Een zoetwaterwereldreis in National Geographic

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
National Geographic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/04/10, 11:22
Plaats: Parijs
x 1

Een zoetwaterwereldreis in National Geographic




par National Geographic » 07/04/10, 17:15

Hallo,
dit bericht om het speciale nummer te melden dat de maandelijkse National Geographic wijdt aanzoet water en zijn uitdagingen over de hele wereld, in april 2010.

Beeld

Samenvatting:
ZOETWATER - Bevolkingsgroei, stijgende vraag en klimaatverandering verstoren de waterkringloop. Met een sleutelvraag: gaan we geen zoet water meer krijgen? Omdat het minder dan 3% van het terrestrische water vertegenwoordigt ...

AZIË: BEDREIGING VOOR GLETSJERS - Het leven en voedsel van 2 miljard mensen zijn afhankelijk van de grote rivieren - Mekong, Ganges, Yangzi Jiang ... - die worden gevoed door de gletsjers van de Himalaya. Maar deze smelten met hoge snelheid.

AFRIKA: SLAVE OF THIRST - Vrouwen reizen tientallen kilometers per dag om blikjes min of meer drinkbaar water te vullen. Door ze toegang te geven tot een kraan, kunnen hele samenlevingen veranderen.

VERENIGDE STATEN: VISSEN VOOR HET LEVEN - Zoetwatersoorten verdwijnen nog sneller dan diegenen die op zee of op het land leven. Een vreemde ark van Noach komt hen te hulp.

MIDDEN-OOSTEN: DELEN VAN WATEREN - Tegelijkertijd is de Jordaan een geografische grens en een bron van gemeenschappelijk leven, en wakkert het ook conflicten aan. Kan het beheer van deze hulpbron een voorbeeld zijn van de samenwerking die essentieel is om wateroorlogen te voorkomen?

TOT DE LAATSTE DALING - Door te leren omgaan met haar hulpbronnen, kan de ontwikkelde wereld haar vraag verminderen. En zelfs in arme landen kan echte politieke wil oplossingen brengen.

KAART - Bovendien is een opvouwbare dubbelzijdige kaart:
• De grote rivieren van de wereld met hun hydrografisch bekken
• 11 liter water voor jeans, meer dan 000 liter voor 15 kg rundvlees… dit is wat we daadwerkelijk consumeren

En ook:
• Frankrijk: waterbeheer en consumptie
• Technologie: de toekomst in ontzilting?
• Vervuiling: de impact van drugs
• De prijs van zoet water in de wereld

Meer details hier:
http://www.nationalgeographic.fr/magazi ... avril_2010

Beeld

PS: als je reacties hebt op dit nummer, aarzel dan niet!
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 08/04/10, 09:18

zolang je het hebt over de uitdagingen van zoet water
Ik wil je over het boek vertellen
" oorlogen van de 21e eeuw "
par Ignacio Ramonet


dit boek gaat over verplichte concessies als je niet in oorlogsmodus wilt gaan
0 x
Avatar de l'utilisateur
National Geographic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/04/10, 11:22
Plaats: Parijs
x 1




par National Geographic » 08/04/10, 10:18

Ja, dit is enigszins wat het artikel "The sharing of waters" oproept: het wereldwijde belang vereist een onderhandelde oplossing maar op een gegeven moment ook individuele belangen omdat het illusoir is voor een van de partijen om zich het hele belang toe te eigenen. hulpbron zonder op een andere manier een hoge prijs te betalen. Dit is dus de hoop: dat de welbekende belangen van ieder samenkomen met gezond verstand ... Dit weerhoudt sommige mensen er niet van om in een geest van broederschap campagne te voeren voor een onderhandelde verdeling van de wateren van de Jordaan.
1 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 08/04/10, 10:40

hoop een denkreden in plaats van neurotisch

zolang we positief zijn, kunnen we zeggen dat het steeds beter wordt

het is beter om het glas half gevuld en het glas half leeg te drinken dan erover te praten

leuk je te ontmoeten 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
edfed
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 16/12/09, 10:05




par edfed » 08/04/10, 11:18

niet moe van het slecht behandelen van de Franse taal?
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 08/04/10, 11:34

je bent het niet zat om iedereen achterna te zitten :onheil:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
edfed
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 16/12/09, 10:05




par edfed » 08/04/10, 12:04

ik nee ik hou van haar.
Wees voorzichtig, ik heb je vanaf mijn balkon in het vizier. : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
National Geographic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/04/10, 11:22
Plaats: Parijs
x 1




par National Geographic » 08/04/10, 12:07

Ha! de wateroorlog is net begonnen ... Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 08/04/10, 13:40

water zal een van de belangrijkste strategische prioriteiten van deze eeuw zijn, de verschillende multinationals (ook Fransen) begrijpen dit.

Op een eenvoudige nationale schaal hoef je alleen de greep van bepaalde groepen te zien op de belangrijkste punten: zuivering, routing, opwerking, met aan het eind een soms schandalige stijging van de waterprijs (zoals gewoonlijk) !).
Gelukkig zijn sommige gemeentehuizen teruggekomen door weer gemeentelijk personeel in dienst te hebben.
Vraag: wie zei dat de privatisering van de openbare sector de prijzen zou verlagen ???
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 20/04/10, 02:43

Ik heb het nummer gekocht, het is erg interessant. Sommige artikelen zijn erg technisch (ik zou zeggen "niveau" Wetenschap en Leven), wat sommigen hier zou moeten plezieren.

Er is een mooie poster die het waterverbruik van enkele "gewone" voorwerpen verklaart ... is er een internet / elektronische versie van deze poster?

Om dus te kopen als "herinnering" over water!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten