Slingerpomp: eenvoudige ecologische pomp

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Slingerpomp: eenvoudige ecologische pomp




par Oli 80 » 15/04/10, 18:27

hallo, ik heb een heel eenvoudige en duurzame ecologische pomp gevonden
http://www.omafra.gov.on.ca/french/engi ... 04-028.htm
fig. 2 en 3 en hier zijn twee video's waarin het systeem wordt gepresenteerd
http://www.youtube.com/watch?v=8sbylXGEFtw
http://www.youtube.com/watch?v=-rAvBntl7jI
dit systeem is bekend in Amerika maar zou in ontwikkelingslanden of zelfs hier ook succesvol kunnen zijn, het werkt volgens hetzelfde principe als een spiraalpomp die zelf geïnspireerd is op de schroef van Archimedes

http://www.marcdatabase.com/~lemur/rbt-scoopwheel.html

in deze link leggen ze uit dat het systeem is geïnspireerd op de schroef van Archimedes en de reigerfontein, omdat lucht en water afwisselend in de pijp binnenkomen, waardoor in de laatste de lucht en het water een stuwkracht uitoefenen die een beetje lijkt op die in de reigerfontein
https://www.econologie.com/forums/fontaine-d ... t6805.html
hier is het Zweedse bedrijf dat aan de oorsprong ligt van dit nieuwe concept van de spiraalpomp www.jtminvest.se
Dernière édition par Oli 80 de 20 / 04 / 10, 21: 10, 2 keer bewerkt.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

spiraal pomp




par Oli 80 » 17/04/10, 19:20

hallo, ik heb de indruk dat niemand er meer in geïnteresseerd lijkt te zijn dan dat, soms heb ik de indruk dat ik in de wind praat op de forums :onheil: :onheil: :onheil:

deze keer is het een verbetering van wat al in de oudheid bestond, de spiraalpomp, dit systeem produceert druk zonder zuiger of ander mechanisme, allemaal gewoon door de beweging van de lucht en het 'water dat de spiraal binnendringt'.

Nou, ik zal aardig zijn, ik zal het onderwerp een paar dagen laten liggen, als er geen reactie komt, verwijder ik het volledig, elke keer als ik iets interessants vind, deel ik het op de forums, maar aangezien ik zie dat niemand moeite lijkt te doen om erin geïnteresseerd te zijn, weet ik dat het jammer is, maar zo is het, maar goed, we doen het ermee :schok: :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 17/04/10, 21:44

Maak je geen zorgen en verlaat de onderwerpen.
Het feit dat u niet op een onderwerp reageert, betekent niet dat u er niet in geïnteresseerd bent. : Mrgreen:
In sommige gevallen kan alleen het plaatsen van links sommige mensen ervan weerhouden om te gaan kijken wat ze bevatten.

Er staan ​​nogal wat interessante ideeën in deze links, waaronder de spiraalpomp, die interessant is. Het principe is slim omdat het zowel het pompeffect door de opstijging van lucht in de leiding als de kinetische energie van de rotatie van de pomp koppelt.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113




par Oli 80 » 18/04/10, 00:01

goedenavond, sorry. Maar soms hebben we de indruk dat we in de wind praten als we iets willen delen op een forum en niemand antwoordt

Kortom, ik probeer vaak bepaalde technologieën up-to-date te brengen, soms oud, soms gebruikt maar zonder patent
(bijvoorbeeld: pulserpomp) omdat geen enkel bedrijf dit apparaat lijkt te verkopen, zijn er gelukkig al deze andere mogelijkheden waarmee we dingen kunnen doen zonder elektriciteit of brandstof
niet alleen in pompen maar ook op andere gebieden

Als je hierdoor geld kunt besparen en het milieu kunt respecteren, waarom zou je deze technologieën dan niet naar voren brengen?
ontwikkelingslanden hebben het ook nodig
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 18/04/10, 10:41

Deze roterende bel is de rampomp zeker waard, zonder dat je het waterniveau hoeft te verhogen. Aan de andere kant is de snelheid van de waterstroom aanzienlijk.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

conische pomp




par Oli 80 » 18/04/10, 19:23

goedenavond, het voordeel van dit systeem is het gemak van implementatie, we planten een paal in de beek, we sluiten de pijp aan, dan bevestigen we de pomp aan de paal en deze draait, de enige mechanische onderdelen zijn de koppelingsconnector die rotatie mogelijk maakt en eventueel de terugslagklep

een spiraalpomp op een schoepenwiel moet aan de rand van de beek worden geïnstalleerd, maar op een drijver moet deze op verschillende punten worden afgemeerd

de slingpomp heeft veel voordelen, hier is de Amerikaanse link http://www.riferam.com/
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 18/04/10, 20:47

Oli 80

Sorry dat ik geen commentaar geef op uw prachtonderwerpen die zeer interessant zijn en ik moedig u aan om door te gaan, zelfs als ik geen commentaar geef, ik bekijk ze allemaal heel religieus!

Het feit dat ik geen beek tot mijn beschikking heb, brengt mij ertoe niet in te grijpen!

Blijf ons uitstekend informeren over de verschillende beschikbare pompen!

Jij bent de pro op dit gebied!
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 19/04/10, 01:35

Ja Oli 80, bravo voor dit onderwerp! Laat je niet ontmoedigen, wat je doet is heel goed.
Wist je dat er in sommige Europese landen juridische problemen kunnen zijn bij het gebruik hiervan (zucht!) Het is triest, maar zo is het. Wat niets afdoet aan het genie van de uitvinding. Jammer, het zullen immers de coolste landen zijn die ervan profiteren.
Het is waar dat ik het niet wist.

@+

Let op: wanneer komen er nieuwe onderwerpen als je er meerdere hebt om ons te laten zien? Er zijn hier tal van onderwerpen die u opnieuw kunt activeren als ze u interesseren. Ik raad ook de zoekfunctie aan om te zien of we het al ergens over hebben gehad. In ieder geval nogmaals een dikke BRAVO voor jouw bijdrage. En verlies de moed en het geduld niet. Coooooool!
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

andere systemen




par Oli 80 » 19/04/10, 19:03

hallo, ik heb al gepost over het onderwerp van de ram, dat van 32 pagina's en over andere onderwerpen die door anderen over de ram zijn geopend, ik heb ook gesproken over oude pompen, zoals de liftsifon, de pomp van de Grote Piramide, de Heron's Fontein met verbeteringen die door andere leden zijn aangebracht

de pulserpomp bestaat al 20 jaar maar lijkt nog niet gepatenteerd, maar is desalniettemin eenvoudig te maken en natuurlijk deze verbetering van de spiraalpomp die de "slingpomp" is geworden

al deze onderwerpen zijn terug te vinden in “vijver- en zwembadirrigatie” en
“waterbeheer thuis, sanitaire voorzieningen”
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 19/04/10, 19:48

Nou, dat is heel goed, dank je. Trouwens, wat verwacht je van econologie en forums in het algemeen?!

Omdat we ons gemotiveerd voelen

@+
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten