Afrika, spirulina tegen honger en aids: het is fantastisch

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Afrika, spirulina tegen honger en aids: het is fantastisch




par Christophe » 09/12/10, 18:46

Een ontroerend verslag over de buitengewone spirulina die het mogelijk maakt kinderen die aan ondervoeding lijden te "genezen" en de immuniteit van aidspatiënten te herstellen. Weg van de marktlogica en de perverse effecten van globalistische redeneringen!


Zie hier: http://www.dailymotion.com/video/x6e0w_ ... -2005_news

ps: het onderwerp was zojuist al even genoemd https://www.econologie.com/forums/la-spiruli ... t3082.html
Dernière édition par Christophe de 09 / 12 / 10, 19: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 09/12/10, 18:52

De schijnbare werking van spirulina tegen AIDS (vermeld aan het einde van het rapport) sluit zich aan bij de theorieën die in de rapporten over dit onderwerp worden gehoord: https://www.econologie.com/forums/sante-du-n ... t9985.html

Samenvatting: voedsel en medicijnen zouden een primordiale rol spelen bij de besmetting en ontwikkeling van aids in het lichaam...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 09/12/10, 20:34

Interessante menselijke ervaring. We zouden in het veld moeten zien hoe het gaat.

We moeten natuurlijk beginnen met hen hun grondstoffen tegen de juiste prijs te betalen. Zodat ze de middelen zouden hebben om zichzelf goed te voeden, toch?

Dan spirulina, ik ben niet tegen (goede spinaziesmaak) maar ik verteer het niet goed... Gebrek aan gewoonte?

Maar de kwestie van voedsel is delicaat, dat kan men niet zo gemakkelijk zeggen "eet dit omdat het goed is voor je gezondheid". De mens is ingewikkelder dan dat, er is een emotioneel probleem rond eten...

Ten slotte moeten gezondheidskwesties worden opgenomen in een "hiërarchie van goede praktijken" die naar persoonlijke wil moet worden geïmplementeerd. Dat vereist dus een cultuur van preventie en educatie.

Het gaat waarschijnlijk heel goed met het "brandweermedicijn" om de brand te blussen... Op de lange termijn vraag ik om te zien! Maar waarom niet als het voor sommigen werkt en ze het leuk vinden.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 09/12/10, 22:09

Uiteraard ben ik nogal van de mening vanObamot over voedselautonomie als een echte oplossing: geen enkele technische "truc" kan echte politieke oplossingen vervangen.

Ik ben ook twijfelachtig over het praktische belang van Spirulina (zonder de kwaliteiten ervan te ontkennen) vanwege de moeilijkheden in zijn cultuur die een goede beheersing van de parameters vereisen.

Ik denk niet dat aan deze voorwaarden gemakkelijk te voldoen is in arme landen en dat er in een noodsituatie andere, eenvoudigere en dus effectievere oplossingen nodig zijn.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 10/12/10, 00:04

Ahmed schreef:...

Ik ben ook twijfelachtig over het praktische belang van Spirulina (zonder de kwaliteiten ervan te ontkennen) vanwege de moeilijkheden in zijn cultuur die een goede beheersing van de parameters vereisen.

...


Hallo Ahmed! :D

Om een ​​optimale productie te hebben, moet het zeker een beetje ingewikkeld zijn. Maar ambachtelijke productie is gemakkelijk en goedkoop.

Ik heb de ervaring al meer dan een jaar verwend met een 80 l-bakje dat ons dit jaar iets meer heeft geproduceerd dan 100 g gedroogde spirulina. Mijn enige hulpmiddelen voor cultuurbeheer zijn de ogen, de aanraking, de geur, een thermometer en zonnebloempapier: niets schiet echt op de wetenschap!

Bovendien, als mensen geïnteresseerd zijn, is een stevige soort spirulina beschikbaar in Midi-Pyrenees (neem contact met mij op via MP).
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 10/12/10, 04:55

Hetzelfde gold voor melkpoeder. Als ze water hebben... is dat goed! Maar als ze water hebben, kunnen ze zichzelf "groeien"!? Dus waarom drogen? Want om te kiezen, er zitten veel meer voedingsstoffen in “levend” voedsel dan opgeslagen.

We vergeten te vaak deze "truc" (die niet van mij is...) neem 10 kg rijst die je laat ontkiemen, die je alleen bruine rijst geeft, maar die 10 keer meer voedingsstoffen bevat dan dezelfde ongekiemde rijst! Het is dus mogelijk om uw kleine gezin te laten overleven met hoeveelheden die tien keer kleiner zijn.

En dit geldt voor alle andere granen en waarschijnlijk voor veel andere eetbare planten...

Aan de andere kant vereist het kweken van spirulina... hoeveelheden water die veel van deze bevolkingsgroepen niet hebben... Het is gewoon goed in de kustgebieden waar de behoeften lager zijn en waar ze al de middelen hebben om te vissen... En verse spirulina lost niet de hele behoeftepiramide op voor de balans van de voerbak.

...Nogmaals, het is niet uitgesloten bij andere supplementen, maar je moet de context zien en het in het perspectief van "zelfvoorziening" plaatsen. Anders beginnen we elke keer opnieuw.

Maar als het gaat om het redden van levens op korte termijn, in regio's die water hebben, zijn deze sachets veel beter dan de mengsels in het WFP-rantsoen: >20,2 miljoen kinderen gevoed in 71 verschillende landen.. Zelfs als de hulp blijft groeien , waar is de maatschappelijke verschuiving om deze "westerse infusie" te stoppen?

Honderdduizenden doses zijn uitgedeeld in Haïti, altijd "brandweermedicijn". Deze rantsoenen zijn hygiënisch “stabiel”, dus heel gemakkelijk op te bergen! Maar gedevitaliseerd! Alleen wat "levend" is, vergaat, en wat ons lichaam in de eerste plaats nodig heeft, is LEVEND voedsel!

We kennen het resultaat: een verwoestende cholera-epidemie, waarbij de bevolking de VN ervan beschuldigt de ziekte te hebben verspreid. Zelfs als Nepalese blauwhelmen mogelijk besmet waren, was het slechts een ontsteker. Er zijn WFP-rantsoenen verstrekt die, omdat ze "stabiel" zijn, voorkomen dat het immuunsysteem, dat al zwaar beschadigd was door de aardbeving en de endemische economische situatie, zich versterkt/herstelt. Tel daarbij op dat, ondanks de miljarden van de internationale gemeenschap, niet is voldaan aan de voorwaarden voor het herstel van het drinkwaternetwerk, zelfs niet aan de evacuatie van afvalwater (wat de prioriteit van prioriteiten had moeten zijn) en je krijgt de voorwaarden voor vergiftiging.

En aangezien het waterscenario zich in noodsituaties elke keer herhaalt, kan dit soort hulp alleen punctueel zijn, in regio's die zich ervoor lenen, en geen permanente oplossingen. Want voorbij de kaap zullen mensen zich wenden tot traditioneel voedsel, al omdat de rantsoenen niet voor altijd gratis zijn en heel vaak niet de middelen hebben om ervoor te betalen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/12/10, 09:42

highflyaddict schreef:Bovendien, als mensen geïnteresseerd zijn, is een stevige soort spirulina beschikbaar in Midi-Pyrenees (neem contact met mij op via MP).


Je leest mijn gedachten... : Cheesy:

Welke uitrusting heb je nodig om haar "goed" in leven te houden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 10/12/10, 13:59

Dus hier is mijn complete "spirulina" -uitrusting:
- een 0,7x0,6x0,25-slagerhuis bijna tot de rand gevuld,
- een kleine "roerder" op zonne-energie gemaakt van een oud gedemonteerd hifi-systeem en aangedreven door een klein zonnepaneel afkomstig van een Chinees HS schrikdraadapparaat (foto's beschikbaar op aanvraag).
- een grote tas,
- een marmeren plaat om te drogen
- een werper
- een thermometer,
- Zonnebloempapier voor pH
- witte overwinteringsdoek om indien nodig schaduw te geven.
- en natuurlijk de ogen, de neus en de vingers.
Dat is alles!

Blootstelling van de verlichte bak, maar zonder directe zon, pH van de cultuur tussen 10 en 11,5 in brak water.

We geven "voedsel" naar wat we eten (oogst gemiddeld ongeveer elke drie dagen in goed seizoen).
Het "eten" is urine of brandnetelmest, ijzerzouten (liever citraten indien mogelijk) en houtas.
Het is ook nodig om zuiveringszout te hebben dat wordt gebruikt om de pH in evenwicht te brengen en om opgeloste CO2 te leveren, wat de groei van algen "stimuleert".

Alle kunst is om een ​​ritme van sampling / feeding te vinden aangepast aan de omstandigheden van het moment (verlichting, temperatuur, ...).
Met een beetje ervaring gaat het heel goed "door te voelen".

Alstublieft ! Ik hoop dat het ideeën zal geven!


: Cheesy:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/12/10, 14:40

Ah, maar ik heb niet zoveel gevraagd :)

Nou, je hebt het recht om een ​​nieuw onderwerp "Cultuur van spirulina thuis" te maken met veel foto's :) 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 10/12/10, 14:44

: Cheesy: Oké, het rolt!

Tot ziens!
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : LudoThePotagiste en 314 gasten