Vuil water boren

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
jb34
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 21/10/09, 22:53

Vuil water boren




par jb34 » 21/10/09, 23:18

HELLO
Ik heb 2 maanden geleden een boorgat laten maken, 40 METER diep, waterhoogte 30 METER
Drie dagen geleden heb ik de pomp op ongeveer 38 METER diep geïnstalleerd en elke keer als ik pomp, komt er VUIL water uit.
Hoe komt het dat het VUIL is, en wat zijn de oplossingen om helder water te hebben.
Staat de pomp te laag?
Dank u voor uw antwoord .
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/10/09, 00:02

In een boorgat is het vaak nodig om de watervoerende laag van fijne deeltjes te "wassen" voordat schoon water kan worden opgepompt.
Hoeveel m3 heb je al losgelaten?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 22/10/09, 03:57

+1 met Houthakker!

U moet uw put wassen door zoveel mogelijk water te legen voor een nieuwe put.

Het steenstof moet worden afgevoerd en u laat het waterpeil stijgen, maar uw water zal een paar dagen troebel zijn terwijl de zwevende deeltjes bezinken.

U moet in de lente en de herfst tweemaal per jaar chloreren met waschloor om bacteriën in het hele systeem te doden en bij voorkeur een koolstoffilter op de waterleiding installeren die u tweemaal per jaar vervangt nadat u chloor heeft gebruikt.
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
jb34
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 21/10/09, 22:53




par jb34 » 22/10/09, 14:02

Houthakker schreef:In een boorgat is het vaak nodig om de watervoerende laag van fijne deeltjes te "wassen" voordat schoon water kan worden opgepompt.
Hoeveel m3 heb je al losgelaten?


Ik moest zo'n 120 m3 vuil water wegpompen
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 22/10/09, 15:20

Zoals de houthakker zegt, je moet 120 m3 lange tijd pompen, het is niet enorm, je moet aandringen en voor en na vergelijken om te zien of er enige verbetering is. Misschien was het niet nodig om zo diep te pompen, vooral als je 30 meter water hebt.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

pomp op wateremmer




par Oli 80 » 22/11/09, 21:00

Goedenavond, hier is iets heel interessants, maar goed als het om heel zout water gaat http://www.youtube.com/watch?v=nXZfltriu6E
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten