Regenwater of bronwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
sbob
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 09/04/09, 16:52
Plaats: 44480 dongen

Regenwater of bronwater




par sbob » 09/04/09, 16:57

hello,
Ik ben in renovatie en mijn huis heeft een open put en een betonnen tank om regenwater op te vangen, en mijn vraag is om mijn hele huis te voorzien (verbruik en hygiëne), mocht het beter zijn om een ​​filtersysteem op de put of op de tank te installeren .
dank u voor uw advies. : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/04/09, 17:11

En het regenwater? : Mrgreen:

Moeilijk om uw vraag te beantwoorden zonder de kwaliteit van het water in de put te kennen...
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 09/04/09, 17:15

Hallo,

Mijn eerste advies zou zijn om de tank te gebruiken als buffer gevoed door de put (in het slechtste geval één keer per dag) en daarom de filtratie op de tank te zetten.
Dit geeft een comfortabele voeding en slechts één filtratie.

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 09/04/09, 17:45

:D Hallo,
Vroeger was een put goud, nu...
Zoals Christophe zegt, moet je de kwaliteit van het water controleren; hoe dan ook, dit water is nog steeds goed voor veel dingen; namelijk toiletten, tuinbewatering, eventuele koeling van het huis in de zomer, autowasstraat.
Soms was er in de put een geheime doorgang die naar een ondergrondse gang leidde... waar een schat verborgen was... :schok: (het is geen grap)
Sluit nooit een put af. Er zijn mensen die veel geld betalen om er een te boren. :?
Als u in België een waterput aangeeft, krijgt u een watermeter... en betaalt u :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 09/04/09, 17:46

lejustemilieu schreef:Soms was er in de put een geheime doorgang die naar een ondergrondse gang leidde... waar een schat verborgen was... :schok: (het is geen grap)


Ja en in dit geval had je ook genoeg macabé op de bodem die het water vervuilde... : Mrgreen:

lejustemilieu schreef:Als u in België een waterput aangeeft, krijgt u een watermeter... en betaalt u :D


1 april is voorbij...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 09/04/09, 18:22

Geen eerste april, ik ken het geval van mensen die om een ​​boring vroegen. Het bedrijf dat de boring heeft gedaan heeft het aangegeven...en de gemeente kwam een ​​meter plaatsen!
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
sbob
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 09/04/09, 16:52
Plaats: 44480 dongen




par sbob » 09/04/09, 21:03

de laatste wateranalyse van de put die werd gemaakt, toonde de aanwezigheid van bacteriën uit de ontlasting (thermotolerante coli en fecale streptokokken), het lijkt alsof het afkomstig is van het freatische grondwater, maar verder was er niets dat consumptie in de weg stond.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/04/09, 07:17

(thermotolerante coli en fecale streptokokken)

Geen goed resultaat...
Zou er toevallig geen septic tank in de buurt zijn?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/04/09, 08:12

Christophe schreef:
lejustemilieu schreef:Soms was er in de put een geheime doorgang die naar een ondergrondse gang leidde... waar een schat verborgen was... :schok: (het is geen grap)


Ja en in dit geval had je ook genoeg macabé op de bodem die het water vervuilde... : Mrgreen:

lejustemilieu schreef:Als u in België een waterput aangeeft, krijgt u een watermeter... en betaalt u :D


1 april is voorbij...

Ik vond de tekst van de Belgische wetgeving.
De vriend die een meter moest zetten, vond ik de reden: hij is boer, en als ik de tekst goed begrepen heb, moet je een meter verder zetten dan 10 kuub per dag.
Voor een huishouden is het oké.
http://wallex.wallonie.be/index.php?doc ... 5&from=rss
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
sbob
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 09/04/09, 16:52
Plaats: 44480 dongen




par sbob » 10/04/09, 08:16

Ik denk het niet, want ik woon in een wijk met riolering.
ik weet alleen dat het oude rioleringsnetwerk vlak naast de put liep en dat het in slechte staat verkeerde.
een uv-zuiveringssysteem het probleem niet oplost?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten