Watertabel voor vervuilingsalarm: wat te doen?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche

Watertabel voor vervuilingsalarm: wat te doen?




par jime » 09/02/09, 14:38

Hallo,

Ik presenteer de situatie kort.

Mijn ouders zijn slachtoffers op hun land van vervuiling van de waterspiegel, vervuiling waarschijnlijk als gevolg van een lek in het rioolsysteem van het dorp.

Deze bron van vervuiling is niet minimaal. Het water in een van hun vijvers kan veranderen in 24h (ongeveer 60 m3).

Ons probleem is daarom om deze kwestie in het publieke domein te brengen, hetzij door het stadhuis, hetzij door het bedrijf dat verantwoordelijk is voor riolering.

Manifestatie van vervuiling:
Het water in de vijver wordt troebel en een sterke vieze geur (shit) verspreidt zich rond.

Op dit moment hebben we vervuiling opgemerkt door de verantwoordelijke van de vissersmaatschappij en de dorpswacht. Een team van de riooldienst kwam de leidingen reinigen. Effect waargenomen: binnen een half uur werd het water in de vijver bruin, shit kleur met de bijbehorende geur.

En omdat iedereen ons negeert, en toch heb ik vandaag foto's genomen om de omvang van de vervuiling te laten zien.
Dus wil ik lawaai maken, om de boodschap te verspreiden, dat de gemeentelijke dienst de dorpsgronden vervuilt en hun handen wast.
En ik wil met name de feiten meedelen aan wie het kan gaan, zodat het gemeentehuis op zoek gaat naar lekwerkzaamheden, het is jammer van hun kant om een ​​dergelijk probleem te negeren.

Hier zijn de foto's van de vervuiling.

De vervuilde vijver met een straat op de achtergrond, je moet weten dat sinds 10-jaren al deze huizen voor één bewoning zijn getransformeerd in appartementen met 3-appartementen per huis, en de structuur van het riool is sindsdien nooit meer gewijzigd.

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Deze foto toont de overgang van de ene vijver naar de andere, links het water zoals het altijd is geweest (het ruikt geen shit), rechts vervuild water (dat naar shit ruikt op het oppervlak, en nog erger als je je hand erin steekt)

Als we weten wat de meeste van onze medeburgers tanken (chemicaliën, antibiotica), durven we ons de samenstelling van water niet voor te stellen)
Beeld

Beeld

Hier de 2eme-vijver, helder, niet-verontreinigd water
Beeld


Wat te doen en wie te waarschuwen om deze vervuiling te zien?
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 09/02/09, 14:55

Neem contact op met de departementale dienst van ONEMA, die mogelijk in staat zal zijn om u te woord te staan, ten minste u te adviseren over de procedures, ten minste in Frankrijk.

Veel geluk!
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten