Oude brandstoftank voor regenwaterterugwinning

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
seb28
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 01/09/08, 13:44
Plaats: De paal

Oude brandstoftank voor regenwaterterugwinning




par seb28 » 01/09/08, 13:57

Hallo, ik heb zojuist een huis gekocht waarvan de verwarmingsmethode olie was. Ik ga de verwarmingsmethode veranderen en de brandstoftank van 10000 liter die in de garage is begraven, heeft voor mij geen enkel nut meer.
Er zijn bedrijven die oude brandstoftanks omvormen tot regenwaterreserves. Dus ik dacht dat het misschien interessant zou zijn om deze tank te transformeren.
Heeft iemand dit soort transformaties (ontgassen + behandeling van de tank) al gedaan?
Dit water wil ik gebruiken voor de toiletten, de wasmachine en de tuin.
Dankjewel
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 01/09/08, 14:30

Ik heb deze procedure laten uitvoeren toen ik overstapte op pellets.
mijn tank was 5000L.
op financieel vlak is het op zichzelf niet "rendabel" vergeleken met de prijs van de m3 water maar ik gebruik het vooral om de tuin water te geven of ik vind het zonde om behandeld drinkwater te gebruiken (wat planten niet zo lekker vinden )
Het kostte mij 1200 euro.
ze hebben de binnenkant van de tank schoongemaakt en vervolgens ontvet en vervolgens een epoxyhars aan de binnenkant aangebracht.
Bovendien lijkt het erop dat we vanaf 2009 of 2010 een ongebruikte stookolietank niet meer kunnen laten zoals hij is. het moet worden ontgast en vervolgens worden gevuld met mager beton of worden verwijderd.
De techniek die bestond uit het vullen met zand zou niet langer worden geaccepteerd (volgens de dienstverlener) omdat er op vrij grote tanks gasbellen achterblijven.
voor het geval dat: het bedrijf dat het werk voor mij deed: EURL Lambert in ARC LES GREY (70)
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
seb28
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 01/09/08, 13:44
Plaats: De paal




par seb28 » 01/09/08, 15:05

Bedankt Dirk Pitt, het was de website van dit bedrijf die mij op het idee bracht.
Ik zou graag willen weten of er geen geur van koolwaterstoffen is bij het water dat uit deze tank komt (toilet- en wasmachinegebruik)?
Wat de winstgevendheid betreft, was ik sowieso van plan een tank te installeren om regenwater op te vangen, dus ik kan net zo goed de brandstoftank gebruiken die ik moet laten ontgassen en opnieuw afsluiten.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 01/09/08, 15:54

geen geur van diesel, maar ik stopte hem na 15 dagen na de reparatie in water (volgens wat ze me vertelden) en het water rook naar epoxyharsoplosmiddel. Daarom heb ik het de eerste keer leeggemaakt. Ik weet niet of het beter is om het langer in de lucht te laten?
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten