bronwater en filter purfier

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
tipany
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/01/10, 14:36

bronwater en filter purfier




par tipany » 26/01/10, 14:42

Hallo iedereen.

Nieuws hierover forum Ik heb een vraag: we hebben bronwater (bron) voor ons huis. De pijp kan ons niet bereiken, we zouden een booster nodig hebben en de gemeente en het waterbedrijf willen niet zulke hoge kosten maken.


Hoe een minimum te zuiveren (vermijd stoute baby's aan ons kleine einde van 16 maanden) goedkoop: actieve koolstoffilters ?? Ik ken de andere oplossingen niet echt.

Bedankt dat je me een kleine boost hebt gegeven.

:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 26/01/10, 14:49

Je kunt het DASS vragen, maar het is tweesnijdend omdat als ze het water ongeschikt achten, ze je kunnen verbieden het te drinken, vooral voor kinderen.
0 x
tipany
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/01/10, 14:36




par tipany » 26/01/10, 14:52

Dankjewel.


we hebben het door hen geanalyseerd: volledig ongeschikt voor consumptie.

We hebben een tweede analyse gedaan in een privélab (oeps de prijs), maar daar was het waarschijnlijk dronken op enkele moddersporen na. We willen het alleen een beetje voor u kunnen filteren. We drinken het al een jaar en de voorouders van mijn man drinken het voor ons en nada. Alles in perfecte gezondheid.

In ieder geval bedankt voor het beantwoorden van mij.
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 26/01/10, 15:44

Hallo,

tipany,
Ik merk op dat je jezelf niet toestaat te worden neergehaald door bepaalde hygiënist / alarmist / catastrofale discoursen die hier en daar kunnen worden gelezen ...

en je bent op zoek naar informatie .. het is al een goed begin!

wat me stoort in je verhaal is dat je lijkt te zeggen dat je 2 analyserapporten hebt die nogal uiteenlopen in hun resultaten! ?
kun je een beetje ophelderen

omdat het ook gemakkelijker zou zijn om u te verwijzen op basis van deze analyserapporten, omdat bepaalde stoffen elk een specifieke of geschiktere behandeling hebben dan andere ... dus we moeten een minimum weten dat problematisch is in de kwaliteit van uw water ...

als het een put is, en als je je in de ANC-zone bevindt, zou ik helemaal niet verbaasd zijn als er fecale besmetting was !! (> aangrenzende sanitaire voorzieningen)

en wanneer je zegt:
"Autorijden kan ons niet bereiken" .. heb je het over openbaar eten denk ik? .., wat zou betekenen dat u helemaal niet bent aangesloten op openbaar drinkwater .. en dat in dit geval al uw waterverbruik uit deze put zou komen ...
klopt dat ??

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/01/10, 16:38

Ik woonde een paar jaar in Afrika en dronk niet erg schoon water, nadat ik het had gefilterd.

Er zijn nog steeds die goede oude Buron-filters. Zien :

http://www.buron.biz/v2/home/p.dom.b.php

Het is voldoende om het drinkwater te filteren (en mogelijk de bereiding van de groenten).

Zeer effectief voor bacteriologische besmetting.

Wees voorzichtig, dit is niet effectief tegen virussen (te klein, ze passeren - normaal zijn er geen in een put) of natuurlijk tegen chemische elementen (in sommige hoeken zijn er weinig opgeloste elementen wenselijk, sporen van zeldzame metalen, enz., nitraten, ook dom, die de hersenen een beetje stom maken ...) ...

Om ook te weten, een put is des te schoner dat hij vaak wordt geleegd. Aarzel dus niet om water op te pompen voor het besproeien, wassen, enz ... Dit vernieuwt het water, dat uit de aardlagen komt die het filteren. Anders "stagneert" het en raakt het vervuild door oppervlaktewater dat bijvoorbeeld kan binnendringen ...

Dat gezegd hebbende, als kleine pierrot, begreep ik de situatie niet!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/01/10, 12:17

tipany schreef:we hebben het geanalyseerd door hen resultaat: volledig ongeschikt voor consumptie.

We hebben een tweede analyse gedaan in een privélab (oeps de prijs) maar daar was het waarschijnlijk dronken afgezien van enkele sporen van modder.


BeeldBeeld

"Ik hou van" de "ongelijkheid van conclusies" van de 2 analyses ...

Eerlijk gezegd is het eng ... We kunnen de "psychologische stijfheid" (en geschiedenis) van de Dass in dit voorbeeld voelen! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/01/10, 15:33

1) In een analyse vindt u per definitie alleen wat u zoekt!

Zijn de verschillende geanalyseerde elementen vergelijkbaar.

2) In principe heeft de DASS een protocol aangepast aan drinkwater. Het is ongetwijfeld ernstig, maar het is wat wordt toegepast op water verspreid over alle openbare netwerken.

Dit betekent niet dat we voorbij de toegepaste drempels sterven. Dat betekent dat we er hieronder vrij zeker van zijn dat we geen problemen zullen ondervinden ...

Waar ik woon, moest de gemeente opnieuw boren om een ​​nieuw stroomgebied te verplaatsen, omdat er een abnormaal hoog percentage was, ik weet niet welk zeldzaam element. Het kost snoep aan de waterdienst, maar hey, gaan we ze de schuld geven voor het analyseren van dit element ???

3) Ik zou geïnteresseerd zijn in het samenbrengen van de twee analyses.

Als het "totaal ongeschikte" alleen betrekking heeft op de wanorde (aanwezigheid van klei), vergeet u het. Het is dat dergelijk water niet in de openbare circuits zou kunnen worden gebracht, daarom "legaal" is het ongeschikt, maar de klei (schoon, niet vervuild) is geen gevaar, integendeel!

Als er andere elementen zijn die de drempels overschrijden (nitraten, sporen van een dergelijk element), kan het nodig zijn om na te denken (vooral voor jongeren, die misschien gemakkelijker en voor een lang leven een aantal van deze kunnen repareren elementen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/01/10, 13:28

Kleine toevoeging: veel water mineraal (Ik heb het niet over bronwater) zou niet drinkbaar worden verklaard door het DASS !!! Namelijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 11/02/10, 21:13

misschien een osmose (omgekeerde osmose) vind je vanaf 350 € (ongeveer 12 liter / uur)
puur gezelschapvoor op google
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

UV-filters




par Oli 80 » 13/02/10, 18:38

hallo, er zijn ook UV-filters hier is een video waar we dit systeem kunnen zien http://www.youtube.com/watch?v=8bykbVECVrE

Ik weet niet of dit soort dingen van ons is gekocht

er is ook het magnetische filter, maar dat is volgens mij een gadget
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten