Douche, wastafel, toilet, regenwatervoorziening

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
twentymak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 19/03/10, 21:01
Plaats: 09000 Saint Paul van Jarrat
x 1

Douche, wastafel, toilet, regenwatervoorziening




par twentymak » 20/03/10, 20:13

Hallo allemaal, ik ga binnenkort zeker mijn kleine appartement in de stad verlaten voor een huis.

Ik wil graag regenwateropvangbakken plaatsen om mijn toiletten, douche, wastafel, wasbak, wasmachine te bedienen.

Mijn eerste vraag is: hoeveel water moet ik verzamelen om al dit werk te kunnen doen, voor een jong stel zonder kinderen.

Tweede vraag voor waterfiltratie: kan een zwembadfiltratiesysteem het lukken? en hoeveel µ moet ik gaan?

Derde vraag: Water aansluiten en pompen?

Ik zit er aan te denken om bij kranen een T op de lopende watervoorziening te zetten om te kiezen welk water ik gebruik, maar om voldoende druk in de kranen te hebben als ze voorzien worden van regenwater, wat moet ik dan doen?

Ik vermoed dat dit soort vragen 1001 keer gesteld moet zijn, maar dan wel in de massa onderwerpen forum Ik verlies mezelf een beetje.

Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van mij, of het doorverwijzen naar goede links.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/03/10, 23:13

Een totaal verbruik van 120 tot 160 l/dag/persoon is normaal.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
twentymak
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 31
Inschrijving: 19/03/10, 21:01
Plaats: 09000 Saint Paul van Jarrat
x 1




par twentymak » 21/03/10, 00:41

bedankt voor dit antwoord.

Dus ongeveer om te allen tijde een voldoende grote waterreserve te hebben, ervan uitgaande dat het in de zomer heel weinig regent, dat in de winter ja, enz...

Hij bedroog me omdat ik een tank had met welke capaciteit om het hele jaar door stil te zijn?

Sorry dat ik zulke basale vragen stel, maar ik ben helemaal nieuw in ecologie.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

sommige cijfers




par dedeleco » 21/03/10, 01:27

Voor mij tuin druppelirrigatie in de zomer twee droge maanden, ik heb 50M3 per zomer nodig en zelfs meer !!
Resultaat het is noodzakelijk om een ​​zwembad van minimaal 40m3 op te slaan: kosten 5000 tot 10000€ of zelfs veel meer, afgeschreven tegen de prijs van water aan 3€ per m3 afkomstig van stadswater om 50x3=150€ per jaar te besparen na 10000€/150=66 jaar!!
Resultaat: kraanwater is al maanden goedkoper dan regenwater!!!!
Voor u, als u slechts 100 liter per dag verbruikt, d.w.z. 3 m3 per maand en 6 m3 per droge zomer gedurende 2 maanden (aan de kust van de Var duurt dit 4 maanden), moet u een reserve hebben van ten minste 3 tot 6 m3, d.w.z. typisch 1000 tot 2000 € tenzij u een goedkoop opblaasbaar zwembad neemt dat niet lang meegaat, u schrijft het verbruik over een jaar af van 36 m3 of 108 € in 18 jaar !!!
Beperk, tenzij je in de winter meer consumeert of je in heel vochtig Bretagne zit met nooit meer dan twee weken zonder goede regen en niet in de PACA-regio.
Maar als je groen bent kijk je niet naar de prijs?
Ik vergeet soms de zuiverheid van regenwater met pesticiden van naburige boeren !!
Eindelijk in de regio Parijs geeft een huis van 100m2 op de grond maximaal 60m3 water per jaar op het dak dat je niet meer kunt overschrijden!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 21/03/10, 08:20

voor mijn zaak over 3 jaar en 3 maanden heb ik 126 liter water en 515 € bespaard dankzij mijn stroomgebied dat de toiletten en de wasmachine bevoorraadde
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 21/03/10, 10:07

Het eerste dat u moet weten, is weten hoeveel regen er valt
uw regio.
Vervolgens :
Het oppervlak van het dak dat gebruikt kan worden om regenwater op te vangen.
-Het volume van de stortbak is niet afhankelijk van het aantal gebruikers
maar de beschikbare hoeveelheid water (tot op zekere hoogte natuurlijk).
De opslagmodus die u wilt gebruiken (ondergronds of niet)
De technische middelen die tot uw beschikking staan ​​(en knowhow).
- daarmee bedoel ik, als je niet weet hoe je beton moet bouwen of storten
en nog minder een schop vasthouden, dit beperkt de mogelijkheden of
dan heeft dat gevolgen voor de begroting.
De geplande budgetten voor deze investering.
Eindelijk een lezing, na onderzoek, verdiepte zich in de discussies
die hierover al hebben plaatsgevonden forum . Evenals een goed onderzoek naar
het web om al te weten waar we het over hebben. Ik verwijs naar dit:
Ik zit er aan te denken om een ​​T op de stromend waterkraan te zetten om te kiezen welk water ik gebruik,
maar wat moet er gebeuren om voldoende druk in de kranen te hebben als ze van regenwater worden voorzien?

In één zin, 2 onderwerpen van zorg, een juridische en een gezondheid.
De ander toont onvoldoende kennis om aan a
zo'n project Zelfs als we u adviseren, zal het niet genoeg zijn.
Over winstgevendheid. De afschrijving is voor uw rekening
werken, hoe meer u zelf kunt doen, hoe sneller het zal zijn.Succes en
de effectiviteit van uw installatie zal afhangen van een voorstudie
van de bouwplaats.
Vergeet niet dat de prijs van water in de toekomst zal stijgen.
Ik zou zelfs zeggen dat het heel snel zal zijn, toen ik mijn eerste maakte
tank het water was op 10 frB/M³, wij zitten op meer dan 120 FrB
in minder dan 15 jaar Dit geeft een idee van deze progressie en
dus een voorspelbare afschrijvingstijd.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten