Handpomp goed te herstarten!!!

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Bakoi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 22/03/10, 20:21
Plaats: loir et cher

Handpomp goed te herstarten!!!




par Bakoi » 22/03/10, 20:46

Hallo allemaal. Ik ben een huurder van een klein huis. In de tuin heb ik een gietijzeren handpomp die niet werkt. Toen ik de mooie dagen zag aankomen, wilde ik meer weten en heb ik het uit elkaar gehaald.

1. Door de dop te verwijderen, worden de hendel en een metalen as op een as gemonteerd.
2. Ik maak de boom los die in het pomphuis stort, deze is ongeveer 1.20 m en eraan vastgemaakt, hout met een diameter van 50 tot 60 mm over een onbekende lengte. Het hout moest een aanzienlijke lengte hebben, zodat wanneer ik op de kolf duw, de massa hout in het water het water naar boven duwt.

Eindelijk denk ik ...

3. Met een goede lamp keek ik in het lichaam van de pomp en zag ik stukjes gebroken hout op ongeveer 2, 3 m afstand. Omdat het onmogelijk is om ze met de hand te verwijderen, heb ik me ertoe verbonden het lichaam van de pomp die in de buis steekt, te vullen om het gebroken hout in verschillende stukken omhoog te brengen.
Inderdaad, het is me gelukt om de stukjes hout te verwijderen, en daar merk ik dat het water dat ik moeilijk heb achtergelaten ...

4. Om de diepte te nemen, heb ik IRO-buizen van een elektricien van 3 m genomen, in elkaar gezet, 2 buizen, ik kom onderaan, dat is 6 m van de pompdop.

5. Ik vraag me af of ik deze zomer geen boosterpomp zou moeten gebruiken om dit waterpunt alleen voor mijn tomaat te gebruiken. Maar ik vraag me af of de put genoeg water kan geven, aangezien ik maar ongeveer 5 meter diep ben.
5 m lijkt mij weinig een juiste waterstroom te hebben, zeker met de diameter van mijn gietijzeren buizen.

Wat denk jij?

Bij voorbaat dank voor het lezen.

JF

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 22/03/10, 22:20

Staat de pomp vast op een betonplaat of ander metselwerk?
Zo ja, wat is het gebied? De pomp is mogelijk geïnstalleerd
op een put.
Als de buis niet goed leegloopt en als het een put is, is dat zo
dat er een anti-terugkeer naar de bodem is.
Ervan uitgaande dat het een put is, zou er een leren verbinding moeten zijn bij de
uiteinde van de houten schacht. Controleer of er geen sporen van bevestigingen zijn
aan het einde van deze as werden ze gebruikt om de verbinding te fixeren.

Er zit waarschijnlijk nog ander vuil in de buis.
een tuinslang onderin de pompslang en door te injecteren
water onder druk moet mogelijk zijn om ze naar boven te brengen.
De ontbrekende onderdelen zijn waarschijnlijk gietijzer, dat zou zo moeten zijn
mogelijk om ze op te vangen met een magneet
als het je ontsnapt, zal het ondraaglijk pijnlijk zijn om handen te leggen
erop (als je daar aankomt).
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

goed muur




par Oli 80 » 23/03/10, 20:21

goedenavond, het hout heeft zeker gediend als een muur van de put, in het algemeen zijn het bakstenen, in principe weet ik dat ze met de hand zijn gegraven en de leiding van de put was van bakstenen, maar hé hier zoals ze misschien hadden niet de manier waarop ze de houten buis hebben gemaakt

over de pomp als er versleten leren afdichtingen zijn, ik denk dat we die kunnen vervangen door het uiteinde van de luchtkamer

hier is een onderwerp dat deze pompen behandelt https://www.econologie.com/forums/montage-d- ... t6556.html

De zuigerafdichting kan natuurlijk worden vervangen door een rubberen O-ring
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 198 gasten