meerderheid) VG worden. Wel zal er altijd een rand van onverschilligheid zijn voor het geweld en het lijden van anderen, we kunnen het niet vermijden.

Het gelukkige medium
Welnu, sinds enige tijd drijf ik mijn vrouw om vleesloze maaltijden te eten, en we zijn nooit teleurgesteld, dus ik zal proberen dat te vermenigvuldigen.

Gefeliciteerd! haast je niet naar dingen! Bovendien zult u merken dat bepaalde "gezondheidsproblemen" tegelijkertijd verdwijnen.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 25/01/13, 08:54

Hallo Janic,
In dit "probleem" zijn er ook vooroordelen, en het verlies van "kennis"
Voorbeeld: een van mijn neven besloot al heel vroeg om veganist te worden.
Hij was jong en had geen technische ondersteuning, dus hij eindigde bij de gastheer, zo dun als wat dan ook.
We zijn de recepten voor eenvoudig koken kwijtgeraakt
Een tijdje geleden, in België, was vlees gereserveerd voor zondag.
Nu is het twee keer per dag ...
Je moet de basisregels vinden ...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 25/01/13, 09:21

lejustemilieu schreef:Hallo Janic,
In dit "probleem" zijn er ook vooroordelen, en het verlies van "kennis"
Voorbeeld: een van mijn neven besloot al heel vroeg om veganist te worden.
Hij was jong en had geen technische ondersteuningDus hij eindigde bij de gastheer, zo dun als alles.

Helaas gebeurt het! Goede wil is niet altijd genoeg en veel mensen geloven dat VG gewoon vlees verwijderen is, maar het loopt risico als er geen correctie van fouten elders wordt gemaakt. VG, niet uitgezonden door ouders, moet opnieuw worden geleerd omdat iemand een nieuwe baan opnieuw kan leren.
We zijn de recepten voor eenvoudig koken kwijtgeraakt
Een tijdje geleden, in België, was vlees gereserveerd voor zondag.
Nu is het twee keer per dag ...
Je moet de basisregels vinden ...

Niet voor niets! Vleesconsumptie is een signaal van sociale verworvenheden dat wordt aangetroffen in alle opkomende landen die de levensstandaard verhogen (inclusief die van ons sinds het begin van het industriële tijdperk). wordt dan beschouwd als een sociale achteruitgang en het is veel moeilijker om te verdwijnen dan de kwestie van mogelijke smaak voor het product (het is hetzelfde fenomeen voor de alcohol en de tabak..et de nieuwe medicijnen)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/02/13, 12:02

Nog een video over industrieel vlees:
Oli 80 schreef:Hallo, hier is een video van de overconsumptie van voedsel en massaproductie http://player.vimeo.com/video/57126054#at=0
Ik weet niet of deze video hier al wordt genoemd en de video die ik toevoeg
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/02/13, 13:33

Als je van paarden en dieren in het algemeen houdt, kijk dan niet naar de introscene van Carne: http://www.youtube.com/watch?v=FNrwZim8aA8

Voor degenen die willen weten waar hun steak vandaan komt, kan er kijken ... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/02/13, 14:55

van https://www.econologie.com/forums/post250347.html#250347

Christophe schreef:Je doet er goed aan om over Macro te praten, want ik vind deze zaak en de merdiatisering die schandalig is.

Wat is schandalig is het totaal ongezonde systeem van junkfood niet het feit dat sommigen de canasson hebben opgegeten! Het was niet verwend en er is geen gevaar om het paard te eten (behalve psychologisch voor sommigen)! Moeten er nog steeds enkele paardenslagerijen in Parijs zijn?

Het is geen etikettering die mensen ervan zal weerhouden om shit en te eten om kanker te krijgen, voor sommigen goed winstgevend, op 50 jaar ...

Daar geven we niet om de mond en de gezondheid van mensen!


Ik antwoord niet op de forum humor ... het is hier beter

Ik ben bang dat dit kleine schandaal meer, legnormen en voorschriften zal aanbrengen die de kosten van de Franse producenten die in Frankrijk verkopen, iets meer zullen opbrengen.

Ik ben bang dat we vergeten om de grote bedrijven die iets doen in rekening te brengen door 4 over de hele wereld te vervoeren

we zagen in de info dat de controleorganen klagen dat ze niet over voldoende middelen beschikken

het is noodzakelijk om diegenen te betalen die een risicobron zijn, dus eerst degenen die het transport te lang maken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6525
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 12/02/13, 15:33

Op het moment dat ik deze controles was daar aan het doen ... I Needed officiële tijdelijke betaalde het minimumloon tot een minimum ... Ik Coutais veel goedkoper dan deze controle-instanties (zogenaamd onafhankelijk) die het leven pourissent van lokale producenten door de aandeelhouders van grote bank- en verzekeringsmaatschappijen vet te maken ....
Ik nam ontslag (en in die tijd was een ambtenaar die ontslag nam relatief zeldzaam) omdat ik mijn werk niet goed kon doen:
- Gebrek aan tijd om het echte werk te doen (opgeslokt door het bijhouden van papieren records die in de prullenbak eindigden)
- corrupte directe hiërarchie rot nat tot op het bot
-Voorwaarden en werkomgeving heeft de kiem van Zola in de bloedrode versie in plaats van zwarte steenkool
- Eindelijk, toen ik de barbaque graag at, wilde ik niet weten hoe het werd geproduceerd.

Edit van Christophe: https://www.econologie.com/forums/post250350.html#250350 nog een getuigenis van Macro
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/02/13, 18:10

Ik sluit me aan bij je over "deregulering"; jagen op "ambtenaren" die te veel kosten, die niets doen ...

We zijn dus verbaasd dat bedrijven wiens "officiële" doel het maken van winst is (voor zover ik weet, is Findus geen ngo waarvan het verklaarde doel is om geluk te brengen aan mensen die honger hebben? ), doe het dan zeker als ze niet worden gecontroleerd, of meer of niet genoeg ???

We ontmantelen voortdurend barrières, die zelfs als ze niet perfect waren, een halt toeroepen aan alles ... En we zijn verrast ...

En inderdaad, daar maakt het niet uit in de zin van "gevaar" ... Maar je moet weten dat dit ook gebeurt op "operaties" veel gevaarlijker ... Ik weet niet waar ik mijn verhaal vertelde. bezoek aan SAMU op 27 juli - 3 of 4 uur voordat iemand het ruwe verband opende dat mijn vrouw had gemaakt [natuurlijk ging ik niet dood!]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 323 gasten