Regenwater: mijn ervaring 14m3-familie 5-mensen

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
dimi010
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 01/02/10, 23:14

Regenwater: mijn ervaring 14m3-familie 5-mensen




par dimi010 » 01/02/10, 23:34

Hallo,

Al vijf jaar in een nieuwbouw worden wij bevoorraad geheel bij regenwater.
twee betonnen en ondergrondse tanks van 7M3 zijn voldoende voor huishoudelijk verbruik, dak: 100 m² geprojecteerd.
Het hele huis is onderhouden, zelfs douche, bad en vaatwasser. Ik had al 15 jaar ervaring met een gelijkaardige installatie in België. Gedurende deze 20 jaar geen probleem.
Voor drinkwater slechts één kraan in de keuken en één in de badkamer.
Het water ondergaat een voorfiltratie vóór de tanks en een filter van 25 micron na de pomp.
Wij hebben nooit hoeven over te stappen op leidingwater.
Voor de veiligheid voorkomt een klep met regeldop dat regenwater terugkeert naar het openbare netwerk.
De beloftes worden nagekomen, uiteraard geen kalkprobleem en 30 tot 50% minder wasmiddel en als kers op de taart afwassen met regenwater, je zult het verschil waarderen.

D.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/02/10, 09:34

Blijkbaar heb je nog steeds een "stads" voorraad voor drinkwater?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
dimi010
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 01/02/10, 23:14




par dimi010 » 02/02/10, 12:17

elephant schreef:Blijkbaar heb je nog steeds een "stads" voorraad voor drinkwater?

Ja, een gemeentelijke verordening schrijft voor dat elke nieuwbouw aangesloten moet zijn op zuivering (normaal en zeer goed) maar ook op drinkwater. (vaste termijn > €100) dit alles voor een verbruik van 6m3 per jaar.
Aan de andere kant kan ik hierdoor een bijdrage leveren aan de behandeling van afvalwater.
Het is mogelijk om regenwater te zuiveren met nanofiltratie, wat veilig en effectief is.
0 x
tatayet38
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 09/07/12, 08:57

Booster en blaas




par tatayet38 » 09/07/12, 13:46

Hallo,
Omdat het niet lukte om mijn account opnieuw te activeren, heb ik op een PM gereageerd.

Omdat de vraag nuttig is, heeft iedereen er baat bij.
Hoe lang gaat de buffertankblaas mee:

Zoals elk onderdeel is het mogelijk ontworpen om niet lang mee te gaan! De mijne is nu 7 jaar oud en werd gerecycled, hij kwam uit een industrieel watervoorzieningssysteem. De zuurgraad van het regenwater is geen probleem, deze wordt gecorrigeerd door de betonnen tank. Ik heb de anode van de zonneboiler gecontroleerd en na 7 jaar is deze vrijwel intact.
Wat kan gebeuren is een lichte porositeit van de blaas. Het is noodzakelijk om van tijd tot tijd de laaddruk 0,5 bar onder de minimumdruk te controleren. Het ideaal is om op te laden met stikstof waarvan de moleculen groter zijn dan die van lucht.
De diagnose is eenvoudig te stellen; als de vul- en ontlaadcycli kort worden, moet dit worden gecontroleerd.
Als de tank eenmaal leeg is, is hij zwaar => HS-blaas, anders opladen met lucht of beter met stikstof.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 09/07/12, 14:03

Mijn ervaring met regenwateruitrusting voor het huis kwam dit voorjaar tot stilstand ... Het water in de tank ruikt sterker naar rot dan dat wat door de afvoer gaat.
Mijn tank is niet van beton maar van PE van voedingskwaliteit. Het water is groen en de filters vóór de tank raken snel verstopt door het schuim dat uit de leien komt...

Kortom, in mijn geval zo'n 1700€ bijna verpest (ik tel alleen de kosten van de tank, de pomp en de filters als ik de arbeid erbij optel (een dag graafwerk en de opvulmaterialen die ik heb ingeruild voor hulp ter plaatse). .
Het water in de tank is alleen goed om het gazon water te geven (en zelfs dan niet voordat je buiten gegeten hebt, anders bederf je ieders eetlust) en aangezien ik mijn gazon geen water geef om het niet te hoeven maaien...

Misschien moet ik er chloor in doen, UV-filtratie of wat dan ook...

Het heeft ongeveer 2 jaar gewerkt.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
tatayet38
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 09/07/12, 08:57

chloor en regenwater




par tatayet38 » 09/07/12, 14:43

Hallo,
Chloor moet koste wat het kost worden vermeden! Het voorkomt de ontwikkeling van bacteriën die op de muren groeien en zuivert het water op een natuurlijke manier.
De oplossing zou zijn om onderaan een luchtinjectie te installeren via een aquariumpomp.
Je moet er ook voor zorgen dat het water in TOTAAL duisternis is.
Hier nemen we elke dag regenwaterdouches, dus ik kan bevestigen dat het mogelijk is om geen geurtjes te hebben.

hebben: https://www.econologie.com heel technisch maar interessant


Bonne voortzetting.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 09/07/12, 15:15

Mijn tank is begraven en het inspectieluik bevindt zich onder een houten terras. Ik ben er niet in gekomen, maar er mag niet veel licht zijn. De enige plaats waar het licht ziet (en nog steeds slechts enkele tientallen minuten per dag zijn de drie transparante filters in de kelder ... Vreemd ik 3 transparante kubussen die vol zijn sinds 2ans, niet beschermd tegen licht en ze hebben geen geur ...

Maar ik blijf ervan overtuigd dat mijn zorgen rechtstreeks verband houden met de mossen en korstmossen die van mijn dak vallen (de cubi's zijn gevuld met water van een verzinkt dak). Ik denk dat ik kan zeggen dat er in de 10cm modder in de bodem van de tank, de oorspronkelijke voorfiltratie op de tank is vrij eenvoudig (200µ zeef).
Het is des te jammerder dat het, ondanks de gemiddelde neerslag, in staat was om 35% van ons verbruik te garanderen, met de douches die we sinds het einde van deze winter hebben gehad , ze had onze consumptie zeker sinds februari kunnen verzekeren ...

Ik heb het project niet genoeg bestudeerd voordat ik het realiseerde, ik ben bang dat het nu te laat is om te wijzigen (geen mogelijkheid meer om een ​​effectief filter te installeren dat gemakkelijk te reinigen is voor de tank) ... tenzij bedek mijn huis met zonnepanelen of er zou geen schuim zijn ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/07/12, 16:46

Macro schreef:Mijn tank is begraven en het inspectieluik bevindt zich onder een houten terras. Ik ben er niet in gekomen, maar er mag niet veel licht zijn. De enige plaats waar het licht ziet (en nog steeds slechts enkele tientallen minuten per dag zijn de drie transparante filters in de kelder ... Vreemd ik 3 transparante kubussen die vol zijn sinds 2ans, niet beschermd tegen licht en ze hebben geen geur ...

Maar ik blijf ervan overtuigd dat mijn zorgen rechtstreeks verband houden met de mossen en korstmossen die van mijn dak vallen (de cubi's zijn gevuld met water van een verzinkt dak). Ik denk dat ik kan zeggen dat er in de 10cm modder in de bodem van de tank, de oorspronkelijke voorfiltratie op de tank is vrij eenvoudig (200µ zeef).
Het is des te jammerder dat het, ondanks de gemiddelde neerslag, in staat was om 35% van ons verbruik te garanderen, met de douches die we sinds het einde van deze winter hebben gehad , ze had onze consumptie zeker sinds februari kunnen verzekeren ...

Ik heb het project niet genoeg bestudeerd voordat ik het realiseerde, ik ben bang dat het nu te laat is om te wijzigen (geen mogelijkheid meer om een ​​effectief filter te installeren dat gemakkelijk te reinigen is voor de tank) ... tenzij bedek mijn huis met zonnepanelen of er zou geen schuim zijn ...



Hallo macro!


Het is duidelijk dat als organische stof zich in het waterpad bevindt, dit uw verontreiniging- en geurprobleem veroorzaakt.

Chlorering, ook al is het niet erg ecologisch, blijft een goede ontsmettingsoplossing, de tank moet goed worden gereinigd van gedecanteerd slib en goed worden gespoeld, vervolgens gevuld met gechloreerd water, je hebt een beetje water gegoten om het gechloreerde water naar de kraan te brengen totdat je de geur van chloor waarneemt die je minstens 24 uur achterlaat en je de reserve leegmaakt door de pijpen die als voedsel dienen.

Het reinigen van het dak en alle leidingen moet worden uitgevoerd vóór ontsmetting.


Als er bomen in de buurt van het dak zijn, moeten de takken worden gesneden om verdere besmetting te voorkomen.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 09/07/12, 17:28

Chloor is niet goed :frons:
Het maken ervan is beter. :P
Met een beetje zout. Een gelijkstroomvoeding. Een filter met 2 draden.

Zoals in zoutwaterzwembaden, maar dan op kleinere schaal.


Voeding + elektrolyzer
Beeld

Prins
Beeld

Hieraan kunnen we zuurstof toevoegen: de aquariumpomp
En de UV-lamp.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/07/12, 18:29

Hallo Plasmanu!


Voor een zwembad is het een goede oplossing, maar om het simpelweg één keer per jaar te desinfecteren is het helemaal niet duur!


Neen? :?


Chloor dissocieert onder invloed van zonlicht, waardoor de ecologische voetafdruk kleiner wordt!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten