Verhoogde waterdruk

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
hl
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 01/09/08, 09:07

Verhoogde waterdruk




par hl » 07/04/09, 17:54

Hallo,

Ik zoek een manier om zonder energie de waterdruk in een leiding te verhogen. Ik denk dat door achtereenvolgens het gedeelte van de leiding van een tank die op 5 meter hoogte is geplaatst en over het hele traject ervan te verkleinen, we de druk moeten kunnen verhogen (ik zoek minimaal één bar om een ​​'bewateringssysteem' in werking te stellen). Maar is de methode in de praktijk interessant? Zo niet, zijn er dan andere manieren om de druk te verhogen?

Merci.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/04/09, 18:08

Jouw idee is onmogelijk: vanaf 5 meter kom je nooit boven de 0.5 bar...zonder hydropneumatisch trucje...

Een van deze trucs zou de hydraulische ram zijn.

Als het water waar je het over hebt ‘gratis’ is, kun je je voorstellen dat je een hydraulische ram, maar pas op dat u ongeveer 80% van het water "verliest".

Een goed gemaakte ram kan in jouw geval de druk met 10 verhogen, dus je komt op 5 bar!

Hier zijn enkele links:
https://www.econologie.com/forums/belier-hyd ... t5268.html
https://www.econologie.com/plans-de-real ... -3808.html
https://www.econologie.com/pompage-par-b ... -3835.html
0 x
hl
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 01/09/08, 09:07




par hl » 07/04/09, 18:56

In feite stelt u voor dat ik de ram gebruik om het water te laten "laten zakken", terwijl we het doorgaans verhogen.

Dit is een heel goed idee, vooral omdat het verloren water kan worden teruggewonnen in een grond- of ondergrondse tank.

Het leek mij echter dat we door het verkleinen van de doorsnede van een pijp de druk konden verhogen en dat dit principe bij Marly was toegepast. Misschien ben ik verwarrend.

Merci.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/04/09, 19:08

Ja als je wilt, maar bovenal bied ik je een ram aan om de druk te verhogen van 0.5 naar de benodigde 1 bar... Dus laten we het water met 5 meter zakken om het met 10 meter te verhogen als je wilt!

:)

Omdat uw drukverschil laag is, zult u minder water verspillen.

Kijk naar de links: een ram wordt echt van geval tot geval gedaan!
0 x
hl
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 01/09/08, 09:07




par hl » 08/04/09, 16:49

Ah ja, ik begrijp het nu beter. Ik twijfelde gisteravond eigenlijk. Ik zal er eens over nadenken, want het is misschien niet eenvoudig om het in te stellen.

Merci.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten