Septic tank maintenance: hoe onderhoud je het goed?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Septic tank maintenance: hoe onderhoud je het goed?




par Christophe » 20/07/09, 13:32

Hoewel riolering overal lijkt te willen overheersen (met exorbitante prijzen op het platteland, maar ach...) hebben veel huizen (een meerderheid) nog septic tanks en ik merkte dat we daar niet echt een onderwerp over hadden!

Dit onderwerp betreft dus het onderhoud van:
- septic tanks genaamd "all water" (de meeste nieuwe constructies op het platteland geloof ik)
- zwarte waterputten (alleen toiletten).

Daarom maak ik dit onderwerp aan om informatie uit te wisselen over de onderhoud en onderhoud van deze 2 soorten putten. Ik heb al wat gesurft en dat heb ik kunnen lezen:

a) Alle wateren hebben blijkbaar veel meer onderhoud nodig (vetafscheider en filter moeten om de 4 à 6 maanden gereinigd worden) terwijl sommige mestputten slechts om de 10 jaar geleegd hoeven te worden. En veel problemen veroorzaken...

b) De biologische activatoren zouden pipo zijn: ik heb meerdere keren gelezen dat een oude yoghurt meer effect zou hebben

c) Sommige putten ontvangen regenwater, wat een ramp is (ik las een getuigenis die zei dat ze elke 2 maanden moesten worden afgevoerd)

d) Wat is de massa (in reductie, %, volume?) verteerbaar door een septic tank in goede staat en vanaf wanneer wordt aangenomen dat de tank niet goed werkt?

Deelvraag: in plaats van een waterput te maken, waarom bij nieuwbouw geen 2 aparte putten maken? Omdat de meeste vervuilingsproblemen zich voordoen op zwart water. Misschien brengt zwart water de bacteriën die nodig zijn om grijs water te behandelen?
Dernière édition par Christophe de 22 / 07 / 09, 15: 11, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/07/09, 13:38

Gefeliciteerd Christophe, je boekt vooruitgang: je hebt niet sceptisch geschreven :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

septic tank




par tigrou_838 » 20/07/09, 15:11

hello,

om mijn kleine bijdrage te leveren aan de forum.

Ik zit al 5 jaar in huis met een septic tank en ontvetter, voorlopig geen onderhoud, behalve elke zondag een zakje product (XX netto) in de toiletten.

Ik kijk af en toe naar de ontvetter, geen probleem, het is vloeibaar zoals het hoort.

het is een all-water put, regenwater en grijs water (zwart voor christopher).

geen geur in mijn huis. bij de buurman wel een beetje, maar ik weet niet hoe hij zijn kuil onderhoudt.

het meeste regenwater gaat in mijn vuilwatertanks en alleen de overloop gaat de put in, dus niet vaak.

thuis ben ik niet aangesloten op de riolering van de weg, maar op een kuil denk ik, moeilijk te zien waar de leidingen achter de kuil uitkomen, het is behoorlijk diep.

normaal volgens de nieuwe regelgeving zal ik binnenkort werk moeten doen om aangesloten te zijn.

op het platteland is het erg lang, vooral met de niveauproblemen om naar de zuiveringsinstallatie te gaan die 8 kilometer verderop ligt.

Ik let op wat ik zowel in het toilet als in de keuken gooi, en de schoonmaakproducten zijn natuurlijk.

Tigger.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/07/09, 16:50

elephant schreef:Gefeliciteerd Christophe, je boekt vooruitgang: je hebt niet sceptisch geschreven :D


Hé olifant, het is niet omdat ik 8 jaar geleden met school ben gestopt dat ik het, als ik gecorrigeerd word, niet meer weet!

Vanaf nu zal ik, dankzij jou, geen septic tank meer schrijven maar septic tank, maar ik blijf sceptisch over de pkoi van dit spellingsverschil... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: septic tank




par Christophe » 20/07/09, 16:58

tigrou_838 schreef:het is een all-water put, regenwater en grijs water (zwart voor christopher).


Nee, nee, ik onderscheid duidelijk grijs water van zwart water.

Grijs = vuil water (douche, wastafel, wasmachine...)
Zwart = alleen (zeer) vies toiletwater

Welk product gebruik je? Ik bedoel welke functie? Want zoals ik hierboven al zei: de activatoren lijken pipo...

1 elke zondag uh hoeveel kost het op de lange termijn? Wat me altijd heeft "afgeschrikt" met dit soort producten (geldig voor alle additieven) is dat het verslavend is en als je stopt, vrees ik dat het erger is dan vóór...de behandeling.

tigrou_838 schreef:thuis ben ik niet aangesloten op de riolering van de weg, maar op een kuil denk ik, moeilijk te zien waar de leidingen achter de kuil uitkomen, het is behoorlijk diep.


Welnu, als je een beerput hebt...er is logischerwijs geen pijp tussen de put en deze...de beerput wordt meestal gemaakt aan de uitgang van de put (in plaats van de spreiding).

tigrou_838 schreef:normaal volgens de nieuwe regelgeving zal ik binnenkort werk moeten doen om aangesloten te zijn.


Ik dacht dat ik las dat het verplicht was voor 2013...Ik vraag om te zien, want als we 20€ vragen voor wegwerkzaamheden van elke inwoner op het platteland om zichzelf op peil te brengen...eerlijk gezegd...in jouw huis heb je misschien een riool op de weg, maar niet in het onze...

Dus als hij het ons op een dag vraagt, zullen we thuis, als kers op de "cake" (shit) een opvoerpomp moeten plaatsen, aangezien we onder de rijbaan zijn ... grote energiebesparingen.

Desnoods gaan we op zoek naar een filtertuin!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/07/09, 17:04

Het is zeker dat de verhoging van de normen meer dan één pijn zal doen: een van mijn klanten moest zijn kleine garage sluiten en van baan veranderen omdat de regio hem 18000 euro werk oplegde om door te gaan.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/07/09, 17:15

Ben in het geval van professionele activiteit, MOET de staat financiering aanbieden....een faillissement (vernietiging van minimaal 1 baan) vanwege een standaardisatie ca zou niet mogen bestaan...tenzij er eerder sprake was van opzettelijke vervuiling...daar is het normaal dat de pro "betaalt".

Voor een individu, 12 euro per huishouden vragen voor rioolwerk vind ik beschamend in een land dat belasting op arbeid tegen 50%! We hoorden zaak in zaak in 2006 in België...

Ik heb het gevoel dat het... duur gaat worden... : Mrgreen:

Welnu, we gaan weg van het oorspronkelijke onderwerp dat betrekking heeft op het interview!

Wat is hier het "goede niveau" van een septic tank met kak? (vertel me alsjeblieft niet: het is goed zolang het niet overstroomt... het is goed!)
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 20/07/09, 18:03

Christophe schreef:een septic tank


Hououou meneer, hij zei een slecht woord!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 20/07/09, 18:51

Voor mijn septic tank kreeg ik het advies om deze te onderhouden met een speciaal tankproduct. Ik gebruik willekeurig Eparcyl om het niet te noemen, met een "wilde smaak" (? nee, ik moet in de war zijn! : Mrgreen:) . Kortom, elke week een dosis in de koffie uh sorry op kantoor...

Niet genoeg achteraf om te zien of dit de werking op de lange termijn verbetert, maar het heeft in ieder geval een groot nadeel, na de behandeling (de volgende dag) is de bodem van de kom bedekt met een kleine maronna-afzetting van de meest smakelijke .... die het Harpic "biologisch afbreekbare" en muntproduct, alstublieft, niet effectief kan verwijderen : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/07/09, 18:56

Nou in ons geval: sinds 2007 hebben we niets gedaan en ruiken we niets...

Daarnaast was het huis sinds 2001-2002 een tweede huis.

We moeten geloven dat we goed "zaaien"...

Beeld

Flytox en Teigetje, je moet stoppen met "doseren"...gewoon om te zien en als het begint te stinken, probeer dan de yoghurt (verser werkt blijkbaar beter)...om te zien of het werkt!

: Idee:
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten