Hoe een tank te beschermen tegen licht en vorst

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Treker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 10/03/09, 16:56

Hoe een tank te beschermen tegen licht en vorst




par Treker » 27/08/09, 16:13

Hallo iedereen

weinig nieuw onder jullie, laat me mezelf even voorstellen. Ik kom uit de regio Parijs, maar op het platteland. een grote tuin van 1000m² en een graaaaande ongebruikt dak voor de opvang van regenwater. 8)

Dus mijn allereerste project zal zijn, je kunt je voorstellen, het recupereren van regenwater dat ik nu al doe op mijn tuinhuisje met 2 groene kunststof tanks (LM) van 300 liter.
We schakelen een versnelling hoger omdat ik 4 witte plastic tanks (zoals velen) voor een lage prijs kon kopen. Ik moet ze echter beschermen tegen fotosynthese en vervolgens tegen vorst. Daarvoor zal je ervaring erg nuttig voor me zijn.... Kunnen we de tanks zwart schilderen?? omringen met een zwarte folie of groen dekzeil zal ook werken??

Als ik uiteindelijk een soort kleine afdak / lokaal aan de zijkant van het huis maak met briesblokken en tegels erop, zal dit dan voldoende zijn om ze uit het licht te zetten?? Hoe zit het met vorstbeveiliging? Kunnen we isolatie gebruiken van het type dat wordt gebruikt in dakhellingen? Steenwol??...

Dankjewel voor je antwoorden,
Trekker
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 27/08/09, 19:58

Hallo trekker,
Mensen denken vaak ten onrechte dat isolatie een waterleiding of tank beschermt tegen bevriezing.
Om bevriezing te voorkomen, is het noodzakelijk om ofwel te begraven, ofwel te verwarmen, of .. een antivriesmiddel te plaatsen, zoals een overstock van whysky of wodka : Cheesy:
Het tweede antwoord valt automatisch; als het nodig is om te begraven, meer licht.
Daarnaast zal een ingegraven bak minder snel nare bacteriën ontwikkelen (+-14°c) met een pollepel :D
Voili, alsjeblieft
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Treker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 10/03/09, 16:56




par Treker » 28/08/09, 10:50

Verdorie, de wodka is voor mijn gebruik uitgesloten : Cheesy:

Nou, serieuzer, je kunt het niet begraven met deze tanks, daar zijn ze niet voor ontworpen als ik me niet vergis. De wapening is niet ontworpen om de druk van de aarde te weerstaan.. kortom, geen keuze, het moet in de lucht blijven... :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/08/09, 14:17

Voor de gel hadden mijn ouders buiten tanks van vezelcement staan. Aan de oppervlakte had mijn vader lege plastic flessen (zoals chemicaliënflessen) neergezet, licht verzwaard (om halfhoog te drijven).
Toen het vroor, stond de druk op de flessen
De tanks staan ​​er nog!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/08/09, 14:21

treker schrijft:Verdorie, de wodka is voor mijn gebruik uitgesloten : Cheesy:

De wapening is niet ontworpen om de druk van de aarde te weerstaan.. kortom, geen keuze, het moet in de lucht blijven... :D


Wat als je een groter gat boort en er beton omheen boort?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 28/08/09, 14:22

Voor IBC-containers Het is absoluut noodzakelijk om ze te beschermen tegen de zon en de kou, het plastic kookt en ze eindigen vernederend en doorborend.Een vriend had ze in brande gewikkeld, het beschermde ze goed (5 jaar en ze zijn als nieuw.. .Voor de gelei, verzwaarde plastic flessen of half ondergedompeld polystyreen, doe het voor een oppervlaktegelei...Als de cubis en bloc bevriest...Het is dood...
0 x
Treker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 10/03/09, 16:56




par Treker » 28/08/09, 15:16

Ik denk er ook aan om ze te omringen met bijvoorbeeld meerlaagse isolatie. Omsluit ze uiteindelijk in metselwerk van het type beschutting dat tegen een muur leunt. Ik ga de muren van steenwol verdubbelen en ineens zou het goede, typische isolatie van een huis moeten zijn, maar dan zonder de verwarming :)

Wat denk je??
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/08/09, 15:23

Macro schreef:Voor IBC-containers Het is absoluut noodzakelijk om ze te beschermen tegen de zon en de kou, het plastic kookt en ze eindigen vernederend en doorborend.Een vriend had ze in brande gewikkeld, het beschermde ze goed (5 jaar en ze zijn als nieuw.. .Voor de gelei, verzwaarde plastic flessen of half ondergedompeld polystyreen, doe het voor een oppervlaktegelei...Als de cubis en bloc bevriest...Het is dood...


we zijn het erover eens: toen werd aangekondigd dat de winter te streng zou zijn (eens in de 10 jaar), hebben we drooggelegd.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Treker
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 10/03/09, 16:56




par Treker » 28/08/09, 15:55

elephant schreef:
Wat als je een groter gat boort en er beton omheen boort?


Hoe komt het?? Al 2m3 alleen voor de toiletten dan moet 2m3 voor de tuin toch niet erg zijn??
inderdaad, het idee om overal een soort lokaal te maken lijkt mij verstandig. kleine technische ruimte aan het huis bevestigd met steenwol.. ik zal erover nadenken...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten