Strofilter voor grijswater voor de tuin

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
PIERROTVAR
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 09/07/09, 15:51
Plaats: HET CASTELLET
x 2

Strofilter voor grijswater voor de tuin




par PIERROTVAR » 09/07/09, 16:09

Ik had een rapport gezien over een man die zijn grijze water uit de keuken filterde om zijn tuin water te geven en ik wilde beginnen.
Ik vond een elektrische stapel van 50-liters terug die naar de prullenbak ging, ik opende hem en plaatste een filter onderaan.
Gevuld met stro (ze filtert het vuil uit de keuken) veranderde ik de richting van het vuile water vóór het riool (zonder het toilet natuurlijk) naar mijn filter en sinds 15 dagen heb ik de resultaten al gezien.
Ik geef een deel van mijn tuin water om te zien of het werkt in vergelijking met de rest.
Ik gebruik ook biologisch afbreekbare afwasmiddel om te helpen.
Ik ga sinds deze week door de badkamer om water te geven.
Beeld
Als u geïnteresseerd bent foto's beschikbaar!
1 x
We zouden zoveel meer doen als we geloofden dat het minder onmogelijk was.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 09/07/09, 16:27

Hallo, ja we zijn geïnteresseerd, je kunt zoveel foto's plaatsen als je wilt over dit onderwerp ...

Vraag: omdat het rietje biologisch afbreekbaar is, moet je het elke hoelang veranderen? Zou het gebruik van een mineraal (zand, grind) niet interessanter zijn?

Het zal gemakkelijker zijn dan post per post te beantwoorden. (Ik heb je e-mail verwijderd om spam te voorkomen)
0 x
futuranat
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 14/11/08, 16:09

grijze wateren




par futuranat » 09/07/09, 16:44

Hallo, ja ik ben ook geïnteresseerd, dezelfde vraag over stro en ik zou ook graag willen weten of het je tijd kostte en of het moeilijk is om je grijze wateren van de stapel te bevriezen?

hoe dan ook, dit ding is echt goed :)
0 x
PIERROTVAR
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 09/07/09, 15:51
Plaats: HET CASTELLET
x 2




par PIERROTVAR » 10/07/09, 02:31

Het rietje wordt slechts twee keer per jaar vervangen.
het water dat eruit komt lijkt erg schoon en de tuin klaagt niet ... te volgen.
het moeilijkste was om een ​​kleine cumuluswolk (50 liter) te vinden die in de prullenbak ging en de bovenkant afsneed met een molen, dan is er onderaan een buis waardoor het hete water stroomt, plaats gewoon een filter "klamboe" stijl om te voorkomen dat de rietjes naar beneden vallen en verstopt raken. omdat het peil hoog genoeg is, blijft het water ook tijdens de vakantie altijd op de bodem om te voorkomen dat de bacteriën die zich ontwikkelen om de onzuiverheden op te eten, afsterven.
0 x
We zouden zoveel meer doen als we geloofden dat het minder onmogelijk was.
futuranat
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 14/11/08, 16:09

merci




par futuranat » 15/07/09, 15:01

bedankt voor al deze informatie! Ik zal het dan ook proberen te doen! het lijkt niet zo ingewikkeld en het moet veel besparen :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 16/07/09, 00:48

Ik heb nog nooit zo'n groot strofilter gezien !! :schok:

Hoe bewaar je water?

"Normaal" is het nodig om grijs water te filteren met een strofilter puis met een vijver / filter van waterplanten (die erg mooi is) voordat u het water opslaat.

Een plus
0 x
PIERROTVAR
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 09/07/09, 15:51
Plaats: HET CASTELLET
x 2

STROFILTER




par PIERROTVAR » 17/07/09, 19:29

Ik bewaar het water dat het via een druppel rechtstreeks in de tuin stroomt niet. Ik geef een deel van de tuin alleen water om het effect van het grijze water uit het stromfilter te zien en kijk of ik kan upgraden naar groter met badkamerwater voor de rest van de tuin
0 x
We zouden zoveel meer doen als we geloofden dat het minder onmogelijk was.
futuranat
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 14/11/08, 16:09

grijs water




par futuranat » 21/07/09, 16:36

Hallo, dus je hebt een druppel om de tuin water te geven, maar als je 's avonds de tuin water wilt geven, is het bijvoorbeeld plotseling niet zo mogelijk ... tenzij ik niet alles begreep :)
0 x
PIERROTVAR
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 09/07/09, 15:51
Plaats: HET CASTELLET
x 2

STROFILTER




par PIERROTVAR » 24/07/09, 12:06

Ik irrigeer permanent en plaats een afsluiter net onder de uitlaat van mijn stapel zodat ik 's avonds de liters water kan sluiten en bewaren als ik dat wil.
Gisteren heb ik de douche en de wastafel in de badkamer aangesloten!
De tuin herleeft en mint groeit overal rond de druppelmondstukken.
Volgende stap het planten van een rivierriet om te zien dat het voldoende water heeft om te groeien
0 x
We zouden zoveel meer doen als we geloofden dat het minder onmogelijk was.
futuranat
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 14/11/08, 16:09




par futuranat » 27/07/09, 16:23

ah ok, met een afsluiter is het zo cool dat je inderdaad je water kunt opslaan!
Ik zei dat omdat het beter is om 's avonds met de hitte water te geven :)
anders, heb je in de winter enig idee hoe je je water kunt gebruiken?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten