Pomp condensator nocchi

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
mibru
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 11/04/09, 12:35

Pomp condensator nocchi




par mibru » 11/04/09, 12:47

Hallo,

Mijn pomp (minder dan drie jaar oud) is defect. Door het in de sector aan te sluiten, hoor ik een geluid, maar het gaat niet aan. De tafel startte niet.

Er is mij verteld dat het de condensor kan zijn. Kan iemand mij begeleiden bij het demonteren en toegang krijgen tot de condensor? Dankjewel.

NOCCHI DOMINATOR 5 '' 70/75 POMP
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Motorcondensator van een pomp




par bobono » 11/04/09, 21:12

Ga naar deze site alle verschillende montage.

http://webelec.waika9.com/robertg/motmono.html#TYPE .

Bepaalde enkelfasige motoren werken zonder condensatoren De faseverschuiving wordt veroorzaakt door een ring of ring die een van de spoelen omringt.
Aangezien de motor start met een lichte onbalans tussen de twee spoelen, is een aanval voldoende voor een storing.
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 11/04/09, 22:39

hallo mibru
demontage van bovenaf, een schroef onder de waterdichte capsule en directe toegang tot de condensator
zie kaart: http://www.nocchi.it/immagini/oggetti/877.pdf

het kan ook het vlottercontact zijn
maar als het mechanisch is kun je het weggooien omdat de meercellige pompen erg moeilijk te repareren zijn, zelfs voor de profs is het niet rendabel.

het is een heldere waterpomp als hij een geladen water heeft gepompt, kan hij worden geblokkeerd, maar in dit geval zal hij trippen.
Ik denk dat de diagnose van de flat de juiste is ...

a + houdt ons op de hoogte
0 x
mibru
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 11/04/09, 12:35

In Boubka




par mibru » 11/04/09, 23:40

Hoe kom ik erachter of het een vlotterprobleem is? Ik schudde het, ik hoor hetzelfde geluid als voorheen, maar de pomp start nog steeds niet.

Merk op dat de pomp tot gisteravond werkte. Gisteren heb ik mijn blaas van mijn Zilmet-ballon (200L) vervangen, deze was doorboord.

Ik zie niet hoe ik van bovenaf toegang heb tot de condensator. Het lijkt mij niet dat er toegang is tot het interieur van de pomp. Ik voeg hieraan toe: dat deze pomp nog geen drie jaar oud is, het gepompte water (oude goed herstartte) heeft geen modderig water.
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 12/04/09, 10:24

hallo
Als u het plan van dichterbij bekijkt, lijkt het erop dat u de schroef in het midden van de zeef moet verwijderen en de zeef van het lichaam moet losschroeven. Verwijder vervolgens het lichaam van bovenaf.
aangezien het geluid maakt wanneer je het aansluit, denk ik ook aan de flat.
0 x
mibru
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 11/04/09, 12:35

Reageer op Boubka




par mibru » 12/04/09, 18:03

Hallo Boubka,


Ik heb de pomp een beetje verplaatst met de schroef die ik een beetje kan bereiken en met moeite door de trede na het verwijderen van "het filter" is er een schroef om het te verwijderen aan de onderkant van de pomp. Deze loopt waardoor de motor niet lijkt vast te zitten ...

Ik vraag me af hoe ik de waterdichting moet maken en vervolgens weer in elkaar moet zetten: als het me lukt om toegang te krijgen tot het appartement !!!

Staat de afdichting op zichzelf of moet er iets speciaals worden gedaan om de pomp af te sluiten?

Bedankt voor je actieve deelname aan mijn reparatie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/04/09, 23:13

geef een beetje aan over welke pomp je het hebt!

als het een oppervlaktepomp is, zit de condensor in de motorklemmenkast

als het een ondergedompelde pomp is, bevindt de condensor zich niet in de pomp maar in de opbouwdoos

Chinese condensatoren worden kleiner

er is echter geen vooruitgang geboekt in de condensatortechnologie: dus als ze te klein zijn, is dat simpelweg omdat ze te klein zijn

Ik vervang steeds vaker dode condensatoren op low-end pompen ...
0 x
mibru
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 11/04/09, 12:35

Reageer op chatelot16




par mibru » 13/04/09, 08:45

Hallo chatelot 16.

Ik heb de naam en het model van mijn pomp al genoemd: NOCCHI DOMINATOR 5 "70/75 PUMP.

Het is een ondergedompelde pomp.

Dank u voor uw bijdrage.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/04/09, 11:21

demonteer de pomp dus niet, maar kijk waar de condensor zich in de schakelkast bevindt

dan is de condensator niet per se helemaal dood: hij is vaak gedeeltelijk uitgebrand: hij heeft een te lage capaciteit en de motor heeft niet meer voldoende koppel om te starten

de eenvoudigste manier is om het te veranderen

het is ook mogelijk om het te bedienen door het rechtstreeks op de 220 aan te sluiten en de stroom te meten die het verbruikt: het stelt je in staat om de capaciteit te berekenen en te kijken of het goed is
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/04/09, 11:43

Ik heb zojuist je pdf geopend: helaas is het een condensor die in de pomp is ingebouwd

het zal daarom moeten worden gedemonteerd en met succes weer in elkaar worden gezet op een verzegelde manier: het zal niet gemakkelijk zijn


koop voor uw volgende pomp altijd een model met condensator om op het oppervlak te monteren

op de pdf lijkt het me dat alles is ingeklemd door een grote draad aan de onderkant van de pomp: als je het kunt losschroeven moet de pomp naar buiten komen en de bovenklep moet kunnen loskomen: de afdichting wordt gemaakt door 2 O-ringen: je kan hopen dat het waterdicht is door simpelweg te sluiten

maar het is niet zeker of het een schroefdraad aan de onderkant van de pomp is: het wordt soms gelast of gekrompen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten