Eenvoudige test voor het drinkwater in het bijzonder?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Eenvoudige test voor het drinkwater in het bijzonder?




par Christophe » 18/03/10, 10:49

Alles staat in de titel, is er op de markt een kit "testdrinkwater" voor de bijzondere (dus niet dure) drinkbaarheid van het hier of daar gewonnen water?

Ik denk aan een tester in de vorm van een reactieve tab, net als die van urine.

:?

Het is duidelijk dat als dit bestaat, de betrouwbaarheid niet die van een bacteriologische laboratoriumanalyse is, maar als het 9/10 van het risico elimineert, zou het al interessant zijn ...
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 18/03/10, 11:10

Hallo,

Het zou eerst nodig zijn om overeenstemming te bereiken over wat "drinkwater" wordt genoemd.
Dat gezegd hebbende, als het "drinkbaar" water is voor reparatie gedurende maximaal een week, zal de test niet hetzelfde zijn als voor het water in het hoofdgebouw ...
De zoon werkte in het onderdeel en zag de kofferbak van zijn bedrijfswagen, het is duidelijk dat een simpele test niet bestaat.
Maar het hangt allemaal af van wat we zoeken ......

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/03/10, 11:18

Ah ja goede opmerking ...

Nou, een water dat je behoorlijk laat draaien ... om te beginnen : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 18/03/10, 11:23

Ik heb een watertestkit voor me die ik thuis gebruik om mijn bronwater te analyseren,
het test escherichia coli, lood, pesticiden, nitraten, chloor, hardheid (kalksteen) en zuurgraad

dit zijn gewoon "kwalitatieve" tests, maar niet kwantitatief
en niet compleet in de vervuilende stoffen die men wil drinken
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/03/10, 12:45

Ach, het is al een begin.

Hoeveel / test en in welke vorm?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 18/03/10, 13:48

prijs 16 € 50 merk "groene markering" verkocht in apotheken
sommige metingen worden gedurende 24 uur uitgevoerd
maar voor mijn water dat wordt gebruikt voor mijn wasmachine en mijn toiletten is het voldoende
en elke 3 jaar een analyse in een veterinair laboratorium prijs rond 100 € met organoleptische tests - kleur, geur, smaak -
bacteriologische tests - coliformen ect ....
zie model:

Beeld

het is niet voldoende om een ​​verbruikswater aan te geven, maar voor mijn gebruik is het oké
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten