Jaarlijks waterverbruik

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1

Jaarlijks waterverbruik




par Peer Belle Helene » 26/04/09, 18:22

Hallo van de dag,

tijdens het zoeken en classificeren van mijn papieren, kwam ik mijn waterrekening tegen en in het bijzonder de samenvatting van ons verbruik van 2005.

2005: 157 M3
2006: 146 M3
2007: 104 M3 We plaatsen het zwembad niet meer, ik wil het niet meer en een nieuwe wasmachine (de oude stierf na 20 jaar)
2008: 86 M3 De beluchters zijn geïnstalleerd op de drie waterpunten.

Zoals we met enkele kleine veranderingen kunnen zien, verbruiken we echt minder water.
Ik geef aan dat we hier bij 5 permanent en vaak bij 7 wonen (onze twee volwassenen zijn op de universiteit) en dat we onze tanden niet poetsen door het te laten stromen, maar we hebben een beker.
Kortom, kleine dingen die het spel elke dag veranderen.

Is uw waterverbruik van deze bestelling ???
0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 26/04/09, 19:41

Ik heb geen idee! Ik heb het onderwerp nooit onderzocht, maar ik zou het je vertellen zodra mijn archeologische sessie over papierwerk was afgelopen!

... om te volgen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Chartrousin
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 66
Inschrijving: 28/11/08, 23:37
Plaats: allemaal hoog




par Chartrousin » 26/04/09, 21:40

minder dan 90m3 / jaar voor 5-mensen, dit is een zeer laag verbruik. Ik moest vorig jaar ongeveer 30m3 water gebruiken (alleen doordeweeks, + 2 mensen in het weekend), wat iets meer is dan jij, vergeleken met het aantal mensen, dat al zorgde (maar kan nog beter ...).
Ik had de kans (werk) om veel huizen te bezoeken en hun waterverbruik te bestuderen, en we bereiken heel (heel erg) zelden zulke lage niveaus. Meestal draaien we, in wat ik zie, om de 90m3 in een familie van 3-mensen die al een beetje voorzichtig zijn (en zonder jonge kinderen!).
Voor een gemiddelde familie van 4-mensen variëren de cijfers die ik heb gezien van 130 tot meer dan 250 (!!) m3 ... Dit komt overeen met de Franse statistieken die 30 tot 40 m3 / jaar aankondigen .habitant, maar u bent duidelijk lager, gefeliciteerd.
0 x
"Het heeft geen zin voor de mens om de maan te winnen als hij de aarde verliest."
[François Mauriac]
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 26/04/09, 21:46

We hebben geen bad en ik douche 4 of 5 één keer per week op mijn werkplek, dus dat bespaart ook geld.

Geen moestuin, ook een recente vaatwasser.
0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
Chartrousin
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 66
Inschrijving: 28/11/08, 23:37
Plaats: allemaal hoog




par Chartrousin » 26/04/09, 21:54

Ja, hoe dan ook, ik denk dat je de consumptielimieten voor 5-mensen nadert. Om echt lager te gaan, zou je grijs water moeten recyclen of droge toiletten gebruiken ...
Maar het is al goed, als het Franse gemiddelde op dit niveau was, zullen we niet ver van 1 miljard m3 drinkwater per jaar besparen, alleen al in Frankrijk (50%)!
0 x
"Het heeft geen zin voor de mens om de maan te winnen als hij de aarde verliest."

[François Mauriac]
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 27/04/09, 10:50

Vorig jaar zaten we op 17 m3 water op 2 voor het "huishouden" (+ 13 m3 uitzonderlijk om onze thermische zonne-buffer op te laden) zie: https://www.econologie.com/forums/prix-de-l- ... t6086.html

Het leek ons ​​erg weinig, vooral omdat we niet de indruk hebben onszelf te beperken - gewoon om voorzichtig te zijn. We zullen het zien bij de volgende aanpassing.

Wat veelzeggend is in de figuren van Poire belle Helene, is de aanzienlijke daling als de kleine "trucs" worden ingevoerd die niet zwaar zijn, maar die een echt verschil maken. Zoals wat de "kleine gebaren voor de planeet", het werkt.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 27/04/09, 11:39

:schok: 17Mcubes?
Ja maar ... je hebt het over het water uit de meter, misschien is er naast regenwater ..
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 27/04/09, 12:13

Nee, geen regenwater, alleen de meter.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 27/04/09, 12:19

Beeld :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 27/04/09, 13:14

Yep LeJuste: je wilt toch niet dat we het water in de stroom voor aardbeien en tomaten tellen, of wel? :schok:

Christine schreef:We zullen het zien bij de volgende aanpassing.


Hij is net aangekomen: we hebben 40,94 € "gewonnen" (van wat we al hebben betaald) dat ze ons zullen terugbetalen, maar ik weet niet hoeveel m3 het precies is !! (aangezien het altijd gebeurt, niet van benaderende berekeningen, zijn hun facturen niet te noteren :) )

Voor 2009 schatten ze onze dagelijkse consumptie op 134 L / oneven dag is het 47 m3 ah ah ah zal nog moeten terugbetalen !! : Mrgreen:

Hier LeJuste vond ik je hallucinamentaal lage factuur over het andere onderwerp:

Beeld

25L / dag in 2006?! Chapeau! Kom op, geef het toe: hoe heb je de meter kunnen overbruggen? : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten