hydrant

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

hydrant




par Oli 80 » 07/12/09, 21:39

goedenavond, hier is wat ik heb gevonden, het heet een standpijp, een soort waterpomp die gemakkelijk te gebruiken is http://www.franceenvironnement.com/prod ... taine.html

je kunt ze nog steeds in sommige steden en dorpen vinden, ik was op de kerstmarkt in Straatsburg, ik had de mogelijkheid om een ​​van deze terminals te activeren, er is geen moeite voor nodig, je hoeft alleen maar het stuur een keer te activeren en het draait op zijn een tijdje in bezit en het water raakt op

wat leuk is, is dat dit type pomp gemakkelijk kan worden bediend door een windturbine, het zou zelfs jonule kunnen interesseren
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 07/12/09, 22:01

Dit zijn collectieve watertappunten, maar geen pompen, want die zijn volgens mij onder druk aangesloten op het gemeentelijk netwerk.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 07/12/09, 22:56

+1
Er is zo'n terminal in het dorp waar ik op de universiteit zat, ik denk niet dat daar een pomp is.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

standpijp




par Oli 80 » 08/12/09, 16:51

hallo, de standpijpen die onder druk op het netwerk zijn aangesloten, zouden zijn uitgerust met slechts een drukknop, zoals de kranen van openbare toiletten, http://www.mairie-charlevillemezieres.f ... /tap93.pdf

je moet de pagina vergroten om de groene fonteinterminal te zien je kunt duidelijk de drukknop aan de zijkant zien, het vorige model heeft een stuur aan de bovenkant, dus het activeert noodzakelijkerwijs een mechanisme

op ebay verkopen ze er een, maar ik zal de links niet op de forum "spam" er zijn foto's van het mechanisme
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 08/12/09, 19:01

Ik heb het stuur gezien, maar ik denk niet dat het een pomp is, meer een timingmechanisme (?), zoek uit...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

standpijp




par Oli 80 » 08/12/09, 19:48

goedenavond hier is een link die ik vond die ongeveer het mechanisme uitlegt http://belcikowski.org/ladormeuseblogue/?p=922
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 08/12/09, 20:00

Je hebt gelijk om te specificeren: "bijna", dat is allemaal niet zo helder als bronwater.
Vooral omdat hij eraan toevoegt:
In de zomer stijgt het door gebrek aan druk niet meer.

Ik kan me niet herinneren dat ik dit specifieke type apparaat heb gezien, misschien is het inderdaad een rudimentaire pomp?
Koppeling met een windturbine is in dit geval uitgesloten: er zijn meer geschikte systemen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 08/12/09, 20:11

Ik betwijfel ook of het een pomp is. In het dorp dat ik hierboven noemde, is het precies dezelfde terminal als die van de links. Het dorp in kwestie is echter een bergdorp, het is niet nodig om water de bergen in te pompen, het niveauverschil is voldoende om het te brengen waar je wilt; dus waarom zou de gemeente een pompterminal hebben geïnstalleerd waar al een gratis drukwaternetwerk bestond?

Ik denk ook aan een "temporisering" op basis van inertie, om te voorkomen dat het permanent gaat vloeien.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

fontaine




par Oli 80 » 08/12/09, 20:38

ah als het maar een pomp was geweest zou het in afrika en andere derde wereld landen zijn gebruikt, moeiteloos water oppompen, ik zag ook een standpijp met hendel, een beetje zoals boeren vroeger gebruikten en gebruikten maar bovendien gemakkelijk te hanteren

de met de voet te bedienen fonteinhydranten met drukknop aan de boven- of onderkant worden voorzien van water onder leidingdruk of door zwaartekracht in bergachtige streken

hey iemand verkoopt dit op ebay http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0363205652

er zijn foto's van het mechanisme
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 08/12/09, 22:06

Ah ja, op de laatste foto is het mechanisme goed te zien. Twee vlieggewichten die door middelpuntvliedende kracht uit elkaar bewegen en zo inwerken op de ventielplug.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten