Autonome sanitaire voorzieningen

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
syncro44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 02/12/09, 19:51
Plaats: Gard

Autonome sanitaire voorzieningen




par syncro44 » 11/04/10, 19:49

Bonjour à tous
Ik ging naar een tentoonstelling over hernieuwbare energie
Er werd mij verteld over een individuele autonome sanitatie zonder verspreiding en waar je het water (dat eruit komt is duidelijk) kan hergebruiken voor de tuin en de toiletten, is er iemand die al gehoord over dit systeem en wat denk je?

dank u
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/04/10, 23:00

Een beetje te vaag als vraag.

Zouden dat niet de individuele micro-afvalwaterzuiveringsinstallaties zijn?

Het is een energie- en onderhoudsgat :onheil: :onheil: :onheil: het mag niet bestaan ​​... :frons:
0 x
syncro44
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 02/12/09, 19:51
Plaats: Gard




par syncro44 » 12/04/10, 19:26

bjr,

het is een micro station,
ze rapporteren een waterbehandeling van 650L / dag en een gemiddeld vermogen van 100W en ook een ecologische oplossing :?
het heet (autonoom saneringsstation 5EH) maar ik heb er nog niet naar gezocht op GOO ...
het bedrijf is Atlas-bati-envi.fr

A+
0 x
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09




par lv13r » 16/04/10, 07:58

christophe schreef

Een beetje te vaag als vraag.

Zouden dat niet de individuele micro-afvalwaterzuiveringsinstallaties zijn?

Het is een energieput en onderhoud mag niet bestaan ​​...

kun je uitleggen waarom en zo niet, wat raad je aan als sanitaire voorzieningen ?????
merci
lv13r
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 18/04/10, 13:07

Een autonome rioolwaterzuiveringsinstallatie, we gaan verder, het is soms erg goed (buiten stedelijke gebieden, om verspreiding te voorkomen), maar met een gemiddeld vermogen van 100 W is het niet alleen een energie-sinkhole, maar vooral een Naamloos zwendel!

Het is veel interessanter om te kiezen voor een plant door fytoverzuivering: minder onderhoud, weinig bewegende delen, mooi uiterlijk, uiteindelijk schoon water:
Dit is mogelijk door lagunes, in opeenvolging van vijvers, met geplante filters of zelfs met geplante vergisters. Het fytopurificatiesysteem kan alleen zijn of gekoppeld aan een septic tank (het vervangt dan de verloren put en de verspreiding).

De fyto-zuiveringsstations keren zelfs terug voor steden en dorpen, met concurrerende onderhoudskosten (geen of weinig mechanische elementen, slechts een klein beetje onderhoud).

Ik ga naar de Atlas-bati-envi.fr-site wanneer deze online wordt gezet, maar voorlopig blijf ik oude referenties vertrouwen:
- Autarky (op het punt te matigen : Lol: )
- KRIT
- boek: Septische put, riet, bamboe - Ecologisch afvalwater behandelen door Sandrine Cabrit-Leclerc
- beplante vergister gebouwd
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 171 gasten