Infrarood thermometer econologie winkel

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Infrarood thermometer econologie winkel




par Flytox » 11/05/08, 23:01

Bonjour à tous

over infrarood thermometer van de winkel:

Beeld

Beeld

https://www.econologie.com/shop/thermome ... p-132.html

Deze tool is niet slecht, vooral om een ​​temperatuur af te lezen in een hoek die niet al te toegankelijk is zonder brandwonden op te lopen (type uitlaatspruitstuk) of wanneer het contactthermokoppel het te controleren oppervlak niet goed kan dragen. Het enige probleem is dat je een gat in de carrosserie van de auto zou moeten maken om tijdens het rijden op de uitlaat te kunnen mikken... : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/05/08, 11:25

Er zijn sondes voor multimeters helemaal niet duur, en in bereiken tot 800°C, toch?
Je hebt ook een gat nodig voor de draad :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/05/08, 14:37

:pijl: Ik denk er ook aan om koudebruggen in onze huizen te zoeken.

Door verschillende punten van onze binnen- en buitenmuren, deuren, ramen en hun omgeving te meten, evenals de hoeken van de muren of het dak.

Het ideaal zou natuurlijk zijn om thermofotografie te maken. Ik weet echter niet of er op dit gebied betaalbare oplossingen zijn... :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 14/05/08, 15:33

elephant schreef:Er zijn sondes voor multimeters helemaal niet duur, en in bereiken tot 800°C, toch?
Je hebt ook een gat nodig voor de draad :D


Olifant, je hebt de gewoonte om de kleine reclame die we op de maken te overtreden forum wat behoorlijk vervelend is...sorry maar je zult een oppervlakte T° nooit zo goed meten met een sonde als met een infraroodvizier. Dan heb ik het nog niet eens over het aspect meten op afstand. Ga dus de temperatuur van de buitenmuur aan de gevelzijde onder de zolder meten met een multimeter :)

Het is precies voor het zoeken van thermische bruggen dat we dit apparaat aanbieden die eigenlijk tot 500° gaatC...ik weet het niet pkoi het is gespecificeerd 270°C... Daarna wordt het zeker minder nauwkeurig maar nog steeds vreemd.
Voorbeelden van mogelijke maatregelen:

* Uitlaatpijpen of motorbehuizingen
* Schatting van de prestaties van een verwarming
* Detectie van koudebruggen of isolatiefouten van binnen of buiten!
* Temperatuur van uw kozijnen (ramen, erkers...) of uw binnenmuren
* Snelle en eenvoudige energiediagnose van uw woning
* Temperatuurmeting van bewegende delen
* Etc etc...



Voor de sonde op multimeter hoeft u niet meer te zoeken: https://www.econologie.com/shop/multimet ... p-140.html : Cheesy:

ps: voor de "echte" thermografie is het 7000€ het apparaat of 300 tot 400€ de diagnose (min of meer interessant...afhankelijk van de vaardigheden van degene die het voor je doet...)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/05/08, 21:00

Dag

dit instrument wordt vaak gebruikt voor elektrische apparaten die onder spanning staan, zelfs bij hoge spanning kan een slecht contact worden gedetecteerd. we kunnen een wikkeling zelfs op een ander deel van de wikkeling meten, op deze manier zien we problemen op de aansluitingen.

Ik heb het zelfs gebruikt om warmtewisselaars te meten en het temperatuurverlies van een beekje dat door het bos kronkelt..

Andre
0 x
candas1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 24/10/08, 10:21
Plaats: Mulhouse




par candas1 » 08/12/08, 12:45

Hier is een alternatief dat in 2009 zal worden uitgebracht.

Een link (sorry, in het Engels)
http://www.engadget.com/2008/12/06/black-and-decker-tld100-thermal-leak-detector-finds-draft-areas-in/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 08/12/08, 13:01

Hoeveel is de geadverteerde prijs? Naar mijn mening veel duurder ... maar hey, het is ook B&D ...

Anders hebben we het IR-thermometermodel gewijzigd voor een efficiënter model (voor slechts € 10 meer).

Belangrijkste verbeteringen:
- nauwkeuriger richten (verhouding 1 op 12 in plaats van 1 op 8),
- 550°C (in plaats van 270°C)
- dubbele laser
- variabele emissiviteit (eindelijk instelbaar):

https://www.econologie.com/shop/thermome ... p-132.html

Beeld
0 x
candas1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 24/10/08, 10:21
Plaats: Mulhouse




par candas1 » 08/12/08, 13:03

De prijs zal rond de 40 dollar liggen of minimaal 40 euro eenmaal uitgebracht in Europa : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 08/12/08, 13:07

Arf... nou, ik wacht om het in de winkels te zien :)
0 x
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 08/12/08, 14:01

Ik weet niet of het kan helpen, maar voor niet al te duur heb je dit:

Beeld



: Cheesy: : Lol: : Lol:
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten