Grijs water afvoeren in bodemgesteldheid?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Gilthoniel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 07/09/08, 16:33

Grijs water afvoeren in bodemgesteldheid?




par Gilthoniel » 07/09/08, 16:43

Hallo iedereen!

Mijn schoonvader verhuisde naar een klein landhuis met het standaard sanitaire systeem. We hebben een klein houten chalet direct naast het huis waar we een paar weekenden zullen doorbrengen met mijn vrouw en mijn zoon.
Dit chalet is niet uitgerust, behalve een watervoorziening vanuit het huis.
Ik ga daar een droogtoilet bouwen, maar ik wil daar graag een gootsteen plaatsen.

Mijn vraag is:
Aangezien deze wasbak alleen gebruikt zal worden voor het wassen van handen of gezicht en tandenpoetsen, is het mogelijk om grijs water direct in de grond achter het chalet te lozen, OP VOORWAARDE dat er alleen natuurlijke producten worden gebruikt? : Aleppo zeep voor handen en gezicht, bakken frisdrank voor tanden...? (of andere 100% natuurlijke biologische producten...)?

Ik vraag me af, want een "afleiding" maken naar het individuele sanitaire systeem is misschien niet eenvoudig...

Bedankt voor elk advies of oplossing.

Weldra

Olivier
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Grijs water afvoeren in bodemgesteldheid?




par houthakker » 08/09/08, 17:04

gilthoniël schreef:[...] Mijn vraag is de volgende:
Aangezien deze wasbak alleen gebruikt zal worden voor het wassen van handen of gezicht en tandenpoetsen, is het mogelijk om grijs water direct in de grond achter het chalet te lozen, OP VOORWAARDE dat er alleen natuurlijke producten worden gebruikt? : Aleppo zeep voor handen en gezicht, bakken frisdrank voor tanden...? (of andere 100% natuurlijke biologische producten...)?

Ik vraag me af, want een "afleiding" maken naar het individuele sanitaire systeem is misschien niet eenvoudig...

Bedankt voor elk advies of oplossing.

Weldra

Olivier
Wil je een systeem iets efficiënter maken dan direct strooien, kies dan voor een mini-rietfilter (als je niet op een noordhelling staat en niet te hoog op hoogte).
Anders kan een vijversysteem ook grijswater zuiveren.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 09/09/08, 14:32

of strofilter ;-)
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten