Droog toilet (TLB) in appartement?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
elekaj34
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 23/10/07, 11:23
Plaats: Montpellier
x 1

Droog toilet (TLB) in appartement?




par elekaj34 » 27/09/08, 09:49

Hallo,

Welnu, ik heb veel gelezen over TLB's en ik wil daarheen gaan (moe van het sturen van 30 l / dag in het toilet), maar ik heb veel vragen.

Al de ventilatie van de toiletten. Ik hoorde dat het geventileerd moest worden (wat ik me kan voorstellen), maar weinig, veel?
In mijn WC evacueert de CMV 15m3 / h, is dat genoeg? in het ergste geval dacht ik om de CMV rechtstreeks op het niveau van de TLB te brengen, verstandig? dom?

Vervolgens het verbruik van zaagsel / houtkrullen. Welk verbruik per persoon? Ik heb van alles gehoord, van 100l / jaar tot 30m3 / jaar.
Trouwens, de te deponeren zaagseleenheid is "2 tot 3 kopjes" ... goed gedaan en de gestandaardiseerde eenheid daarin? (nou, op dit punt ben ik van plan om in het begin te experimenteren, net als iedereen)
Voor inkoop is het opgelost.

Eindelijk laatste punt. Wat te doen met de compost? Ik heb misschien een paar planten en plantenbakken, maar dat is niet genoeg om al mijn compost te "consumeren". Ik zag een paar "stadstuinen", maar ik weet niet zeker of hij alle compost van me afneemt. Hoe gaat het met u ? (als je in de stad bent natuurlijk)

Bedankt voor je uitleg.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 27/09/08, 12:59

Omdat ik niet in een appartement ben, kan ik niet al uw vragen beantwoorden.
Wat ventilatie betreft, zal je vmc meer dan genoeg zijn; het op het niveau van de doos brengen is technisch nutteloos, maar kan psychologisch gerechtvaardigd zijn (bijvoorbeeld twijfelachtige echtgenoot).
Een tot twee handenvol zaagsel per "vakantie" stelt u in staat om de benodigde hoeveelheden per jaar te benaderen.

U stelt de vraag over het gebruik van compost, in feite is er een fout in de terminologie. De inhoud van de TLB-lediging is een product composteren, niet compost.
Zorg bij het legen van de emmer voor een waterpunt om te spoelen (niet goed schoonmaken (sic!) Spreken).
Tot slot is het belangrijkste belang van dit soort toiletten niet de vermindering van het waterverbruik, maar het vermijden van een absurd zuiveringssysteem dat tot een doodlopende weg leidt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten