We zullen woestijnen of organische in de stad opnieuw koloniseren ??

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

We zullen woestijnen of organische in de stad opnieuw koloniseren ??




par dedeleco » 25/02/10, 13:21

Ik onderwerp deze ecologische projecten van tegengestelde schaal aan reflectie.

Desertec: een Europese luchtspiegeling in de Arabische woestijn die kerncentrales vervangt:

"de initiatiefnemers van Desertec zijn van plan om zonne-energie uit de woestijnen van de MENA-regio (Midden-Oosten en Noord-Afrika) op te vangen en via onderzeese kabels naar de bodem van de Middellandse Zee te transporteren om ten minste 15% van de behoefte van Europa aan CO2 te voorzien -gratis stroom in 2050. Voor een investering van zo'n 500 miljard dollar"


http://www.developpementdurable.com/eco ... bique.html

Het is gemakkelijker om biologisch te doen op onze daken in de stad of in onze woonkamer:
Zonne- en stedelijke hydrocultuurlandbouw: een concrete utopie
een start-up uit San Francisco die in de zomer van 2008 werd opgericht. Mike Yohay, de oprichter, pleit: "Met hydrocultuur is water het enige dat je nodig hebt om smakelijke producten in de stad te produceren." Daken zijn vergeten stedelijke ruimtes die zich perfect lenen voor dit gebruik", met als comparatief voordeel voor hydrocultuur (bovengronds) dat het twee keer zo snel produceert, 90% minder water en 75% minder kunstmest verbruikt en 20% minder ruimte nodig heeft dan conventionele landbouw. Om nog maar te zwijgen van het feit dat stadsboerderijen de transportbehoeften tussen producent en consument verminderen.


http://www.developpementdurable.com/tec ... crete.html

Binnenmoestuin: breng wat groen in je woonkamer
http://www.developpementdurable.com/con ... salon.html

Eet eieren met 0 erop geschreven
Eieren kiezen: een burgerzin die goed is voor onze gezondheid en die van de kippen:
http://www.developpementdurable.com/con ... toyen.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 25/02/10, 14:03

Salut!

Er staan ​​meerdere berichten op Desertec, het idee is uitstekend, maar het probleem kan als volgt worden samengevat: geopolitiek.
De initiële investering is erg belangrijk en vereist de instemming van verschillende landen, maar het project is behoorlijk serieus en zal zeker tot iets leiden.
Ik denk echter dat de ontwerpers in het begin iets te groot zagen, een Europese versie van Desertec, gevestigd in onder meer het zuiden van Spanje, Portugal en Griekenland (landen die in deze crisistijden dringend banen nodig zouden hebben!), zou mogelijk maken, tegen lagere kosten, om aan de behoeften van klein Europa te voldoen, om het idee populair te maken en een groot aantal mensen te overtuigen voor een meer ... wereldwijde verbinding!

Wat de landbouw in de stad betreft, het idee is uitstekend, maar vereist een architecturale evolutie om echt te werken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 25/02/10, 17:29

Architecten hebben al agrarische gebouwen in hun bakken staan ​​die op meerdere verdiepingen planten produceren.

Dit is het principe van de kas, maar dan op verschillende niveaus om meer te produceren met minder grondoppervlak en met gewassen die zijn aangepast aan de zonneschijn, afhankelijk van de vloer en de nabijheid van het midden van het gebouw.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/02/10, 18:41

Ik denk dat er wat geduld voor nodig is: casestudy.

- Om in Arabië te wonen, kun je net zo goed je airco maken met zonne-energie en je olie houden voor de export. Daarnaast zouden gebouwen onder een dubbel zonnedak al minder warm zijn.

- Een deel van de industrie zou verplaatst kunnen worden naar warmere landen: minder uitgaven voor stookplaatsen, arbeiders hoeven niet meer zelf te stoken en minder te betalen voor hun groenten zouden minder kunnen verdienen

- Het is heel eenvoudig om zoet water te maken met behulp van thermische zonne-oplossingen.

Maar ga de autoriteiten, bijvoorbeeld van Sierra Leone, overtuigen om je te laten "sleutelen" aan een kolonie op hun nationale grondgebied
en paradoxaal genoeg:

Europeanen zouden "gemakkelijk" industriële, agrarische en ecologische "kolonies" kunnen stichten in warme landen, maar de inwoners van deze landen hebben maar één idee voor ogen: emigreren naar het noorden!

Ga iets pakken! : Cry:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 25/02/10, 21:03

Zonne- en stedelijke hydrocultuurlandbouw: een concrete utopie

Beton of compleet? Stel dat dit systeem even zou werken (technisch bedoel ik, want voor de rest...), dan zou het niet langer nodig zijn om de weinige huidige (retorische) voorzorgsmaatregelen te nemen om wat er nog over is van de natuur permanent te vernietigen.

Eindelijk zouden we een 'natuur' bij de hand hebben, een geheel kunstmatige 'natuur' die op ons lijkt en die volkomen onderdanig zou zijn.
Ultieme triomf van (sommigen, niet allemaal!) de man en zijn motto: "Waarom het simpel maken als je het ingewikkeld kunt maken, dus winstgevend?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/02/10, 22:49

elephant schreef:
Europeanen zouden "gemakkelijk" industriële, agrarische en ecologische "kolonies" kunnen stichten in warme landen, maar de inwoners van deze landen hebben maar één idee voor ogen: emigreren naar het noorden!

Ga iets pakken! : Cry:


het is heel eenvoudig, je moet ALLE inwoners van bepaalde warme landen naar Frankrijk laten komen en wij zullen hun plaats innemen in hun land waar meer zon is dan thuis...


foutje hij komt niet naar ons huis om minder zon op te zoeken...

Ik adviseer ze om thuis te blijven: het is beter om in ontwikkelingslanden te zijn dan bij ons in het proces van onderontwikkeling
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 26/02/10, 10:35

Ze gaan naar het noorden om te kunnen leven of overleven.
Als we installaties bouwen met mankracht voor het onderhoud, dan is het zeker dat ze liever in hun land blijven.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 26/02/10, 14:03

voor altijd willen ze de woestijnen herbebossen, ze zullen dit nodig hebben

https://www.econologie.com/forums/arroser-le ... t8366.html

en dit

https://www.econologie.com/forums/apiculture ... t8101.html

Ik ben er zeker van dat het een minimum aan tijd en geduld zal kosten om aan deze systemen te koppelen om het ding te bestendigen
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 26/02/10, 14:12

chatelot16 schreef:Ik adviseer ze om thuis te blijven: het is beter om in ontwikkelingslanden te zijn dan bij ons in het proces van onderontwikkeling


we kozen om economische redenen voor de wet van vergelding

we leven bij het mes
we zullen omkomen bij het mes

de slang zorgde ervoor dat Eve in de appel bijt
waarom doet ze dit?
vertelde de slang hem
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 26/02/10, 16:56

Zonne- en stedelijke hydrocultuurlandbouw


het zou goed zijn, lokale productie/consumptie = winst in transport en CO²
het zal het mogelijk maken om de vervallen gebouwen, - baan voor het gebouw - met de grond gelijk te maken zonder maagdelijk land in te nemen
door HEQ-woningen te bouwen

Europeanen zouden "gemakkelijk" industriële "kolonies" kunnen creëren


helaas geloof ik het niet, want alles wat "industrieel" is, is gedoemd te mislukken - ze zouden er snel "sieraden" van maken, tenzij het wordt beheerd door buitenlanders
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten