Regenwaterpomp bescherming

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
valucjean
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/09/08, 21:28
Plaats: rumilly.74

Regenwaterpomp bescherming




par valucjean » 19/07/09, 12:38

hallo allemaal
na een regenwaterrecuperatie :D , verschillende problemen met de zuigbuisbreuk (lek, gespleten buis, enz.) :onheil: Ik ben gebracht om de temperatuur van de pomp te regelen.
Ik vond op de markt een instelbaar temperatuurregelaarrelais met pt100-sonde of thermokoppel dat op de pomp is geplaatst.
: Lol:
aan wie een soortgelijk ongeluk zou zijn overkomen, kon ik meer details communiceren
valucjean
Ik heb de foto's niet kunnen downloaden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2

Re: Bescherming van regenwaterpomp




par Lapin » 19/07/09, 19:49

valucjean schrijft:... na een regenwaterrecuperatie :D , verschillende problemen met de zuigbuisbreuk (lek, gespleten buis, enz.) :onheil: Ik ben gebracht om de temperatuur van de pomp te regelen.


Ik kan de relatie tussen problemen niet begrijpen
afdichting van de zuigleiding van de noodzaak om de
temperatuur van de pompmotor (?).
Ik denk dat we eerst de oorzaak hiervan anders moeten vinden
leidingprobleem, voordat u probeert de
temperatuur van de pomp Inderdaad zelfs een thermische beveiliging
slaat de pomp niet op, alleen de motor wordt opgeslagen.
0 x
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 19/07/09, 20:17

Hallo,

Ik kan de relatie tussen problemen niet begrijpen
afdichting van de zuigleiding van de noodzaak om de
temperatuur van de pompmotor (?).

nou, ik ook niet .....

toch, als er een probleem is met lekken en scheuren in de aanzuigleiding, zou ik u al willen vragen wat voor soort buis het is ...
vermijd goedkope transparante gegolfde buizen, die kwetsbaarder zijn en gemakkelijk genoeg barsten ... (en moeilijk te controleren in de begraven tank)
betaal liever meer voor een goede versterkte flexibele slang, die een bundel jaren meegaat en zonder dergelijke ergernissen !!

prijs voorbeeld:
voor honderd € = versterkte flexibele slang 3 m met vlotterzeef voorzien van terugslagklep en fittingen (in België)
voor een dikke honderd € = versterkte flexibele slang 2 m met vlotterzeef uitgerust met terugslagklep en fittingen (in Frankrijk)

tel 1 X 1/2 de hoogte van de tank voor de lengte van de buis ...

NB: veel mensen klagen ook de meerprijs van dompelpompen aan ten opzichte van (gelijkwaardige) oppervlaktepompen ..., maar over het algemeen "vergeten" om er ook rekening mee te houden dat deze "afzuigkit" niet nodig is bij een Ondergedompelde pomp .......

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
valucjean
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/09/08, 21:28
Plaats: rumilly.74

Bescherming van regenwaterpomp




par valucjean » 19/07/09, 21:14

Bonsoir
de pomp: op pers
om de eerste vraag te beantwoorden, klassieke geringde buis (volgens de plaatselijke ijzerhandel geen probleem) maar ik had zo'n haast om mijn nieuwe installatie te starten dat ik niet kan wachten tot september (2008) om opnieuw te openen van een professionele distributeur.

voor de tweede, als er een luchtinlaat is tussen de zeefklep en de pomp, zal deze pompen zonder de ingestelde druk te bereiken, vandaar de oververhitting van het pomplichaam en niet de motor, dus de ineffectieve thermische motorbeveiliging, evenals een gebrek aan waterbescherming omdat er altijd water is, regel ik de temperatuur van het pomphuis (ingestelde temperatuur 25 °)

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest in mijn uitleg

hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 19/07/09, 21:35

U gaat de storingen verknoeien door de pomp a te draaien
leeg.
Daarnaast vervangt u gewoon de ongeschikte slang
door een Socarex bij voorkeur Reinforced. Over het algemeen gebruik ik
1 "versterkt. Besteed meer aandacht aan de dichtheid van de verbindingen.
lijkt een goed idee om op korte termijn te sparen.
Socarex is te vinden in alle goede bouwmarkten
voor lichte doe-het-zelvers of pro's
0 x
valucjean
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/09/08, 21:28
Plaats: rumilly.74




par valucjean » 19/07/09, 21:59

Konijn schreef:U gaat de storingen verknoeien door de pomp a te draaien
leeg.
Daarnaast vervangt u gewoon de ongeschikte slang
door een Socarex bij voorkeur Reinforced. Over het algemeen gebruik ik
1 "versterkt. Besteed meer aandacht aan de dichtheid van de verbindingen.
lijkt een goed idee om op korte termijn te sparen.
Socarex is te vinden in alle goede bouwmarkten
voor lichte doe-het-zelvers of pro's




Ik heb deze besturing ingesteld om te voorkomen dat hij leegloopt en om extra bescherming te bieden in geval van een probleem (problemen kunnen altijd voorkomen) en dan zou ik de aanzuigslang vervangen, dat doe ik niet weet dat de kenmerken "flexibele doorschijnende buisring staal werkdruk 6 bar"
hartelijk
valucjean
0 x
valucjean
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/09/08, 21:28
Plaats: rumilly.74




par valucjean » 19/07/09, 22:05

valucjean schrijft:
Konijn schreef:U gaat de storingen verknoeien door de pomp a te draaien
leeg.
Daarnaast vervangt u gewoon de ongeschikte slang
door een Socarex bij voorkeur Reinforced. Over het algemeen gebruik ik
1 "versterkt. Besteed meer aandacht aan de dichtheid van de verbindingen.
lijkt een goed idee om op korte termijn te sparen.
Socarex is te vinden in alle goede bouwmarkten
voor lichte doe-het-zelvers of pro's




Ik heb deze besturing ingesteld om te voorkomen dat hij leegloopt en om extra bescherming te bieden in geval van een probleem (problemen kunnen altijd voorkomen) en dan zou ik de aanzuigslang vervangen, dat doe ik niet weet dat de kenmerken "flexibele doorschijnende buisring staal werkdruk 6 bar"
hartelijk
valucjean

Ik zag zojuist de buis in kwestie, zou deze een elleboog van 90 ° accepteren, omdat deze door een buis van 100 pvc met een elleboog van 90 ° moet gaan, configuratie vereist
hartelijk
valucjean
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 19/07/09, 22:23

Ja, de socarex gaat door een bocht van 90 ° van 110 °.
gemakkelijker gewoon bedekken met siliconenolie en voorbereiden
socarex door het in de zon te leggen zodat het zachter wordt.
Dat gezegd hebbende, zal het niet per se gemakkelijk zijn, maar het is mogelijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 19/07/09, 22:24

Maar wat is deze "socarex" voor zuigleiding?

De zwarte polyethyleen drukslang, 1 € per meter die over het algemeen wordt gebruikt voor drinkwaterleidingen?

Ik heb zojuist een tuinpomp vervangen (de andere die deze winter niet werd afgetapt, bevroor ... : Mrgreen: ). Brand Watss (67 €) 1200w bij Brico D ...
Ben geeft het minder goed dan de oude (echter minder krachtig en eerste prijs). Het water is 3 m, met een 1 "gegolfde slang, die nog eens 2,5 m onder water afdaalt, in het mondstuk.
Ik moet het volledig voorpompen zodat het water wil afstoten, en het warmt op bij gebruik. Wat minder het geval was bij de oude ...
Wat is het probleem? Ik controleerde de zeef, klep en veranderde de sok rond de zeef (met kapfilter :D ).
Was het de gegolfde buis die een vriesbeet opliep? Omdat er niets voor de hand ligt.
Of de pomp die een stoofpot is ...

Vervang het door zwart polyethyleen, maar het is een beetje stijf voor de uitgang van de put ... Nee?
0 x
valucjean
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/09/08, 21:28
Plaats: rumilly.74

Bescherming van regenwaterpomp




par valucjean » 19/07/09, 22:33

Nou, het zal nodig zijn dat ik de test maak, maar ik ben nog steeds bang dat het bij de elleboog zal crashen, de verbindingsbuis maakt 100 mm
te zien
hartelijk valucjean
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten