Scaling systeem milieuvriendelijk?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
ecologicreation
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 10/03/10, 23:36
Plaats: ardennen

Scaling systeem milieuvriendelijk?




par ecologicreation » 03/09/10, 14:24

Bonjour à tous

Zoals velen kregen we een antikalksysteem met kralen (polyfosfaat) dat regelmatig moet worden vervangen en dat, als het effectief is, toch een impact heeft op het milieu.
Kijkend naar de vraag, vond ik een redelijk goed uitgevoerde tabel op deze pagina (sorry, kan niet kopiëren en plakken vanaf mijn Mac) http://www.h2o-national.com/media/cahie ... _lutte.pdf

Als we ons aan deze tabel houden, zou het de elektrische en magnetische zijn die het minst vervuilend zou zijn maar toch 'effectief' zou blijven?
Na verschillende zoekopdrachten om een ​​van deze systemen tegen de juiste prijs te vinden, kwam ik een behoorlijk leuke site tegen die spreekt over een Engels apparaat http://picchou.free.fr/Materiels.htm
Denk je dat het effectief is? blijkbaar kunnen we het alleen in Engeland bestellen en met de kosten loop ik het risico om honderd euro te krijgen, nadat het geldig is en we daarna stil zijn, allemaal zonder impact op de omgeving, ik heb een belang!

Heeft iemand het meegemaakt?
Of een ander systeem waarom niet ...

Dank u bij voorbaat

Caro
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

kalksteen




par tigrou_838 » 03/09/10, 14:58

hello,

humor: wij : Cheesy:

je hebt ook een andere oplossing, je levert alleen regenwater, geen kalk of iets anders.

: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

humor: uit : Cheesy:

ps, dat zal je schmiliiimiliblicc niet bevorderen

tigrou : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

kalksteen




par tigrou_838 » 03/09/10, 15:45

hello,

voor die

"kwam een ​​behoorlijk coole site tegen die praat over een Engels apparaat http://picchou.free.fr/Materiels.htm
Denk je dat het effectief is? blijkbaar kunnen we het alleen bestellen in "

het maakt deel uit van de magnetische familie, dat zijn alleen grote zeldzame aardmagneten (in plastic verpakt), neodym of andere, dus een zeer sterk magnetisch veld, dit werkt of niet, ik weet het niet, maar in het algemeen dit soort magneet wordt niet gegeven.

misschien wat onderzoek doen naar de efficiëntie als een functie van het magnetische veld, in gausse als ik me goed herinner.

misschien is het de kosten waard, vraag misschien aan degenen die zoiets op hun brandstofslang op hun auto zetten of er een verschil is met of zonder.

Ik zie dat ze voor verschillende doeleinden zorgen.

tigrou
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 03/09/10, 18:28

Kalksteen is niet slecht voor de gezondheid en voor het wassen van kleding, 1 / 2 wijnglas witte azijn in de trommel van de machine voordat het wassen begint, doet het ook: vervuilt niet en kost alleen een paar cent ... plotseling niet meer nodig voor al deze apparaten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/09/10, 20:37

azijn? het wasmiddel bevat soda, de azijn neutraliseert een deel ervan in puur verlies ... het lijkt volledig onnodig

voor de rest ben ik het ermee eens dat de kalksteen in het water niets slecht is: het meest ecologische is om het water te nemen zoals het is

dus vermijd slechte apparaten die geen kalk ondersteunen

vooral niet serieus Calgon-type pubs nemen waarvoor kalksteen alle wasmachines afbreekt! dit is helemaal niet waar!

aan de andere kant klaagt niemand over elektrische cumulus of bouwt de kalksteen in poedervorm zich op waardoor ze al hun nuttige volume verliezen: je zou een grote aftapkraan moeten zetten om er af en toe van af te komen
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecologicreation
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 10/03/10, 23:36
Plaats: ardennen




par ecologicreation » 03/09/10, 20:41

Bonsoir

Ah, ik zie dat de zon goede gevolgen heeft voor de stemming van onze joker Tigger, mdr : Cheesy:

Voor jouw idee van regenwater, we wachten om eindelijk te worden aangesloten op onze prachtige rioolwaterzuiveringsinstallatie die we al op onze facturen betalen, lol, dus daarna kunnen we de septic tank leegmaken en verzamelen voor opslag regenwater, maar in de tussentijd is het water hier veel te moeilijk om te doen zonder een apparaat.

Het is geen vraag of de kalksteen slecht is of niet voor de gezondheid Oiseautempête, maar vooral het feit dat zonder antikalksysteem de mixers niet werken en nog minder met de waterbesparende systemen aan de uiteinden, het is heel eenvoudig, het werd zo snel geblokkeerd dat we niet langer voldoende druk hadden om de ketel te activeren die ook warm water produceert!

dus we hebben momenteel helaas niet veel keuzes.

Bedankt voor je advies jongens

Bonne soirée

Caro
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/09/10, 21:02

waar klaag je over dankzij kalksteen wordt uw economizer nog efficiënter! eenmaal volledig aangesloten bespaar je 100%

het doet me denken aan toen ik kraanwater had, van tijd tot tijd heb ik de kraanverspreiders in azijn gedrenkt ...

maar sinds 10 jaar heb ik alleen regenwater dus geen kalksteen meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecologicreation
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 10/03/10, 23:36
Plaats: ardennen




par ecologicreation » 03/09/10, 21:09

chatelot16 schreef:waar klaag je over dankzij kalksteen wordt uw economizer nog efficiënter! eenmaal volledig aangesloten bespaar je 100%

het doet me denken aan toen ik kraanwater had, van tijd tot tijd heb ik de kraanverspreiders in azijn gedrenkt ...

maar sinds 10 jaar heb ik alleen regenwater dus geen kalksteen meer


Welnu, hier ben je, je hebt de oplossing gevonden, zodra de kranen worden uitgeschakeld, wassen we niet meer! : Cheesy:

Ik denk dat het de meest ecologische oplossing wordt, maar er zal nog steeds het probleem zijn van kleine geurtjes : Mrgreen:

Bedankt voor het bevorderen van mijn shmilblick

Bonne soirée
caro
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/09/10, 22:09

oude septic tank voor regenwater? blah ... ik ken iemand die het heeft gedaan: het water heeft altijd een slechte geur, echter na verschillende schoonmaakbeurten in de karcher
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 04/09/10, 13:35

chatelot16 schreef:azijn? het wasmiddel bevat soda, de azijn neutraliseert een deel ervan in puur verlies ... het lijkt volledig onnodig


vooral niet serieus Calgon-type pubs nemen waarvoor kalksteen alle wasmachines afbreekt! dit is helemaal niet waar!

aan de andere kant klaagt niemand over elektrische cumulus of bouwt de kalksteen in poedervorm zich op waardoor ze al hun nuttige volume verliezen: je zou een grote aftapkraan moeten zetten om er af en toe van af te komen


Het is geen kwestie van 1 liter azijn zetten : Lol: maar om precies de hoeveelheid azijn te zetten die nodig is om het water te verzachten en het werkt heel goed: het wasmiddel wast beter en het linnen blijft flexibel, zelfs zonder wasverzachter ... Moet proberen te begrijpen ...
Zelfs met zeer hard water zal een wasmachine geen afzetting hebben (behalve een lichte witte sluier over de weerstand) als u niet op meer dan 60 ° C wast.
Om een ​​cumulus aanzienlijk te vullen, duurt het nog vele jaren of een grote consumptie van warm water: dat van mijn ouders die in een gebied met heel hard water wonen, 30ans hebben en nog steeds een zeer voldoende nuttig volume hebben ... toch is het verwarmt soms tot 80 ° omdat het gemengd is op zonne-energie / elektrisch ... Ik denk niet dat een aftapkraan voldoende is, het zou een toegangsluik vereisen omdat kalksteen op de lange termijn hard wordt zoals beton .. .
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 202 gasten