Bodemvervuiling: ben ik verantwoordelijk?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1

Bodemvervuiling: ben ik verantwoordelijk?




par Nofy » 01/10/05, 11:51

Bonjour à tous,
Kan iemand mij informatie geven over land dat mij sinds 1990 toebehoort en dat in de jaren 1975 door een bedrijf is vervuild en waarvoor de DRIRE mij vraagt ​​het te saneren? Ben ik verantwoordelijk?

Nofy (droom)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79354
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 01/10/05, 11:59

Oula delicate situatie en je hebt er niets mee te maken maar het was misschien nodig om te informeren voor de aankoop....of het bedrijf nog bestaat kijk ermee...of keer je dan tegen de verkoper van de grond voor "ondeugd verborgen" ... Er moeten juridische oplossingen zijn, hoewel de aankoop een beetje gedateerd is ... Zo niet, ga dan naar Julien Courbet :)) (maak van de gelegenheid gebruik om econologie te presenteren!)
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 31/10/05, 12:31

econology schreef:Ga anders naar Julien Courbet :)

Wauw...vuilnis is precies zijn handelsvoorraad. Beter eerst de prullenbak opruimen.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 31/10/05, 12:41

Anders antwoord op nofy:

Er is zeker iets aan te doen... als het bedrijf nog bestaat. Anders is er geen verantwoordelijke meer. Anders zal het nodig zijn om individuele verantwoordelijkheden of die van de administraties enz.

Het is in ieder geval geen kom!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 263-gasten