rivier pomp, eenvoudige oplossingen?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var

rivier pomp, eenvoudige oplossingen?




par marieagnes » 24/06/09, 15:42

Ik wilde een foto plaatsen om mijn probleem te beschrijven, maar ik ben beslist slecht !!! Ik begreep niet wat er in het kort staat.

hier is mijn probleem:

Ik heb een huis op terrassen geplaatst (dat wil zeggen min of meer 10 meter hoger dan de bodem van de tuin en een rivier die onder in de tuin stroomt.

onze moestuin ligt amper twee meter boven de rivier maar we willen ook graag de bovenkant van de tuin (10 m hoger) water geven met iets anders dan onze emmers en onze armen....

de rivier heeft in de zomer weinig stroming en is niet erg diep (hoewel er waterpoelen zijn op plaatsen waar we nauwelijks voeten hebben). in de winter kan deze rivier veranderen in een stortvloed... het is "de woeste rivier".

Ik ben op zoek naar plannen om een ​​pomp te maken waarmee ik water kan geven met de kracht van de kleine zomerstroom, wetende dat ik in de winter geen water geef.

Ik zag een topic over rivierpompen en ik geef toe dat ik geen wetenschapper ben voor twee cent.....

Kan iemand me een plan geven met de materialen die ik moet gebruiken om het te maken? Of ergens waar ik het kant-en-klaar kan kopen?

oli 80 kwam met een pomp die lijkt te passen bij wat ik zoek, behalve dat hij enorm is en niet in onze stroom zou passen, maar als we hem maken, kunnen we hem misschien kleiner maken...

dank u voor uw antwoorden
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 24/06/09, 16:53

0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

pulspomp




par Oli 80 » 01/07/09, 22:08

goedenavond, als u op zoek bent naar een systeem om gemakkelijk water te verhogen, een driepijpsbox en dat is alles
http://nxtwave.tripod.com/gaiatech/pulser/index.htm

in deze link zijn er twee video's van het systeem in werking
0 x
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 02/07/09, 09:59

het is waar dat het niet ingewikkeld is, maar .... je moet graven onder de bedding van de rivier ...? omdat er aan beide kanten oude stenen muren zijn die je niet kunt aanraken....

met mijn man denken we dat we misschien een pomp gaan plaatsen met een zonnepaneel en een batterij. oprecht, het is helemaal niet wat ik wilde, maar ach... zolang we maar water kunnen geven zonder EDF of TOTAL te voeren...

: Liefde:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/07/09, 10:03

marieagnes heb je onze kleine zonnepompinstallatie gezien?

Anders staat het hier op pagina 2: https://www.econologie.com/forums/pompe-a-ea ... t7677.html

PV is niet noodzakelijkerwijs de meest economische oplossing... Ik zeg het vooral voor het doel van "testen" op lange termijn...

Je lijkt op een berghelling te staan, dus als je druk hebt, kun je een heleboel andere dingen doen, te beginnen met een hydraulische ram...

Ook daar heb ik er ondanks de lage druk van onze beek een geïnstalleerd:
https://www.econologie.com/pompage-par-b ... -3835.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 02/07/09, 16:19

:P koel
Ik zal dit aan mijn man laten zien omdat het mijn niveau van technisch begrip ver te boven gaat...

je zou kunnen zeggen dat ik op een berghelling sta... Ik zit meer in een bassin

de rivier heeft een beetje stroming in de zomer, maar kan in de winter boos of zelfs woedend worden
bovendien wordt deze rivier de Raby genoemd, in het Provençaals betekent het de nerveus....

daarom willen we een afneembaar systeem anders vinden we de pomp in januari in het dorp!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 02/07/09, 20:24

een eenvoudige marieagnes-oplossing

Je opent een Skype-account en in stem leg ik je uit hoe je je afbeeldingen kunt plaatsen....


miauw

maar je hoeft niet te blijven hangen, want de 7 uur is al voorbij en voordat ik de gelegenheid heb om je te bellen...tenzij 9 telecom snel een nieuwe lijn opent (iemand heeft info over dit onderwerp?)
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 03/07/09, 15:18

Ah, dat is het. Ik heb gevonden hoe ik foto's moet plaatsen !!

Beeld


ramsystemen... dat zou prima zijn voor de moestuin (en zelfs meer... want ons land waait) maar niet voor bamboe...

we kunnen niets aan de stenen muren hangen...
er is niet veel diepte of stroming in de zomer, maar in de winter (en soms in september tijdens stormen in de nazomer) wordt dezelfde rivierfoto bijna vanaf dezelfde plaats genomen:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/07/09, 15:44

Wauw! Het verbaast me niet dat je man liever een aperitief op het terras drinkt in plaats van te watertanden!
In welke hoek is het?
Ik wist niet dat het toegestaan ​​was om in dit soort plaatsen te wonen. :D

Deze zeer oude stenen muren aan beide kanten inspireren me. Was er niet eens een molen?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
marieagnes
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 24/06/09, 15:13
Plaats: 83 - Var




par marieagnes » 03/07/09, 16:47

er is nog een oude molen iets lager en een andere veel lager in de richting van het dorp (die trouwens nog steeds werkt, het is voor olie)

maar de molens zijn niet "zichtbaar", ze zijn gemaakt voor olijfolie en daarom wordt het water uit de rivier omgeleid (door een soort val) en komt rechtstreeks in de kelder van het huis en het water draait een groot houten wiel dat een steen boven die rolt op een groot dienblad waar de olijven op liggen....

Ik weet niet waarom als ik het uitleg, het er ingewikkeld uitziet als het dat niet is...

(ik zit in de var)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten